Spring naar inhoud

- - - - -

sproeien

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#1 Geplaatst 20 oktober 2009 - 15:31

Hallo allemaal,

waarschijnlijk is Dimph begonnen met sproeien.. Kan het ook zijn dat als hij begonnen met sproeien is dat hij dan gewoon plasjes doet buiten de kattenbak??

Ik heb sinds twee weken een puppy erbij en ik vind hem wel erg veel `binnenplassen`. Ik zag zojuist dat er op de verwarming vlekken zaten, dus ik vermoed dat Dimph is begonnen met sproeien.... Weet iemand hier iets van? (natuurlijk maar tips??)

Groetjes Debbie

Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#2 Geplaatst 20 oktober 2009 - 19:03

Lieve mensen help!! :catscratchhead

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 20 oktober 2009 - 19:27

Hoe oud is je katje? Is hij al gecastreerd? Ben je zeker dat er geen medische oorzaak is voor het wildplassen?

Nu is het ook zo dat wildplassen puur psychologisch kan zijn he... Katten die stress hebben, gaan vaak wildplassen. Als je kat stress heeft door de nieuwkomer (je hondje) in huis, kan dat best een reden zijn waarom hij naast de bak plast.
Al Feliway of bachbloesems geprobeerd?

Geplaatste afbeelding

Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#4 Geplaatst 20 oktober 2009 - 19:47

Hij is in mei geboren en hij plast ook vaker gewoon op de kattenbak. Hij heeft volgens mij niet echt stress... En omdat ook al de verarming onder de vlekken zat, dacht ik dat die plasjes ook bij het sproeien hoorde.....

Karolientje zei:

Hoe oud is je katje? Is hij al gecastreerd? Ben je zeker dat er geen medische oorzaak is voor het wildplassen?

Nu is het ook zo dat wildplassen puur psychologisch kan zijn he... Katten die stress hebben, gaan vaak wildplassen. Als je kat stress heeft door de nieuwkomer (je hondje) in huis, kan dat best een reden zijn waarom hij naast de bak plast.
Al Feliway of bachbloesems geprobeerd?

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 20 oktober 2009 - 20:35

als ze sproeien zal je dit ruiken als een diepdringende geur.... anders is het toevallige plasjes... als het sproeien is kan je hem laten castreren.Het kan idd ook zijn door de komst van de pup dat hij naast de bak gaat plassen

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 22 oktober 2009 - 12:54

Als hij nog niet gecastreerd is zou ik dat in de eerste plaats al zeker laten doen. Het is niet altijd zichtbaar dat een poes stress heeft, maar dat wil niet zeggen dat er geen stress is voor hem door de komst van je hondje. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag