Spring naar inhoud

- - - - -

korstje aan oog

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 maart 2009 - 09:55

Mijn Adam zijn oogjes tranen soms. En nu heeft hij aan één ooghoek een klein hard korstje. Het zit nogal 'vastgeplakt', en als ik het wil wegwrijven, dan zou ik hem pijn doen denk ik.

Bestaat er een product dat je daarvoor kan gebruiken, dat je bvb op een watje kan doen en zo kan deppen om het los te krijgen?

Ik ben nu gisteren begonnen met gewoon een nat washandje, maar hij moet ook nog wat leren om dat toe te laten, dus ik heb niet veel vooruitgang geboekd...

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2 Geplaatst 01 maart 2009 - 10:35

ik gebruik een wattenstaafje met lauw water. in principe kan je er ook zout in doen, maar dat kan wel pikken in de oogjes.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 01 maart 2009 - 11:00

Het probleem heeft zich vanzelf opgelost: het korstje is weg!
Hij zal het zelf hebben weggewreven.

Ik ga nu toch regelmatig oefenen met hem, dat hij toelaat dat ik met een doekje aan zijn ogen kom. Dat maakt het makkelijker voor als er toch nog eens iets zou zijn...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 maart 2009 - 13:31

Rozenwater is ook goed om hun oogjes uit te wassen
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 02 maart 2009 - 13:32

kamillethee schijnt ook goed te werken, is ook verzachtend :)

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 02 maart 2009 - 17:20

Je kan ook fysiologisch serum gebruiken.
Ik heb die tip gekregen van Mightycat. Hier werkt het goed en het is erg veilig. Het wordt ook voor baby's gebruikt en mag in de oogjes komen. Je kan het bij de apotheek kopen.

Er bestaan tal van productjes die je kan kopen in winkels om oogjes te reinigen van dieren.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 02 maart 2009 - 17:22

PeggyJ zei:

Rozenwater is ook goed om hun oogjes uit te wassen

Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ik heb rozenwater in huis en vind dat wel erg geparfumeerd. Volgens mij is dat toch niet de meest ideale oplossing. :a

Geplaatste afbeelding

Guest_Brenda_*
Guest_Brenda_*

#8 Geplaatst 02 maart 2009 - 19:19

Ik gebruik meestal gewoon een vochtig stuk papier, en als ik toevallig niks bijd e hand heb haal ik het voorzichtig weg met mijn vingers, hij vind dit ook allemaal goed, kan alles bij hem doen, oogjes schoonmaken, tandjes kijken, nageltjes knippen....etc. hij geeft daar nergens wat om

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#9 Geplaatst 02 maart 2009 - 19:21

elixeryen zei:

Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ik heb rozenwater in huis en vind dat wel erg geparfumeerd. Volgens mij is dat toch niet de meest ideale oplossing. :a
Mijn ma gebruikt dat ook voor de oogjes van de hondjes.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#10 Geplaatst 02 maart 2009 - 19:31

Ik haal het weg met m'n vingers omdat als ik probeer met iets anders ze veel te snel weggeraken. Mellon heeft bv ook last van zo zwart aan z'n neusje..dat haal ik ook weg met m'n vinger want anders is er te weinig grip om dat deftig weg te nemen.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 02 maart 2009 - 19:34

Bij Tom & Co kan je ook ooglotion kopen. Bo heeft ook nog iedere dag last van waterige oogjes. De slijmpjes kuisen we met een watje uit.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 02 maart 2009 - 23:39

Muizepoes zei:

Mijn ma gebruikt dat ook voor de oogjes van de hondjes.

Misschien heb ik ander rozenwater? Het mijne is erg geparfumeerd. Is dat bij jullie ook zo?

Geplaatste afbeelding

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#13 Geplaatst 03 maart 2009 - 10:10

Het ruikt wel maar niet overdreven, geen parfumgeur, ze koopt het in de apotheek. Ze gebruikt het bij de kleinste hond om dat geel aan zijn ooghoeken weg te krijgen, de oudste hond heeft er geen last van.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 03 maart 2009 - 10:13

poezemannen zei:

Ik haal het weg met m'n vingers omdat als ik probeer met iets anders ze veel te snel weggeraken. Mellon heeft bv ook last van zo zwart aan z'n neusje..dat haal ik ook weg met m'n vinger want anders is er te weinig grip om dat deftig weg te nemen.

ja doe ik hier ook meestal als er wat aan dr oogje hangt :)

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 03 maart 2009 - 11:40

Muizepoes zei:

Het ruikt wel maar niet overdreven, geen parfumgeur, ze koopt het in de apotheek. Ze gebruikt het bij de kleinste hond om dat geel aan zijn ooghoeken weg te krijgen, de oudste hond heeft er geen last van.

Dan zal het waarschijnlijk wel iets anders zijn.
Bij mij komt het uit de Colruyt. :)
Ik heb net nog eens geroken en qua geur valt het eigenlijk wel nog mee.. Het was vooral de smaak dat erg geparfumeerd was. :a

Geplaatste afbeelding