Spring naar inhoud

- - - - -

prijs voor een sphynx

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#1 Geplaatst 21 oktober 2009 - 15:35

hallo mischien een stomme vraag maar een sphynx zonder stamboom hoeveel mag/kan zo een kosten
het is een kater van een jaar en de kleur mink.
antw via PB aub

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 21 oktober 2009 - 16:42

Een stamboom kost maar tien euro. Weet je waarom hij geen stamboom heeft? Vaak heb je te maken met broodfokkers als er geen stamboom is.. Kijk daar dus voor uit!  

Ik dacht dat een Sphynx toch één van de duurste raskatten was.. De fokkers hier zullen je wel meer kunnen vertellen :)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 21 oktober 2009 - 16:50

Ik dacht ook dat een Sphynx 1 van de duurdere raskatten was, maar als deze geen stamboom heeft kun je het natuurlijk moeilijk een raskat noemen, ook al is ze/hij kaal.
Een Sphynx (toen ik eens rondvroeg) was dacht ik rond de 800 euro voor gezelschap en dat was dan nog het minimum. Er gingen er heel makkelijk weg voor rond de 1000 euro ook, ook voor het gezelschap, maar zoals Bibie al zei, ik ben niet degene om te oordelen over dit ras.

Let gewoon op waar je gaat voor eendert welke kat

Bewerkt door Spanishke, 21 oktober 2009 - 16:50.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 21 oktober 2009 - 17:12

Als ik je een raad mag geven, ga alsjeblieft niet voor een raskat zonder stamboom. Zoek een goeie cattery uit die op een verantwoorde manier kittens fokt en die de kittens bij nieuwe baasjes plaatst met alles erop en eraan (dus ook met een stamboom). Daar hangt inderdaad wel een prijskaartje aan vast, maar als je voor een raskat wil gaan; doe het dan alsjeblieft ineens goed en kijk goed uit waar je naartoe stapt.
Er zijn zoveel broodfokkers en profiteurs op de wereld, laat je daar niet door vangen!

Bewerkt door Karolientje, 21 oktober 2009 - 17:12.

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#5 Geplaatst 21 oktober 2009 - 17:24

De prijs is vooral afhankelijk van wat er allemaal inbegrepen is, waarmee ik bedoel of de ouders getest zijn, eventueel de kat zelf (aangezien deze al een jaar oud is), is de kat gechipt, enz enz
Als een raskat geen stamboom heeft zit hier vaak een rede achter, bvb dat beide ouders geen sphynx zijn, 1 of beide ouders is gestorven aan HCM, ...

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 21 oktober 2009 - 17:28

... of dat ze broer en zus laten paren hebben .. er zijn honderden redenen waarom er geen stamboom zou kunnen zijn (allemaal om te degoutanter), maar de kostprijs is er al zeker geen.

Geplaatste afbeelding

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#7 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:34

ok merci voor de antwoorden
ik vond het zelf ook al raar dat hij geen stamboom had maar ik heb al een leuke siamees aangeboden gekregen( mischien) op mijn herplaatser gezocht add