Spring naar inhoud

- - - - -

achterste wassen?charlie en casper zijn "gewassen"

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#1 Geplaatst 21 oktober 2009 - 18:51

ik weet niet hoe het komt maar al enkele dagen stinkt charlie's poepje , dat van casper een beetje maar niet fel
eerst dacht ik dat het alleen na hun toilet is maar nu zie ik dat er vanalles blijft aanplakken
en ze wassen elkaar wel veel maar daar komen ze blijkbaar niet :ha
nu mijn vraag omdat charlie geen bang heeft van water , kan ik hem wassen zonder zeep
en mag dat alleen zijn poepje zijn of kan dat kwaad als de rest ook nat is ?

Bewerkt door clyde, 21 oktober 2009 - 20:12.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#2 Geplaatst 21 oktober 2009 - 18:55

Ik kuis Ramses zijn poepje af met baby doekjes en ook met wc papier soms

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:23

Babydoekjes kan inderdaad, of een washandje met lauw water ofzo. Kan absoluut geen kwaad hoor. Doen we hier ook als er eens iets blijft hangen in de lange vacht van onze coons. ;)

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:23

Zowel de poep van Santos als die van Boris worden regelmatig eens in bad gestoken..

Boris die moet in bad, dan maken we zijn achterlijf nat met de douchekop (lauw water), zeep ik hem in met kattenshampoo en spoel ik alles goed uit. Het is wel een heel gedoe want hij haat het, dus hij probeert er met man en macht uit te geraken :ha .

Santos die past nog in onze pombak, dus zijn poep was ik met een washandje en een klein beetje kattenshampoo, en dan spoel ik hem af.

Het kan geen kwaad hoor om je poezen te wassen. Zolang je het niet elke dag doet :) .. Veel succes!

Bewerkt door Bibie, 21 oktober 2009 - 19:23.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:24

Vochtige doekjes hebben we vroeger ook al eens geprobeerd.. Maar bij langharige poep van Boris was dat geen werk. Alles werd er gewoon dieper ingeduwd en uitgesmeerd. :misselijk:

Nu is het knippen en/of wassen :)

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:26

Bibie zei:

Vochtige doekjes hebben we vroeger ook al eens geprobeerd.. Maar bij langharige poep van Boris was dat geen werk. Alles werd er gewoon dieper ingeduwd en uitgesmeerd. :misselijk:

Nu is het knippen en/of wassen :)

Jep, bij ons ook. Maar bij een kortharige kat kan ik me voorstellen dat een babydoekje nog wel kan helpen. ;)
Bij onze langhaartjes is het nu: haren bijknippen met de uitdunschaar en als er dan toch nog iets blijft hangen, huppa, bad in!

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#7 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:26

en wassen zonder zeep , dus afspoelen eigenlijk kan dat kwaad ?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:27

Gewoon afspoelen kan geen kwaad, maar ik weet niet of je daarmee ook de vieze geurtjes wegkrijgt.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:29

tzijn toch vetzakjes :ha maar kga het probere straks , in bad , charlie zit zo al in water als hij kan
dus ik denk niet dat het een probleem is
hoe warm mag het water zijn ?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:31

Da's zo'n beetje zoals bij een babybadje. :) niet te warm, niet te koud. Ik voel altijd met mijn elleboog (is wat gevoeliger voor temperaturen dan je handen bvb) of het niet te warm heeft.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#11 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:32

oke , dus ik ga alles eens afspoelen alleen het hoofdje niet

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:32

Ben benieuwd naar je verzopen rattekes straks! :ha :ha

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 21 oktober 2009 - 19:35

Ik wil een foto :x
Toen ons Nelleke diarree had, gebruikte ik ook babydoekjes.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#14 Geplaatst 21 oktober 2009 - 20:05

oke ze zijn nat geweest :ha
maar veel gewassen :-k , ze hebben dus schrik van de douche kraan ( het geluid) dus ik had water in het bad laten lopen
charlie vond het toen geweldig om met zijn pootjes erin te pletsen maar toen ik met het washandje over hem ging :catcurs :catcurs :catcurs :catcurs :catcurs
:catcurs :catcurs :catcurs :catcurs :catcurs HELLLPPPPPPP :ha dus ja alleen zijn poepje nat willen maken..... maar hij heeft het zichzelf aangedaan en is dus gaan liggen en spartelen , en alles was nat :ha
ik heb hem snel afgedroogd ( dus geen foto ) en daarna is casper aan de beurt gekomen want die stond al nieuwsgierig aan de deur te wachten
en casper was net vant zelfde , die wou nog niet spelen met het water en heeft mij dus eens heel vies aangekeke
ja snel eruit en afgedroogd , nu zijn ze verwend met snoepjes en een leuke borstelbeurt , maar toch negeren ze me
maarja mijn doel is gelukt : hun poepje is proper en stinkt veel minder , onze badkamer heeft een extra poetsbeurt gehad en ze gaan misschien nu niet meer zo snel met water spelen :ha

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 21 oktober 2009 - 20:23

Inderdaad, haartjes een beetje kortknippen en af en toe met babydoekjes of wc papier of een washandje met lauw water. Amon miauwt wel wat, maar hij laat het heel goed doen :heart: mijn flinke knapperd!!! Het moet af en toe he, want met een vieze poep mag ie niet in de zetel! :misselijk:

Geplaatste afbeelding