Spring naar inhoud

- - - - -

Muis in eetbakje

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_muriel02_*
Guest_muriel02_*

#1 Geplaatst 21 oktober 2009 - 20:57

Mijn kat heeft al verscheidene keren een muis gevangen, die binnengebracht en in haar eetbakje gelegd.
Ik had graag geweten wat ze me daarmee duidelijk wil maken.
Ze krijgt elke dag 2 vlootjes eten en dan nog kattebrokken, dus ze krijgt wel degelijk genoeg eten.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 oktober 2009 - 13:07

Katten vangen nu eenmaal muizen en dat ze die mee binnen brengen is uit dankbaarheid omdat ze eten krijgt van jou. De muis mag jij dus zelf opeten :x . Waarom ze ze nu juist steeds in haar eetbakje legt, dat weet ik niet, misschien verondersteld ze dat jij uit haar eetbakje mag eten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 22 oktober 2009 - 13:13

Owww wat ben ik blij dat het bij ons dan enkel verzopen speelgoedmuisjes zijn die in de drinkbak liggen te drijven. :ha
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 oktober 2009 - 13:40

Amai ik mag er niet aan denken dat Fear dat ook zou doen, gelukkig heeft hij de kans daar niet toe om echte muizen te vangen :a hier legt hij altijd direct zijn ritselballetje in zijn eetbak en begint het dan zelf op te eten, echt iets raars :gek: als ik hem niet snel tegenhou, eet hij het dus zo goed als volledig op :o

Bewerkt door Spanishke, 22 oktober 2009 - 13:40.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#5 Geplaatst 22 oktober 2009 - 14:40

Zo legt Miyuki de staart van een speelgoedmuis in haar etensbakje, steeds weer opnieuw... En gisteren was ze zo verwoed met iets aan het spelen dat ik uiteindelijk ging kijken welk speeltje nu plotseling zo interessant was: ze had een échte muis beet! (dood, helaas....waarschijnlijk heeft Momo die buiten gevangen en heeft Miyuki die dan mee binnengebracht, teamwork heet dat :o )

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#6 Geplaatst 22 oktober 2009 - 16:33

Moeilijk te achterhalen waarom ze het doet denk ik,maar van honger zal het zeker niet zijn,zou ze anders wel dadelijk op eten inplaats ze in haar eetbakje te leggen.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 22 oktober 2009 - 17:07

onze jongens kunnen gelukkig ook niet meer vangen dan een speelgoedmuis :LOL:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 22 oktober 2009 - 17:10

Hier doet Tijger dat ook soms. Waarom? God mag het weten. Liever daar, dan op de mat zoals anders...

Van de honger is het niet hoor!

S10
S10
  • 97 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 23 oktober 2009 - 11:25

Onze domino doet dit ook steeds, maar met haar speelgoedmuis, ik vind het ook best grappig... ;)

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 23 oktober 2009 - 21:39

noppes doet dat met speelgoed muisjes... geen idee waarom.
Geplaatste afbeelding

Puma27
Puma27
  • 119 berichten

#11 Geplaatst 27 oktober 2009 - 20:33

Hier legt Pepsi ook telkens zn speelgoedmuisje in zn eetbakje.

De echte muisjes, of de duif zoals vanmorgen, brengt hij gewoon binnen.... :misselijk:

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 oktober 2009 - 20:44

Puma27 zei:

Hier legt Pepsi ook telkens zn speelgoedmuisje in zn eetbakje.

De echte muisjes, of de duif zoals vanmorgen, brengt hij gewoon binnen.... :misselijk:

He bah... ben blij dat onze noppes niet buiten komt. :misselijk:
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 27 oktober 2009 - 20:45

wat een mooi cadeau en dank je wel :x
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#14 Geplaatst 27 oktober 2009 - 20:49

hahaha grappig hé! onze poezekes leggen ook altijd hun speelgoedmuisjes in hun bakjes! bij gebrek aan levende exemplaren (gelukkig)
Volgens mij willen ze zeggen "Kijk eens baasjes wat ik gevangen heb!! speciaal voor jou!!" :ha :ha

aspoous
aspoous
  • 39 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 27 oktober 2009 - 22:48

Hihi, ik dacht ook eerst "bij ons gebeurt dat vaak", maar gelukkig geen echte muizen hier.

De jongste van de 3 hier legt alles in de waterbak of zijn etensbak .... verzopen muizen, rietjes, piepschuimpjes, alles wat hij in zijn bek krijgt vliegt het water in. Soms verzamelt hij speeltjesin zijn brokkenbak, soms wel 5 rietjes en 2 muizen tegelijk. We zeggen hem dan altijd
" hier, je happy meal "