Spring naar inhoud

- - - - -

kleurcombinaties

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 01 maart 2009 - 15:59

Hallo,

Mijn Tirza is een golden shaded. Met wat voor kater dek ik haar best. Ik bedoel van kleur. En welke kleuren kunnen er dan uit deze combinatie voortkomen?

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 01 maart 2009 - 16:01

Goh..geen ervaring mee maar ik weet dat er hier wel enkele mensen zijn die er véél over weten dus zij zullen je graag helpen.. :)

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#3 Geplaatst 01 maart 2009 - 16:02

Kan ik je helaas niet mee helpen

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 01 maart 2009 - 16:04

poezemannen zei:

Goh..geen ervaring mee maar ik weet dat er hier wel enkele mensen zijn die er véél over weten dus zij zullen je graag helpen.. :)

Wie? Dan kan ik ze een PB sturen

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 maart 2009 - 16:05

Ik weet er ook wel een paar, maar die zijn zeer actief hier op't forum. Als ze je willen helpen, gaan ze hier zeker op reageren ;)

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 01 maart 2009 - 16:35

Je kan het beste wel in de shaded groep blijven.
dus silver of golden shaded.
Anders ga je veels te veel oogkleur mixen.
De kleur gaat hier niet van op vooruit
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 02 maart 2009 - 00:32

Ik heb ook golden poezen ;)
Als ik een dekkater kies, ga ik ook voor silver, chinchilla's of goldens. Die hebben groene ogen. Ik wil graag het groen behouden en daarom mix ik liever niet met een oogkleur. Groen x oranje ogen geven niet zo'n mooi kleur.
Als fokker moet je natuurlijk beslissingen nemen. Heb je een kater die haar mindere puntjes  veel beter maakt, maar geen groene ogen heeft, kan je het natuurlijk overwegen.

Silver is dominant ten opzichte van golden.

Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 10 maart 2009 - 14:52

Hallo,

Wat voor kleur kitten kan er uit een combinatie van Lilac en Golden shaded voortkomen.

Of past dit absoluut niet?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:02

Hierbij is het dus echt het rommelen met de oogkleuren, wat zowel elixeryen als ik al hebben aangegeven.
Niet verstandig dus.
De kleuren zullen w.s. alleen maar zwart zijn, al dan niet met tabby, slechte brown tabby.
met een oogkleur om soep van te koken.
Je gaat voor rasverbetering, toch?
Luister dan graag naar de adviezen die er al zijn gegeven, anders heeft een advies zo weinig waarde
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:37

oké, bedankt voor de info

weet er iemand een dekkater zitten van het ras asian  of burmees. waarvan de (oog)kleur wel goed overeenkomt met mijn Tirza

@ jubilcats: ik vroeg het enkel ter info. Is de enige tot nu toe, die bereidt is om een uitdekking te geven. Dit voor zover ik weet in België en Nederland
Ik ga nu dus verder zoeken naar een meer geschiktere dekkater. Moest je er een weten zitten laat het me dan aub weten (En ja ik wil het rasverbeteren, daarom vroeg ik het ook)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:47

Ik weet geen asian dekkater.
Ik denk dat als een ras al zo onbekend is, en zo slecht te verkrijgen is in de ons omringende landen dat het dan al zo ie zo een onmogelijke opgave is.

Echter ik vind het wel erg vreemd, dat je vraagt om info en er al 2 mensen aangeven om alleen te kruizen met de shadeds groep, dat er dan toch wordt gevraagd wat voor een kleuren kan je krijgen met een lilac.
Dan heb toch echt het idee dat we tegen een muur staan te praten

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:54

jubikelcats zei:

Ik weet geen asian dekkater.
Ik denk dat als een ras al zo onbekend is, en zo slecht te verkrijgen is in de ons omringende landen dat het dan al zo ie zo een onmogelijke opgave is.

Echter ik vind het wel erg vreemd, dat je vraagt om info en er al 2 mensen aangeven om alleen te kruizen met de shadeds groep, dat er dan toch wordt gevraagd wat voor een kleuren kan je krijgen met een lilac.
Dan heb toch echt het idee dat we tegen een muur staan te praten

ze had het evengoed niet kunnen vragen en er gewoon voor gaan he, ze neemt nog de moeite om het hier te vragen omdat ze het goed wil doen.
Aangezien die ene kater de enige beschikbare is zou ik dat ook nog eens extra gevraagd hebben hoor, je weet maar nooit

ik vind dan ook dat ze een minder aanvallend antwoord verdient hoor!

Groetjes,
Aldi

Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 10 maart 2009 - 16:07

Aldhissla zei:

ze had het evengoed niet kunnen vragen en er gewoon voor gaan he, ze neemt nog de moeite om het hier te vragen omdat ze het goed wil doen.
Aangezien die ene kater de enige beschikbare is zou ik dat ook nog eens extra gevraagd hebben hoor, je weet maar nooit

Groetjes,
Aldi

Dank je wel. Dit was ook de reden dat ik het vroeg.
Jammer dat ik omdat ik het goed wil doen en meer info wou.

Moest het blijken dat ik geen geschikte kater vind laat ik haar gewoon steriliseren.
Wat jammer zou zijn, want er zijn er al zo weinig.
Maar liever dat dan "slechte" kittens voort te brengen

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#14 Geplaatst 10 maart 2009 - 16:08

Aldhissla zei:

Groetjes,
Aldi

Nou sorry hoor, maar als er al eerder wordt geschreven dat je het beste kan kiezen bij de eigen kleur groep, in dit geval de shadeds en je gaat dan toch nog vragen met betrekking tot een solid kater.
Ik denk dat het dan ook vragen is naar de bekende weg.

De enige cattery die ik heb gevonden in Nederland is http://www.asian-burmees.nl/ Ik zou daar eens vragen aan deze cattery.
Ik denk dat deze cattery wel het nodige kan vertellen

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 10 maart 2009 - 16:11

Heb ik al bekeken, en ze hebben geen katers met groene ogen.
Dus daar kan ik ook niet mee verder