Spring naar inhoud

- - - - -

Aandacht vragen

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 oktober 2009 - 19:36

Mijn kater heeft een onhebbelijke gewoonte om aan mijn gordijnen te gaan staan en er zijn nagels al jankend in te zetten. Hij weet goed genoeg dat dit niet mag en ik vermoed dat dit zijn manier is om aandacht te vragen. Hoe ga ik hier het beste mee om?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 23 oktober 2009 - 19:38

Hem doen verschieten door te spuiten met een plantenspuit op hem, of met een krant een harde knal op de tafel te slaan zoadat hij zich ook verschiet. En hem boos toespreken en zeker negeren erna.
Mijne Tigri doet dat ook als hij absoluut 's nachts naar buiten wil, het is om aandacht te trekken. :evil:

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#3 Geplaatst 23 oktober 2009 - 19:39

kzou hem ook negeren hoor
en als hij dan iets goed doet belonen

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 23 oktober 2009 - 19:42

Of gewoon hem eens geen aandacht geven, doen of je het niet gezien hebt. Hij weet dat hij niet aan de gordijnen mag komen en dat jij dan reclameert, dus hij komt eraan, jij maakt van je oren en hij heeft je aandacht kunnen trekken dus hij is content. :twisted:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 oktober 2009 - 19:54

Het is al wel wat gebeterd nu er een tweede poes bijgekomen is, maar hij blijft dit toch doen.  Ga voorlopig nog geen nieuwe gordijnen kopen :d

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 oktober 2009 - 20:28

gordijnen sneuvelen toch hoor...vroeg of laat, net zoals behangpapier, mooie stoelkussens, fluffige mandjes, ....

hier: goedkope gordijnen (kan je ook frequenter eens iets nieuws hangen ^^), goedkopere stoffen spullen van bij de casa ofzo... is toch leuk? dan kan je vaker opnieuw decoreren zonder dat je vriend begint te zagen dat je teveel geld uitgeeft :oops:

"jamaar de kat heeft dat kapot gemaakt..." :thumb:

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#7 Geplaatst 23 oktober 2009 - 20:30

Hier zijn de gordijnen ook niet veilig geweest :) Ik heb hem telkens doen verschieten en dan hard roepen 'dat mag niet he!' en mijne wijsvinger uitsteken :)
Nu moet ik nog maar mijne vinger uitsteken en hij weet hoe laat het is hahaha :)

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 23 oktober 2009 - 20:34

Pinkbubblegum zei:

Hier zijn de gordijnen ook niet veilig geweest :) Ik heb hem telkens doen verschieten en dan hard roepen 'dat mag niet he!' en mijne wijsvinger uitsteken :)
Nu moet ik nog maar mijne vinger uitsteken en hij weet hoe laat het is hahaha :)

jaja, tot je weg bent :x en dan kom je thuis en zie je heel veel haakjes in je gordijnen, je kijkt de kat vies aan en dan zie je ze zo kijken met van die schattige ontdeugende pruiloogjes...

:love: en dan denk je: "ochja, is toch maar een gordijn"

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 24 oktober 2009 - 12:51

Als ik niet thuis ben gaat hij er nie inhangen (allĂ©, da vermoed ik toch, een haakje meer of minder zal nu ook wel niet meer opvallen).  Inderdaad, het is maar een gordijn.