Spring naar inhoud

- - - - -

feestdagen

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 24 oktober 2009 - 13:35

Dirk en ik zorgen op die dagen wel voor lekker eten voor ons, de kinderen gaan dan toch naar het jeugdhuis.
Maar voor de rest: geschenkjes: nee hoor: op nieuwjaar krijgen onze ouders een geschenkje en de kinderen krijgen geld op hun rekening. De verplichte samenkomst met de familie van Dirk nemen we er bij. Tot vorig jaar kreeg ik van mijn schoonouders een doos Merci's en Dirk een fles wijn O:) . Ik wisselde die dan altijd om: de fles wijn dronken we samen op en de pralines nam Dirk mee naar het werk :engel: . Nu zal het moeilijker worden na het overlijden van Dirk zijn pa.
Of het hier versierd wordt: hangt af van onze poezels :x .
Vroeger droomde ik ervan om op die dagen op een warme plek in het buitenland te zijn, maar nu ben ik gelukkig dat ik ze hier thuis samen met de katjes mag doorbrengen.

Geplaatste afbeelding

Guest_bianca7607_*
Guest_bianca7607_*

#17 Geplaatst 24 oktober 2009 - 18:50

ik vindt het geweldig.hou wel van de kerst met z,n mooie bomen en lampjes.
maar tis ook wel weer een tijd waarin ik m,n ouders des temeer mis.
maar desondanks ben ik helemaal van de kerst hoor :d

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 04 november 2009 - 10:26

Vind dat altijd een leuke periode. Dat is zowat de enige keer in t jaar dat we eens met heel de familie samen zijn en ik vind da wel tof. Ook de sfeer, kadootjes, ... leuk dus :)

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#19 Geplaatst 04 november 2009 - 10:30

Ik heb door een verlies van een heel dicht familielid lang niet kunnen genieten van kerstmis. Dan ben ik ook nog een lange tijd niet echt gelukkig geweest, waardoor ik weer niet kon genieten van de feestdagen. Gelukkig is dit nu al een 8j wel het geval!! Ik vind het ondertussen echt super om versiering aan te brengen of ergens te wandelen waar het mooi en gezellig versierd is, daar kan ik echt van genieten. Dit jaar zullen we helaas niet zo heel veel doen met de feestdagen... Kerstavond zal het hier thuis te doen zijn, gewoon met het gezinnetje, met een traiteurmaaltijd vrees ik. Dit omdat ik 17 december geopereerd wordt, en nog niet weet hoe ik me ga voelen na de operatie. Met kerstdag is het hier nooit iets speciaal, dus zal dit ook dit jaar een "gewone" dag zijn. Op oudjaarsavond komt mijn ma naar hier (normaal zouden wij naar hun gaan, maar het is makkelijker het hier te organiseren omdat de kinderen hier al hun speelgoed enzo hebben), en zorgt voor de maaltijd :d
Nieuwjaarsdag zullen we waarschijnlijk doorbrengen met mijn pa (mijn ouders zijn gescheiden), en de dagen erna zal het hier nog een drukte zijn van bezoek. Zoals de meters en peters van de kindjes, die allemaal een bezoekje brengen aan hun doopkind ;)

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#20 Geplaatst 04 november 2009 - 11:29

Wel, ik denk er over zoals Elliot

Geplaatste afbeelding

Door omstandigheden heeft Kerst voor mij alle fijns verloren. Dit jaar ga ik met de camper een weekje naar het strand met mijn man, DAT is voor mij dan écht leuk.

Maar versieren doe ik wel, met héél veel lichtjes, kaarsjes, kerst is voor mij geen christelijk feest, maar de zonnewende.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 04 november 2009 - 11:35

Bij ons zal de eindejaarsperiode er dit jaar ietsjes anders uitzien dan normaal. Normaal vertrekken we op 24 december in de late namiddag naar Roeselare om kerstavond te vieren bij Oliviers ouders thuis. Zijn twee broers komen dan ook naar daar om samen te vieren. We blijven daar dan allemaal slapen en op kerstdag ergens in de namiddag en komen dan terug naar huis.
Het weekend tussen Kerst en Nieuwjaar gaan we dan naar mijn familie om daar Kerst te vieren.
Oudejaarsavond vieren we met vrienden (eerst allemaal samen eten en daarna een dansfeestje bij iemand thuis).

Dit jaar komt Esme net het eerste weekend van de kerstvakantie bij ons wonen en dat heeft onze plannen voor het eindejaar wel wat veranderd. Zo gaan we niet al van kerstavond naar Roeselare, maar enkel op kerstdag heen en weer (omdat zij er dan nog maar enkele dagen is en we niet meteen al een nacht willen wegblijven) en denken we er ook sterk aan om Oudejaarsavond eens rustig thuis te vieren gewoon wij tweetjes met de huisdiertjes.

Bewerkt door Karolientje, 08 november 2009 - 11:59.

Geplaatste afbeelding

Guest_Femmieke_*
Guest_Femmieke_*

#22 Geplaatst 04 november 2009 - 15:22

Karolientje zei:

Of het fake of echt is hangt ook grotendeels van jezelf af. In onze familie is er niks fake aan, het is gewoon het moment dat iedereen vrijhoudt om nog eens met zn allen samen te zijn. We zijn allemaal heel het jaar lang ontzettend druk, en we wonen ook ver van mekaar (bvb: Oliviers ouders en een van zn broers wonen in West Vlaanderen en zn andere broer in Antwerpen) en dan is allemaal samen komen op hetzelfde moment nu eenmaal niet evident. Maar we weten dat met de feestdagen iedereen zn agenda echt vrijhoudt en dan nemen we ook de tijd voor mekaar.
Aan mijn kant heb ik ook enkel nog mijn mama en oma, maar dat wil niet zeggen dat wij er niet van genieten om de eindejaarsfeesten samen te vieren.

Cadeautjes kopen mag trouwens ook niet aanvoelen als een verplichting. Ik doe het echt met alle plezier, en zit van nu al na te denken over originele cadeaus waarmee ik een glimlach kan te voorschijn toveren op het gezicht van de ontvanger. :)

Het is echt gewoon wat je er zelf van maakt. ;)

Wat heb je dat mooi verwoord!

Ik sluit me hier helemaal bij aan.

Ik ben er ook al enorm op uit, heb al meerdere keren de kerst-CD bovengehaald en wss staat hier eind november de boom al in huis.
Heerlijk al die lichtjes door de donkere dagen heen. :d

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#23 Geplaatst 04 november 2009 - 15:28

Flashemieke zei:

Ge zijt niet alleen, hier nog zo'n eentje, doe zelf niet meer mee aan versiering, waar ik ga poetsen, daar staan allemaal bijna 2 bomen alles in het groot, dus geniet ik daar wel, maar vind dit alles zoveel werk om alles te zetten voor enkele weken, dat ik er niet meer aan begin

Ik vind da zielig voor die bomen!
Vroeger haatte ik kerst, begin het meer en meer te apprecieren nu ik al een aantal jaar in Antwerpen woon en mijn familie in West Vlaanderen is het idd wel fijn om iedereen nog eens te zien!
Ik haat wel kerstshopping, veels te druk overal, daar wordt ik zenuwachtig van... :gek:
Dat komt omdat ik 3 jaar in een soort natuurwinkel anex cadeauwinkel heb gewerkt en de stress was niet gering tijdens de feesten ,superdruk! Kan kadootjes inpakken met mijn ogen toe :d

Bewerkt door sneeuwwitje, 04 november 2009 - 15:41.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#24 Geplaatst 07 november 2009 - 21:54

'k vind het wel een gezellige periode..niet dat ik het huis superhard versier en me de gekste dingen koop maar 't is wel een speciale periode. Veel eten (té veel soms), cadeautjes krijgen..gezellig samen met familie..

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 08 november 2009 - 11:57

Niels en ik zijn volleeeeeeeeeedig in to the Holidays... :) Absoluut niet omwille van de christelijke gebeurtenis, maar omwille van de warmte, gezelligheid,...die de periode met zich meedraagt. En sinds we niet meer in het ouderlijke nest wonen, krijgt het nog een grotere betekenis, vind ik...

Het laatste weekend van november is ons stekje al volledig bedolven onder kerstgerief... Waarom wachten tot na sinterklaas als er geen kindjes zijn en santa claus veel cooler is (die komt tenminste uit Scandinavie ipv uit het Zuiden ;) :p )...?

Wij gaan ook voor de traditionele kerstsfeer... Rood en wit. En voor 1 keer in het jaar trekken we ons niets aan van onze voorkeur voor modern en design en strak en... OVERDAAD! Dat hoort bij kerstmis :LOL:

Op dit moment staan er al rode vazen en theelichtjes uit...ik kan me niet meer inhouden... :oops:

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#26 Geplaatst 08 november 2009 - 12:21

Ik ben al aan mijn kerstshopping begonnen :LOL:

Ik vind het super om voor iedereen kadootjes te kopen die ook echt bij die persoon passen. Ik ben er dan ook al vroeg op voorhand mee bezig en ik koop veeeeeeeel kadootjes, vooral voor mijn metekindje.

Zelf versier ik het hier niet met kerst, dat is te veel gedoe met de katjes, maar bij mijn familie waar we gaan vieren is het wel altijd heel mooi versierd. Ik vind het -ondanks dat het de ook examenperiode is- een heerlijke periode en kijk er steeds weer naar uit om met de mensen die belangrijk zijn voor mij rond de kerstboom te zitten en een hele dag lekkere hapjes te eten en kadootjes uit te pakken ;)

Oh ja, en we hebben dan wel geen kerstboom met een kerststalletje staan, maar we hebben deze kerst wel een werpkist met brittenbabietjes. Gezelliger kán niet :heart:

Bewerkt door Smitten Kitten, 08 november 2009 - 13:38.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 08 november 2009 - 17:12

Smitten Kitten zei:

Oh ja, en we hebben dan wel geen kerstboom met een kerststalletje staan, maar we hebben deze kerst wel een werpkist met brittenbabietjes. Gezelliger kán niet :heart:

Zo'n kerststalletje wil ik ook wel O:)

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_rietje_*
Guest_rietje_*

#28 Geplaatst 08 november 2009 - 17:20

Ik vindt het ook heel mooi,maar ook wel moeilijk nu zo'n kerst zonder mij man nu dit jaar.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 08 november 2009 - 17:30

Ja, ik kijk er ook ENORM naar uit. Mijn favoriete periode van het jaar. Dit zal de eerste Kerst in mijn eigen huisje zijn. Dus ik kijk er naar uit om alles op mijn manier te decoreren. De boom is al gekocht, versiering ook al :d Ik ben er graag vroeg bij... Alleen benieuwd hoe Amon op de boom gaat reageren! Hopelijk komt dat goed :x

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 08 november 2009 - 17:35

rietje zei:

Ik vindt het ook heel mooi,maar ook wel moeilijk nu zo'n kerst zonder mij man nu dit jaar.

Dit zal indd wel moeilijk zijn voor je Riet :cry: . Sterkte! Probeer de mooie momenten op te halen en zorg dat je omringd bent door vrienden/ familie.

Geplaatste afbeelding