Spring naar inhoud

- - - - -

feestdagen

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 08 november 2009 - 18:42

heb er dit jaar precies nog niet veel zin in. Het afgelopen jaar was nogal triest met mijn  schatten Figaro en Floortje die overleden,  zware operaties, de diagnose van een chronische ziekte, mijn job (waarschijnlijk) moeten opgeven, een zware operatie in het verschiet, dus, pffffff
Maar wel een lichtpuntje: ons Mimi is in mijn leven gekomen :oops:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_annik_*
Guest_annik_*

#32 Geplaatst 11 november 2009 - 16:04

ik vind de feestdagen ook altijd heel gezellig
ik ben nu al bezig om mijn kerstballen te maken
rita heeft trouwens heel goed geholpen
ik heb er goe mee kunnen lachen
alleen spijtig dat ik geen fototoestel bij had :LOL: :LOL:
maar ze zullen mooi zijn als ze af zijn

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 11 november 2009 - 16:26

Karolientje zei:

Of het fake of echt is hangt ook grotendeels van jezelf af. In onze familie is er niks fake aan, het is gewoon het moment dat iedereen vrijhoudt om nog eens met zn allen samen te zijn. We zijn allemaal heel het jaar lang ontzettend druk, en we wonen ook ver van mekaar (bvb: Oliviers ouders en een van zn broers wonen in West Vlaanderen en zn andere broer in Antwerpen) en dan is allemaal samen komen op hetzelfde moment nu eenmaal niet evident. Maar we weten dat met de feestdagen iedereen zn agenda echt vrijhoudt en dan nemen we ook de tijd voor mekaar.
Aan mijn kant heb ik ook enkel nog mijn mama en oma, maar dat wil niet zeggen dat wij er niet van genieten om de eindejaarsfeesten samen te vieren.

Cadeautjes kopen mag trouwens ook niet aanvoelen als een verplichting. Ik doe het echt met alle plezier, en zit van nu al na te denken over originele cadeaus waarmee ik een glimlach kan te voorschijn toveren op het gezicht van de ontvanger. :)

Het is echt gewoon wat je er zelf van maakt. ;)

Heee, dat klinkt bijna helemaal zoals het hier is!!! Onze kinderen mogen op andere dagen beslissen wat ze doen, maar op Kerstavond, dan is er geen twijfel mogelijk: iedereen is thuis en we hebben een lekker dinertje! We geven dan ook al onze nieuwjaarkadootjes ! Ik hoop dat de vriendin van onze zoon OOK mag komen, het is een lieve meid en we willen er haar graag bijhebben!!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 11 november 2009 - 17:18

Lut zei:

Heee, dat klinkt bijna helemaal zoals het hier is!!! Onze kinderen mogen op andere dagen beslissen wat ze doen, maar op Kerstavond, dan is er geen twijfel mogelijk: iedereen is thuis en we hebben een lekker dinertje! We geven dan ook al onze nieuwjaarkadootjes ! Ik hoop dat de vriendin van onze zoon OOK mag komen, het is een lieve meid en we willen er haar graag bijhebben!!

Het gezicht te zien stralen van de moeders (zowel bij Olivier als bij mij) tijdens die bijeenkomsten, is telkens het grootste kerstcadeau, vind ik zelf. Te zien hoe blij ze zijn simpelweg door heel het gezin nog eens een keertje samen te hebben. Dat is onbetaalbaar. :)

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#35 Geplaatst 19 november 2009 - 10:17

Ik kijk er toch al naar uit hoor. Ben ook al aan het nadenken over cadeautjes enzo... en hoewel ik vorig jaar mijn vriend had beloofd dat ik echt waar de eerstekomende jaren met die kerstballen ging doen (was de eerste keer in ons huis vorig jaar) heb ik toch alweer veel zin om nieuwe dingen te kopen :twisted: En ik vind die bijeenkomsten met de families ook wel supergezellig :)

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#36 Geplaatst 19 november 2009 - 10:25

Kijk ook al enorm uit naar de feestdagen. Gezellig met de hele familie in de woonkamer zitten bij de kerstboom en de openhaard. En natuurlijk genieten van de vele cadeautjes die onder de kerstboom liggen.

Ga eigenlijk super blij zijn dat het 2010 is. 2009 is eigenlijk een klote jaar geweest, maar op 1 januari 2010 vliegen we er weer met volle moed in :)