Zoals jullie misschien wel of niet weten, is mijn kater een tiental dagen geleden verongelukt op straat (zie topic bij regenboogbrug: kater dood op straat gevonden).
Gisteren reed mijn vriend 's avonds in west-vlaanderen, vlak bij Roeselare en er lag een poes dood op straat. Net gebeurd dacht hij en de auto's reden er "netjes" rond. Hij is eerst verder gereden maar is na enkele honderden meters gestopt en terug gekeerd. Hij heeft nog een tiental minuten z'n moed bijeen gerapen maar is dan toch uitgestapt en heeft de poes opgetild en in het gras naast het fietspad gelegd. Hij kent het gevoel maar al te goed.
Hij heeft even een seconde gedacht van ze mee te nemen en te begraven maar heeft dit niet gedaan, nu zouden zijn of haar baasjes 'm misschien vinden en niet eindeloos zitten wachten.
Dit gebaar van hem heeft me zo ontroerd... !

Nu zijn we van plan om handschoenen in de wagen te leggen, zodat we dit in de toekomst kunnen blijven doen.
Nu mijn vraag aan jullie, uit nieuwsgierigheid, wat doen jullie als je een overleden kat vindt op de baan ?