Spring naar inhoud

- - - - -

kat op straat

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 24 oktober 2009 - 18:52

Hallo,

Zoals jullie misschien wel of niet weten, is mijn kater een tiental dagen geleden verongelukt op straat (zie topic bij regenboogbrug: kater dood op straat gevonden).
Gisteren reed mijn vriend 's avonds in west-vlaanderen, vlak bij Roeselare en er lag een poes dood op straat.  Net gebeurd dacht hij en de auto's reden er "netjes" rond.  Hij is eerst verder gereden maar is na enkele honderden meters gestopt en terug gekeerd.  Hij heeft nog een tiental minuten z'n moed bijeen gerapen maar is dan toch uitgestapt en heeft de poes opgetild en in het gras naast het fietspad gelegd.  Hij kent het gevoel maar al te goed.
Hij heeft even een seconde gedacht van ze mee te nemen en te begraven maar heeft dit niet gedaan, nu zouden zijn of haar baasjes 'm misschien vinden en niet eindeloos zitten wachten.

Dit gebaar van hem heeft me zo ontroerd... ! :love3:

Nu zijn we van plan om handschoenen in de wagen te leggen, zodat we dit in de toekomst kunnen blijven doen.

Nu mijn vraag aan jullie, uit nieuwsgierigheid, wat doen jullie als je een overleden kat vindt op de baan ?

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#2 Geplaatst 24 oktober 2009 - 19:33

Gelijk welk dier zal ik van de baan weg nemen en in de berm leggen
je vriend is een ventje uit de duizend :duim: :duim: :duim:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 24 oktober 2009 - 19:36

Is heel goed gedaan van je vriendje :)

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#4 Geplaatst 24 oktober 2009 - 19:42

wij leggen ze ook opzij van de weg, ttz mijn zoon en ik, mijn man wordt daar niet goed van.Maar onlangs ging het niet meer :cry:
Wel een goed idee die handschoenen, wij nemen altijd papieren zakdoeken, maar das wel behelpen natuurlijk. Verder bellen we zoveel mogelijk de gemeente hierover.

Ooit zag ik aan de andere kant van de ring een groot dier liggen (hond? vos?) toen ik daarna terugreed langs die kant, was al iemand van de gemeente het kadaver (wat een vreselijk woord) aan het opruimen.

Bewerkt door Fairy, 24 oktober 2009 - 19:43.

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#5 Geplaatst 24 oktober 2009 - 19:54

dan moet ik altijd bijna bleten, en tis zo erg de laatste tijd hier in mijn buurt, je ziet er overal liggen ( meestal al bijna niet meer herkenbaar als kat) Ik probeer ze ook aan de kant te leggen al moet ik toegeven dat ik het enkel doe als de kat er nog uit ziet als een kat...Zelf rij ik niet met de auto maar vind meerijden echt stressen omwille van de katten die loslopen, ik durf er niet aan denken....zelf ga ik dus nooit met de auto rijden denk ik, en het gevaar ooit een dier te raken speelt daar zeker een grote rol in !

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 25 oktober 2009 - 14:08

Heb ik hier een straat verder ook gedaan. Alle auto's en vrachtwagens reden rond het dode katje. Maar niemand stopte.
In mijn auto staat altijd een transportmandje en er liggen handdoeken en een kersenpitkussen in.
De handdoek waar ik dit katje mee opgenomen had heb ik wel moeten weggooien. Was niet leuk om te doen :cry:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#7 Geplaatst 25 oktober 2009 - 16:47

ik krijg elke keer tranen in men ogen als ik zo'n arm beestje op straat zie liggen :( als ik meerijd verplicht ik meestal de chauffeur om 's avonds traag te rijden dat we tijdig kunnen stoppen moest er zo'n sukkeltje ineens op straat verschijnen.
Ik zal ook stoppen om het aan de kant te leggen, dat is het minste wat je dan nog voor het beestje kan doen...

Guest_Carooke_*
Guest_Carooke_*

#8 Geplaatst 26 oktober 2009 - 09:55

We leggen ook het beestje aan de kant, met een krop in de keel....... :oops:
Ook de egeltjes zetten we aan de kant zodat ze niet overreden worden... :love3:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 30 oktober 2009 - 17:29

Stoppen en het diertje aan de kant leggen! Dan kijken of het nog leeft. Indien ja, dan naar de da, indien niet, tja, zorgen dat het goed op de berm ligt, zodat het niet meer nog eens kan geplet worden :(

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#10 Geplaatst 30 oktober 2009 - 18:35

Tof van je vriend dat hij dat heeft gedaan...

Ik heb eens een verhaal gehoord van iemand die met zijn moto over de baan reed en een vosje zag liggen, eens er voorbij is hij ook terug gereden om het diertje in de berm op te baren...
En wat bleek... dat het een langharig ros chihuahuake was dat nog voor zijn leven aan het vechten was.
Het diertje is er door gekomen dankzij die ééne man die toch stopte, en heeft zo ook het baasje terug gevonden!

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 31 oktober 2009 - 00:52

Isjuh zei:

Ik heb eens een verhaal gehoord van iemand die met zijn moto over de baan reed en een vosje zag liggen, eens er voorbij is hij ook terug gereden om het diertje in de berm op te baren...
En wat bleek... dat het een langharig ros chihuahuake was dat nog voor zijn leven aan het vechten was.
Het diertje is er door gekomen dankzij die ééne man die toch stopte, en heeft zo ook het baasje terug gevonden!

Ooooh...  :)

LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 31 oktober 2009 - 00:57

Isjuh zei:

Tof van je vriend dat hij dat heeft gedaan...

Amaaai! Straf verhaal moet ik toch zeggen, hoor!
Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#13 Geplaatst 31 oktober 2009 - 11:28

ik dacht er van de week nog aan "wat zou ik doen mocht ik een katje op straat zien liggen' ik zou het ook oprapen en kijken of het nog leeft, zoniet in de berm leggen
heb ondertussen een paar handschoenen in mijn auto gelegd, voor als ik ooit zo'n geval tegenkom, maar meestal en dit vind ik rot om te zeggen is het beestje al helemaal uit elkaar gereden door stomme chauffeurs die niet eens de moeite doen om er rond te rijden :catcurs

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#14 Geplaatst 31 oktober 2009 - 20:58

Marjananas zei:

Ooooh...  :)

Mooi hé, ik was ook helemaal ontroerd als ik het hoorde :)

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 31 oktober 2009 - 21:07

Ik probeer nog te achterhalen van wie de kat is, vaak dragen ze een halsbandje met zo'n adresrol er in. Maar de dode kat die ik opgehangen aan zijn riempje in t bos vond :r daar was t rolletje afgehaald.