Spring naar inhoud

- - - - -

klitten, dof, vervilt

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 13 november 2009 - 18:25

Dat filmpje met Adam vind ik echt wel super gedaan!  :duim:  Wauw, dat hij dat allemaal kan!!  
Hoelang heb je daarop geoefend voor hij dat allemaal kon?  Vast wel lang.  

Btw, jouw Adam is echt een prachtvent!  

Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 13 november 2009 - 19:06

Och, dat valt wel mee hoor. Het duurt even eer ze snappen wat de bedoeling is (opletten, zich concentreren, waarvoor de clicker dient...)

Maar eens zover gaat het snel.

Ik heb een hele tijd niets met hem geoefend, maar ben nu opnieuw begonnen. Ik wil proberen dat hij op commando 3 verschillende voorwerpen aanraakt: een houtel lepel, een balletje, een muis.

Ik ben begonnen met het commando voor de lepel, dat lukte al goed.

Vandaag heb ik het balletje ernaast gelegd, een ander commando gegeven, en eens met mijn vinger bovenop het balletje getikt. En quasi onmiddellijk bewoog hij zijn poot ernaar toe. Dus hij snapt dat het de bedoeling is om met zijn poot iets aan te raken, en hij heeft maar weinig nodig om te weten wat. :LOL:

Ik ben er zeker van dat hij binnen 2 dagen perfect op commando het ene of het andere voorwerp aanraakt. 8)

En dan de muis erbij, en voila.

Het is leuk om te doen, maar ik doe het eigenlijk vooral voor hem: als binnenkat en enig 'kind' kan hij wel wat mentale stimulans gebruiken. En zoals gezegd als handig hulpmiddeltje voor praktische zaken.

Het blijft natuurlijk een kat, en dus.... geen brokjes, geen truukjes, zegt Adam. :x
Voor het plezier van het baasje alleen zal hij het niet doen.
Enfin, zo is er tenminste één voordeel aan zijn schrokkerigheid!

en sssst... niet vertellen, maar die brokjes gaan gewoon in mindering van zijn dagelijks rantsoen :ha :ha

Bewerkt door Alicia, 13 november 2009 - 19:08.