Spring naar inhoud

- - - - -

Wat doe je ?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#1 Geplaatst 25 oktober 2009 - 12:48

Pff, lieve mensen, ik zit hier met een moeilijk geval, wat doe je als je een katje vind van ongeveer 5 maand oud, vol vlooien, honger tot en met !
Het zit momenteel nog niet bij mij, ver hier vandaan, maar dat je het katje binnen neemt om te herplaatsen, en ineens weet vanwaar het komt, waar je al jaren woont, en nooit geweten heb dat daar een huis (krot) stond, waarvan je gewoon dacht dat het een enorm begroeit stuk grond was, maar nu blijkbaar een huisje tussen staat, onder erbarmelijke toestanden, vloeren kapot, ramen stuk, niets hygienische toestanden, waarvan er een mens woont die je van ver ruikt, en waar je toch eens binnen bent gaan kijken, en 1 half blikje katteneten vond met schimmel en het goedkoopste merk, als je in de woning rond wandelt ineens in een groene vijver kan stappen waarvan je dacht dat het een mosgroene tuin was.  En het katje liever salade en boterhammen met konfituur eet dan katteneten, kattenkorrel denk ie dat het speelgoed is, speelt er enkel mee, maar als de kids een boke eten, grappelt hij als eerste naar de boterham !  Maar als je de weten komt dat die eigenaar toch op zoek is naar zijn kat, wat dan, geef je het terug, al weet je dat hij niet de verzorging krijgt die ie moet hebben, want hij zou  maar 1x per week een half blikje eten krijgen, voor de rest moet ie zijn plan trekken.......... is een echte lieve knuffelkat, die echt om aandacht komt vragen, dus niet mensenschuw.  Dus wat doe je dan ?  Ik heb voorgesteld om met die mens te praten en zijn dieren mee in het oog te houden, hier in Antwerpen bestaat er zo'n instantie, maar betwijfel het ginder............ Heb enkel schrik, stel je voor de rakker komt naar hier (daar gaat mijn raskatje, lieve mensen, verklaart mij maar gek, maar krijg het niet over m'n hart om een super sukkel aan zijn lot over te laten, al was het de bedoeling dat het volgende terug een raskatje ging zijn)en het staat bijlange nog niet vast dat ie tot hier komt.........)
Persoonlijk heb ik het gevoel dat dit rakkertje niet bij meneer terug komt dat er binnen enkele weken terug eentje zit,en dan is het nog niet opgelost, dus..... wat zouden jullie doen ?  Ik zit met een dubbelstrijdig gevoel, je weet dat het dier niet verzorgt word zoals het moet,maar toch gaat die persoon op zoek.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 25 oktober 2009 - 12:55

Ik zou hem allereerst aanmelden op de gemeente!! Zeker doen, zeggen dat het over dierenverwaarlozing gaat (wat het ook is), want anders zit daar binnenkort gewoon een nieuwe kat.

Als ze op de gemeente niet willen helpen dan schakel je desnoods de pers in, leg desnoods ZELF klacht neer, tot het die man verboden wordt van dieren in huis te halen.

Dan pas zou ik overgaan tot 'adoptie' van zulke katten, want dan heb je wettelijk gezien een poot om op te staan (stel je gaat daar zelf frequent kijken en die man blijkt weer katten te hebben geef je hem aan etc etc)

Maar denk er goed over na, want een kat in die omstandigheden kan best wel eens ziek zijn....

:censored: sommige mensen zouden gewoon echt beter niet bestaan...half blikje voer...grmbl

Guest_patsy_*
Guest_patsy_*

#3 Geplaatst 25 oktober 2009 - 12:59

of misschien een thuis voor hem zoeken, mss zijn er mensen die hem wel in huis willen nemen?

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#4 Geplaatst 25 oktober 2009 - 13:02

Hij zit momenteel bij iemand die aan kattenbemiddeling doet, daarom dat ik het niet goed begrijp waarom er nog geen klacht tegen die mens is ingedient, waarschijnlijk omdat ze niet wisten dat daar een huis stond, zijn ze pas vrijdagavond te weten gekomen, en dat er iemand de poes moest komen eten geven, maar die vond het nodig om maar 2x per week te gaan, wanneer het haar uit kwam.....
Nu als ie naar hier komt, gaat ie in een benche waarschijnlijk 2 aan elkaar en morgen naar DA om bloed te trekken etc, dat gebeurt hier steeds bij een nieuwkomer en toch zeker zwervertjes, het zijn hier allemaal bijna sukkeltjes dus daar ben ik wel op te hoogte van.............

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#5 Geplaatst 25 oktober 2009 - 13:02

patsy zei:

of misschien een thuis voor hem zoeken, mss zijn er mensen die hem wel in huis willen nemen?

Yep, ikke dus..........

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 25 oktober 2009 - 14:04

Wat een schijnende toestand :o

Goed dat jij je er over gaat ontfermen.
Hou het zeker een week in de bench, kwestie van jou katten niet ziek te laten maken door het lieve prutske.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 25 oktober 2009 - 15:11

Die mens kan waarschijnlijk niet voor zichzelf zorgen, en dat is ook erg. Ik zou geen klacht tegen hem indienen.

Natuurlijk mogen de dieren niet de dupe zijn van zo'n situatie. Maar door die mens ook nog eens extra te belasten met klachten e.d., gaat zijn situatie er ook niet beter op worden, zoiets kan wel eens te veel worden voor zo'n persoon. De harde aanpak helpt ook niet bij iedereen.

Ik zou eerder zelfs op zoek gaan naar iets of iemand (OCMW?) die die man kan helpen. Als hij dan toch dieren blijft bijnemen zullen zij het ook (iets) beter krijgen.

Moeilijke situatie... katje teruggeven aan iemand die er volgens mij wel om geeft op een bepaalde manier, of bijhouden en een heel goed leven geven... ik zou ook geneigd zijn om het katje bij te houden...

Bewerkt door Nathalie, 25 oktober 2009 - 15:12.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 25 oktober 2009 - 15:58

Nathalie zei:

Die mens kan waarschijnlijk niet voor zichzelf zorgen, en dat is ook erg. Ik zou geen klacht tegen hem indienen.

Natuurlijk mogen de dieren niet de dupe zijn van zo'n situatie. Maar door die mens ook nog eens extra te belasten met klachten e.d., gaat zijn situatie er ook niet beter op worden, zoiets kan wel eens te veel worden voor zo'n persoon. De harde aanpak helpt ook niet bij iedereen.

Ik zou eerder zelfs op zoek gaan naar iets of iemand (OCMW?) die die man kan helpen. Als hij dan toch dieren blijft bijnemen zullen zij het ook (iets) beter krijgen.

Moeilijke situatie... katje teruggeven aan iemand die er volgens mij wel om geeft op een bepaalde manier, of bijhouden en een heel goed leven geven... ik zou ook geneigd zijn om het katje bij te houden...

heel lief dat je zo mild bent voor die mens, maar vaak zoeken zulke gevallen het ook zelf...
Als ik zeker ben dat ik geen eten kan kopen voor mijn kat dan herplaats ik die ZELF. dus dit is gewoon de reinste domheid.

Bij de opvang in mol hebben we ook zo eens een geval gehad. een dozijn ondervoede katten in een krot van junkies.

:gek: ik weet dat ik moet nuanceren, maar soms kan ik het niet...

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#9 Geplaatst 25 oktober 2009 - 16:30

Ergens begrijp ik Nathalie wel, ik ken genoeg mensen die op straat wonen die ook een hond hebben, maar die zijn er goed voor en hun dier is alles voor hen !  (tenminste die ik ken) en zij weten ook als er iets met hun dier is, dat ze me steeds kunnen bereiken, zelfs met de koude winter van vorig jaar, ging de hond bij kameraden slapen binnenshuis terwijl zij buiten sliepen omdat ze het zo koud vonden voor enkele oudere honden, dus ok√©, ik begrijp dat je niet voor jezelf kan zorgen, maar tgaat er bij mij ergens niet in, dat je je dier dan ook verwaarloost en op salade en boterhammen zet.....in ieder geval ze zijn er mee bezig, er is iemand van de dierenbescherming, dus is het afwachten...........

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 26 oktober 2009 - 16:49

Ik zou ook de instantie voor dierenmishandeling aanspreken, want als je dit kleintje gaat afnemen, nemen ze gewoon een nieuwe waar ze net hetzelfde mee zullen doen. Je kan maar hopen dat ze gedwongen worden om te veranderen of een verbod krijgen tot het houden van dieren!
Geplaatste afbeelding