Spring naar inhoud

- - - - -

extra huisdieren :-(

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Heidike_*
Guest_Heidike_*

#1 Geplaatst 25 oktober 2009 - 13:46

Onze Fuzul is 5 weken en 3 weken geleden "ontvlooid" met Frontline-spray, het enige wat toen mocht, gezien zijn leeftijd.  Kheb die spray al vervloekt!  Werkt langs geen kanten !!!!!!!!!!  Ik had het hier al dikwijls gelezen en moet het nu echt geloven.  Onze Ramses moet dus ook vlooien hebben en die wordt maandelijks behandeld met Frontline.  Gelukkig dat ik het dus bij de kleine heb gevonden want bij Ramses had ik het echt niet in de gaten. (zwarte kat)
Dan heb ik 3 dagen geleden Stronghold bij de kleinste gebruikt: Hij is wel nog geen 6 weken, maar weegt meer als een halve kilo dus het mocht.  Toch vond ik gisteren 3 levende vlooien op da beestje!! Vies jakkes! Eentje sprong dan nog op mij ook! Kheb ze gelukkig wel kunnen pakken.  Is dat normaal?  Hoe lang duurt het voor dat goed werkt?  Ik heb nu Ramses ook behandeld met Stronghold + 2,5 kg.  Ik hoop echt dat we er daarmee vanaf zijn.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 25 oktober 2009 - 14:58

Je moet je omgeving ook goed behandelen. Als je eenmaal vlooien hebt dan zullen ze zich voortplanten. en als je alleen de kat behandeld zul je in je omgeving ook last houden.

Koop een goede omgevingsspray, zorg dat de katten uit de ruimte zijn die je wilt behandelen en zorg dat je er zelf ook een uurtje weg kan. Je kunt het desnoods in twee delen doen. Eerst een deel van de ruimte afsluiten en dan dat behandelen. Als er eenmaal goed gelucht is kun je dan de katten (en jezelf) in het behandelde deel laten vertoeven en dan de andere kant doen zeg maar.
Zo heb je alles behandeld.

De katten elke dag goed blijven kammen en elke vlo die je uit de vacht haalt verzuipen in een glas water. Je kunt meerdere keren per dag kammen. Je zult niet altijd een vlo vinden, maar zolang je vlooienpoepjes blijft vinden zijn er nog vlooien.

Ook dagelijks stevig stofzuigen en je stofzuigerzak ook behandelen met antivlo middel.

Niet te vaak je kat antivlo middel geven! Vlooien zijn uiteraard niet goed, maar dat vlooienspul is vergif en dat wil je ook niet al te veel in je kat hebben zitten.

Hopelijk ben je er snel weer vanaf!

Succes en sterkte.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 25 oktober 2009 - 15:46

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Heidike_*
Guest_Heidike_*

#4 Geplaatst 25 oktober 2009 - 15:47

thanks Ginnie,

Zit momenteel met Mexicaanse griep :misselijk: dus dat dagelijks stofzuigen zal even niet lukken :-(
Ik kan de katten ook niet in andere ruimtes zetten want ze zitten bij ons alleen in de living.(grote living)  En ze mogen absoluut nog niet samen, want de kleinste is nog niet inge├źnt en dus heel vatbaar.
Ik had wel ergens gelezen dat de vlooien die in de omgeving verder ontwikkelen, zich op je kat gaan voeden en dan doodgaan door het anti-vlooien produkt.  Zo zou dus na een maand alles moeten wegzijn.  Door de Stronghold worden de vrouwtjes ook onvruchtbaar dacht ik? Ik heb nog nooit een vlooienbeet gehad.
Weet jij soms of het normaal is dat er na 3 dagen Stronhold nog levende vlooien opzitten?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 25 oktober 2009 - 16:08

Vervelend zeg, mexicaanse griep! Hopelijk ben je er snel weer vanaf!

Het kan hoor, dat je na drie dagen nog een vlo vindt, dat komt waarschijnlijk omdat je de omgeving niet hebt behandeld. Dan ontwikkelen de larves zich tot vlo, springen op je kat en gaan voeden. Ze gaan dan wel dood, maar je blijft met de eitjes en de larves zitten die je in huis hebt. Helaas kunnen de eitjes heel lang blijven liggen en zich blijven ontwikkelen in je huis.

Het is van hieraf wat lastig om een oplossing te vinden voor het sprayen van de omgeving, omdat ik je huis en je situatie niet ken natuurlijk ;) Maar ongetwijfeld is er wel een oplossing te vinden.

Tot die tijd, gewoon blijven kammen en kammen en kammen (en vooral de vlooien die je vindt verzuipen)

als je van de vlooien af bent is het belangrijk om ze allebei te ontwormen. Je kleintje moet in ieder geval ontwormt worden (normaal gebeurd dat op 4, 6 en 8 weken) maar nu kun je misschien beter heel even wachten met de volgende keer tot je van de vlooien afbent

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 26 oktober 2009 - 08:34

Heel veel beterschap he :hug: . De Stronghold doet zijn werk hoor. Overal in jouw huis liggen er heel waarschijnlijk vlooieneitjes. Als die tot ontwikkeling komen, springen ze op je kat en zodra ze hem/haar bijten, gaan ze dood. De vrouwtjes worden er steriel van dus op een bepaald moment zal je geen eitjes meer vinden en dan is de plaag over.
Als je eens per maand behandeld met Stronghold, komt dus alles in orde. Voor de rest: zoveel mogelijk stofzuigen en in de stofzuigerzak zo een bandje tegen vlooien steken, stofzuigerzak goed dichtmaken en in de vuilnisbak ermee. Dekentjes en mandjes eens wassen. Zolang de katten in huis rondlopen, zullen de vlooien in principe jou niet bespringen.
En zeker dagelijks de katten kammen met een vlooienkam zodat de dode beestjes er ook uitkomen.
Dus... gewoon rustig blijven... het gaat voorbij :hug: .

Geplaatste afbeelding

Guest_Loesje85_*
Guest_Loesje85_*

#7 Geplaatst 31 oktober 2009 - 18:19

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad. Na een week merk je echt dat alles dood is. Probeer ondanks je ziek zijn toch de katten vaak te kammen en laat eventueel iemand anders stofzuigen, want anders is het moeilijker om ervan af te geraken!

vel beterschap!