Spring naar inhoud

- - - - -

Krols

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_leyno_*
Guest_leyno_*

#1 Geplaatst 26 oktober 2009 - 14:19

Hallo,

Mijn kat was tot een maand geleden om de 2/3 weken krols maar dit is ineens opgehouden een maand geleden.Ze gaat niet buiten behalve als ik het raam open doe en dan kan ze tot bij de buren die soms hun raam ook open hebben staan.Zij hebben ook een kat,kan het nu dat ze zwanger is en dat het daarom opeens is opgehouden of zijn ze niet het hele jaar door krols?

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 26 oktober 2009 - 14:52

Mag ik vragen waarom je kat niet gesterilliseerd is?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 26 oktober 2009 - 14:55

Ik las onlangs hier op het forum wel een berichtje dat ze in de winterperiode minder krols zijn. Maar zoals Lies reeds vraagt, waarom is ze niet gesteriliseerd ? Het is helemaal niet gezond voor een poes om voortdurend krols te zijn, dus als je geen fokplannen hebt zou ik haar zo vlug mogelijk laten steriliseren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 26 oktober 2009 - 14:55

Lies zei:

Mag ik vragen waarom je kat niet gesterilliseerd is?

Dat vroeg ik me ook af... Er worden al zoveel oepsnestjes geboren (de asielen zitten overvol!), dat ik eigenlijk niet goed snap dat mensen hun katten nog ongesteriliseerd of ongecastreerd naar buiten laten.

Maar om dus een antwoord te geven, Leyno, ja het kan heel goed zijn dat je kat zwanger is.
Geplaatste afbeelding

Guest_leyno_*
Guest_leyno_*

#5 Geplaatst 26 oktober 2009 - 15:05

ik had een afspraak bij de dierenarts voor haar te laten sterilliseren maar de week voor ik moest gaan is ze buitengeglipt en blijkbaar gevallen en was haar pootje uit de kom geraakt dus heeft de dierenarts gezegt dat hij ze niet mocht sterilliseren en dat ik 6 weken moest wachten.Ik ben eigenlijk net verhuisd en waar ik vroeger woonde kon ze buiten en zagen we niet echt wanneer ze krols was want ze was de hele dag buiten. Maar hier kan ze niet buiten en heb ik het gevoel dat ze eenzaam is vooral omdat er net een babytje bij is en dat ik dus nu minder aandacht kan geven aan haar

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 26 oktober 2009 - 15:08

leyno zei:

Ik ben eigenlijk net verhuisd en waar ik vroeger woonde kon ze buiten en zagen we niet echt wanneer ze krols was want ze was de hele dag buiten.

Het is onverantwoord om een niet-gesteriliseerde poes buiten te laten lopen vind ik. Het is niet alleen qua zwangerschap, maar ze kan ook veel ziekten oplopen zo. Ik zou dus toch eens langs de DA gaan en als je poes niet zwanger is, direct een afspraak maken voor sterilisatie.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag