Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens Phoebe (7 wkn) aan de kuikens! SCHOKKENDE FOTO'S!

• Log in om te reageren
52 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 26 oktober 2009 - 22:34

Ik zou dit persoonlijk ook niet kunnen geven, maar ja ieder zijn ding he ;) .
Mooie poezel :heart: :love3:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 26 oktober 2009 - 22:34

Goh ja, niet kunnen... Hier komen ze ook steeds af met levende prooien (halflevend dan toch :s ). Zelf zou ik het ook niet kunnen (denk ik), maar het is hun natuur he.
Ik hoop wel dat het kuiken dood was...

Toch vind ik dit schitterende foto's!!! Knap om te zien!

Guest_Benzaiten_*
Guest_Benzaiten_*

#18 Geplaatst 27 oktober 2009 - 08:21

De kittens eten op de foto's zogenaamde eendagskuikens, de haantjes, die ieder jaar in ons land worden vergast omdat ze ongeschikt zijn om als kipfilet te dienen. Om er toch nog iets nuttigs mee te doen worden ze gebruikt als voer voor bijvoorbeeld slangen, maar dus ook door mensen die graag de kat zo natuurlijk mogelijk houden.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 27 oktober 2009 - 08:40

Ik zou het ook niet kunnen , vind dat erg ,
krijg daar tranen van :)
geef hier gewoon wel regelmatig carnibest

t zijn ook erg lieve kittens
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#20 Geplaatst 27 oktober 2009 - 09:03

:misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk:  Ramses mag daar voor passen  ;)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 27 oktober 2009 - 09:23

Sorry, ik was misschien wat grof.... ik was enkel geschokt omdat die kuikentjes zo herkenbaar waren...! Moet je die écht zo op hun geheel voeren? Ik zou ze in kleinere stukken snijden, zodat het enkel op een stuk rauw vlees lijkt :(

Guest_Benzaiten_*
Guest_Benzaiten_*

#22 Geplaatst 27 oktober 2009 - 09:26

Je kunt de kuikens inderdaad in stukjes snijden, maar dan gaat de essentie van het eten van een kuiken weg. Het is namelijk de bedoeling dat ze er goed op kauwen en hun tanden en kiezen dus gebruiken waar ze voor bedoeld zijn.

Maar omdat ik al verwachtte dat de foto's shockerend konden zijn voor sommige mensen heb ik ze express niet in het topic van de kittens zelf gezet en in de titel aangegeven dat het schokkende foto's bevat. ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 27 oktober 2009 - 09:35

Waar haal je zoiets eigenlijk??

Guest_Benzaiten_*
Guest_Benzaiten_*

#24 Geplaatst 27 oktober 2009 - 09:37

Hier in Nederland kun je het bij de dierenwinkel halen. Ligt in de vriezer.
Dierenwinkels met reptielen hebben ze volgens mij standaard in het assortiment.
Een kilo kost nog geen €2.

Nashota
Nashota
  • 17.978 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 27 oktober 2009 - 09:43

Persoonlijk vind ik het veel erger dat de kuikens vergast worden, alleen maar omdat men ze niet gebruiken kan. Als ze dan toch weggegooid worden kunnen ze net zo goed gegeten worden door de katten.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 27 oktober 2009 - 09:49

Nashota zei:

Persoonlijk vind ik het veel erger dat de kuikens vergast worden, alleen maar omdat men ze niet gebruiken kan. Als ze dan toch weggegooid worden kunnen ze net zo goed gegeten worden door de katten.

Mee eens! Snap trouwens niet dat er zó heftig op gereageerd wordt... Katten zijn en blijven nu eenmaal in essentie roofdieren... Je gaat je kat toch ook niet straffen als die met een vogel of muis thuis komt? Dan kun je toch ook wel een kuiken geven dat sowieso geen kans op leven zou gekregen hebben.
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#27 Geplaatst 27 oktober 2009 - 10:01

Geweldig dat ze het zo jong al eten. Maar ik zou het ook niet zelf kunnen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 27 oktober 2009 - 10:48

De eerste aanblik vond ik ook best schokkend, maar het is inderdaad de natuur, en ik vind het best fascinerend dat ze het zo op eten. Het zou ook niet voor mij weg gelegd zijn om het in zijn geheel te geven, daarvoor ziet het er te echt uit :oops: .
Bij ons in de buurt kan je het ook in Grobbendonk verkrijgen, maar ik dacht dat ze het enkel per 10kg verkopen en dat vind ik toch een te grote hoeveelheid :trance:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 27 oktober 2009 - 13:48

:) een kat die gehouden wordt als kat, geweldig! Ik vind dat wel een mooie verrijking, als compensatie op het leven in gevangenschap zéker.

Als een cheeta een gazelle verscheurt reageert men toch ook niet geschokt? of wel? :o

maarja, ik heb dan ook lang slangen en hagedissen gehad, die eten ook "levend" voer...
Het is toch een strategie van de natuur om bepaalde populaties in bedwang te houden, stel je voor dat muizen en ratten geen natuurlijke vijanden meer hadden, het zou nogal schoon zijn..
(of wacht: dat effect hébben we al eens gezien..ratten en hun vlooien, dat was nogal een mooie periode hé een tijdje geleden...)

Bewerkt door Dier, 27 oktober 2009 - 13:50.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 27 oktober 2009 - 16:09

Amai die kuikens zijn bijna even groot als de kittens :LOL:

Geplaatste afbeelding