ginnie zei:
aaaaaaa wat een dotje! (heb een topic gevonden, joepie!
)
Zoals ik al zei in het andere topic vind ik hem een beetje klein voor zijn leeftijd. Htk'tjes horen net zo goed te groeien als rasjes, dus 800 gram voor 10 weken is een pietsie klein (in mijn ogen hoor).
maar wat ik heb begrepen heeft hij niet direct een goeie start gehad en dat kan in zijn gewicht goed tot uiting komen. Mijn turkjes zijn in ieder geval ongeveer rond een kilo met 10 weken. De een wat zwaarder dan een ander. Ik reken voor elke week ongeveer 100 gram erbij. Met een geboorte gewicht van 100 gram zit je dan al snel aan de kilo met 10 weken.
Het bolle buikje waar je het over had kan van wormen komen. Kittens worden normaal met 4, 6 en 8 weken ontwormd. En als hij vlooien had (ach gossie!) dan kunnen die ook wormen veroorzaken. Een ontworming kan dan wonderen doen!
Je da kan je daar meer over vertellen.
zo, en dan nu weer terug naar de bewonderingsmodus: Wat een lieffie! En dan de foto's met grote broer
Hij heeft een ontwormingspilletje gekregen verleden week bij de dierenarts. Binnenkort moeten we dit nogmaals herhalen. De DA zei dat als we de eerste dagen na dat pilletje niets zagen van wormpjes, er hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand zal zijn. Maar nu is het gewoon afwachten.
De reden dat hij zo klein is weet ik niet echt. We hebben Falcon gehaald bij dezelfde mensen als waar we Trixx hadde gehaald en Trixx is overduidelijk altijd goed op gewicht geweest. Wel was zijn start hier niet zo gemakkelijk, wanneer hij de eerste twee weken at, werd hij zo goed als altijd omgeduwd door Trixx (puur om hem te pesten) en misschien dat hij zo iets minder eten binnen heeft dan nodig. Nuja, we vertrouwen erop dat de dierenarts natuurlijk
niet in de fout is wanneer hij zei dat Falcon in orde was.
De 14e november hebben we een afspraak bij de dierenarts voor de tweede inenting. Dan zal Falcon terug gewogen worden en hopelijk weegt hij dan wat meer dan nu.
Soms denk ik dat we Falcon net iets te vroeg zijn gaan halen. Hij was iets ouder dan 8 weken toen we hem zijn gaan halen, pas later hadden we door dat Falcon echt wel mini is. Trixx was zoveel groter op die leeftijd dan zijn halfbroertje.
Ben eens benieuwd dat de DA binnen twee weken gaat zeggen, ik wil alleen maar dat alles in orde is met deze kleine pruts. We hebben ons (natuurlijk) al helemaal verknocht aan dit prutske.
Bewerkt door Marii., 27 oktober 2009 - 22:00.