Spring naar inhoud

- - - - -

Kleine Falcon [Nieuwe foto's pagina 2]

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#1 Geplaatst 27 oktober 2009 - 17:16

Met de kleine Falcon was het in het begin wel even wennen. Niet alleen was er een hevige (en pijnlijke) ruzie met de grote broer, Trixx, maar ook had hij een vlooienprobleempje (is volledig opgelost nu).

Nu ongeveer twee à drie weken sinds hij vertrokken is bij zijn mama, is alles hier terug de rust zelve.
Falcon en Trixx zijn ondertussen echte dikke vriendjes geworden. Ze spelen enorm veel met elkaar, slagen elkaar af (zoals echte broertjes doen :d ) en ze slapen zelfs bij elkaar.

Hier zijn wat enkele foto's van de kleine held! :love3: Tijgerkatjes zijn echt zo 'adorable' hé! :heart:

Spelen met de cat it senses:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Op de mini-krabpaal:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Kleine Falcon op een vuile grond, maar wat een schattig kopje! :heart: :

Geplaatste afbeelding

Dit schattige roze tongetje vereer ik echt helemaal! :heart: :

Geplaatste afbeelding

En spelen maar
(niet op al die dekens en matrassen letten, er was een sleepover aan de gang O:) ):

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Samen met grote broer Trixx:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Marii., 02 november 2009 - 11:08.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 27 oktober 2009 - 17:17

Een woord: smelt :love:

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 27 oktober 2009 - 17:20

Joloka zei:

Een woord: smelt :love:

dat verklaart ook precies mijn gedacht :love:

Geplaatste afbeelding

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#4 Geplaatst 27 oktober 2009 - 17:29

Geplaatste afbeelding
Zooooo.....,lief! :love3: :heart: :love3:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 27 oktober 2009 - 17:31

:love4: :love4: :love4:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 27 oktober 2009 - 17:41

:heart: :heart:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 27 oktober 2009 - 21:35

aaaaaaa wat een dotje! (heb een topic gevonden, joepie! :) )

Zoals ik al zei in het andere topic vind ik hem een beetje klein voor zijn leeftijd. Htk'tjes horen net zo goed te groeien als rasjes, dus 800 gram voor 10 weken is een pietsie klein (in mijn ogen hoor).

maar wat ik heb begrepen heeft hij niet direct een goeie start gehad en dat kan in zijn gewicht goed tot uiting komen. Mijn turkjes zijn in ieder geval ongeveer rond een kilo met 10 weken. De een wat zwaarder dan een ander. Ik reken voor elke week ongeveer 100 gram erbij. Met een geboorte gewicht van 100 gram zit je dan al snel aan de kilo met 10 weken.

Het bolle buikje waar je het over had kan van wormen komen. Kittens worden normaal met 4, 6 en 8 weken ontwormd. En als hij vlooien had (ach gossie!) dan kunnen die ook wormen veroorzaken. Een ontworming kan dan wonderen doen!

Je da kan je daar meer over vertellen.

zo, en dan nu weer terug naar de bewonderingsmodus: Wat een lieffie! En dan de foto's met grote broer :heart: :heart:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 27 oktober 2009 - 21:37

Zie je wel dat het goed is gekomen?! ;) Leuke foto's!

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 27 oktober 2009 - 21:54

Wat een dotje :heart: :love3:

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#10 Geplaatst 27 oktober 2009 - 21:57

ginnie zei:

aaaaaaa wat een dotje! (heb een topic gevonden, joepie! :) )

Zoals ik al zei in het andere topic vind ik hem een beetje klein voor zijn leeftijd. Htk'tjes horen net zo goed te groeien als rasjes, dus 800 gram voor 10 weken is een pietsie klein (in mijn ogen hoor).

maar wat ik heb begrepen heeft hij niet direct een goeie start gehad en dat kan in zijn gewicht goed tot uiting komen. Mijn turkjes zijn in ieder geval ongeveer rond een kilo met 10 weken. De een wat zwaarder dan een ander. Ik reken voor elke week ongeveer 100 gram erbij. Met een geboorte gewicht van 100 gram zit je dan al snel aan de kilo met 10 weken.

Het bolle buikje waar je het over had kan van wormen komen. Kittens worden normaal met 4, 6 en 8 weken ontwormd. En als hij vlooien had (ach gossie!) dan kunnen die ook wormen veroorzaken. Een ontworming kan dan wonderen doen!

Je da kan je daar meer over vertellen.

zo, en dan nu weer terug naar de bewonderingsmodus: Wat een lieffie! En dan de foto's met grote broer :heart: :heart:

Hij heeft een ontwormingspilletje gekregen verleden week bij de dierenarts. Binnenkort moeten we dit nogmaals herhalen. De DA zei dat als we de eerste dagen na dat pilletje niets zagen van wormpjes, er hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand zal zijn. Maar nu is het gewoon afwachten.

De reden dat hij zo klein is weet ik niet echt. We hebben Falcon gehaald bij dezelfde mensen als waar we Trixx hadde gehaald en Trixx is overduidelijk altijd goed op gewicht geweest. Wel was zijn start hier niet zo gemakkelijk, wanneer hij de eerste twee weken at, werd hij zo goed als altijd omgeduwd door Trixx (puur om hem te pesten) en misschien dat hij zo iets minder eten binnen heeft dan nodig. Nuja, we vertrouwen erop dat de dierenarts natuurlijk niet in de fout is wanneer hij zei dat Falcon in orde was.

De 14e november hebben we een afspraak bij de dierenarts voor de tweede inenting. Dan zal Falcon terug gewogen worden en hopelijk weegt hij dan wat meer dan nu.

Soms denk ik dat we Falcon net iets te vroeg zijn gaan halen. Hij was iets ouder dan 8 weken toen we hem zijn gaan halen, pas later hadden we door dat Falcon echt wel mini is. Trixx was zoveel groter op die leeftijd dan zijn halfbroertje.
Ben eens benieuwd dat de DA binnen twee weken gaat zeggen, ik wil alleen maar dat alles in orde is met deze kleine pruts. We hebben ons (natuurlijk) al helemaal verknocht aan dit prutske.

Bewerkt door Marii., 27 oktober 2009 - 22:00.

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#11 Geplaatst 27 oktober 2009 - 21:57

Karolientje zei:

Zie je wel dat het goed is gekomen?! ;) Leuke foto's!

En hier hebben we mee geleerd nooit te panikeren op voorhand :oops: :oops: :oops:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 27 oktober 2009 - 22:01

Marii. zei:

Hij heeft een ontwormingspilletje gekregen verleden week bij de dierenarts. Binnenkort moeten we dit nogmaals herhalen. De DA zei dat als we de eerste dagen na dat pilletje niets zagen van wormpjes, er hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand zal zijn. Maar nu is het gewoon afwachten.

De reden dat hij zo klein is weet ik niet echt. We hebben Falcon gehaald bij dezelfde mensen als waar we Trixx hadde gehaald en Trixx is overduidelijk altijd goed op gewicht geweest. Wel was zijn start hier niet zo gemakkelijk, wanneer hij de eerste twee weken at, werd hij zo goed als altijd omgeduwd door Trixx (puur om hem te pesten) en misschien dat hij zo iets minder eten binnen heeft dan nodig. Nuja, we vertrouwen erop dat de dierenarts natuurlijk in de fout is wanneer hij zei dat Falcon in orde was.

De 14e november hebben we een afspraak bij de dierenarts voor de tweede inenting. Dan zal Falcon terug gewogen worden en hopelijk weegt hij dan wat meer dan nu.

Soms denk ik dat we Falcon net iets te vroeg zijn gaan halen. Hij was iets ouder dan 8 weken toen we hem zijn gaan halen, pas later hadden we door dat Falcon echt wel mini is. Trixx was zoveel groter op die leeftijd dan zijn halfbroertje.
Ben eens benieuwd dat de DA binnen twee weken gaat zeggen, ik wil alleen maar dat alles in orde is met deze kleine pruts. We hebben ons (natuurlijk) al helemaal verknocht aan dit prutske.

Ja, dat snap ik. Hij ziet er echt superschattig uit! En soms hebben kittens gewoon geen tijd om te eten, dat kan ook een reden zijn dat hij wat kleiner is. Of hij is gewoon tenger gebouwd, dat kan ook nog. Gewoon een klein katje dus!
De da heeft hem gecheckt en gezond verklaard, dus zal hij echt wel gezond zijn hoor! Het herhalen van de ontworming is bij die kleintjes altijd een goed idee.
Wij ontwormen op 4, 6 en 8 weken en daarna met ca 4 maanden weer, met een maand of 6 weer (als we eraan denken :oops: soms wordt het iets later) Daarna gaan ze met de grote groep mee in de ontwormingen.

Het gaat vast en zeker goedkomen met dit ventje. Kijk hem nou toch eens lief spelen! En met zijn grote broer knuffelen! Je zou echt niet zeggen dat Trixx hem heeft geplaagd hoor. Sjucht, echte liefde dat :love3:

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#13 Geplaatst 27 oktober 2009 - 22:08

ginnie zei:

Ja, dat snap ik. Hij ziet er echt superschattig uit! En soms hebben kittens gewoon geen tijd om te eten, dat kan ook een reden zijn dat hij wat kleiner is. Of hij is gewoon tenger gebouwd, dat kan ook nog. Gewoon een klein katje dus!
De da heeft hem gecheckt en gezond verklaard, dus zal hij echt wel gezond zijn hoor! Het herhalen van de ontworming is bij die kleintjes altijd een goed idee.
Wij ontwormen op 4, 6 en 8 weken en daarna met ca 4 maanden weer, met een maand of 6 weer (als we eraan denken :oops: soms wordt het iets later) Daarna gaan ze met de grote groep mee in de ontwormingen.

Het gaat vast en zeker goedkomen met dit ventje. Kijk hem nou toch eens lief spelen! En met zijn grote broer knuffelen! Je zou echt niet zeggen dat Trixx hem heeft geplaagd hoor. Sjucht, echte liefde dat :love3:

Nochtans verliep het begin tussen die twee verschrikkelijk slecht. Hij heeft dat kleintje nogal afgemat ze. Nooit werd die kleine met rust gelaten en wat was hij altijd zo bang. Telkens als Trixx dan in de buurt kwam, klauterde hij snel via onze broekspijpen naar boven om dan in onze armen te gaan liggen. Veilig hoog en ver weg van die enge Trixx. Het was bang afwachten of dat wel goed kwam tussen die twee. Trixx is ook al een enorme kater en als die dan Falcon sloeg met zijn pootje, hem beet of er letterlijk op ging zitten.. amai dat was toch wel even het hart vasthouden hoor :)

Maarja ik denk ook dat Falcon een klein poesje is & blijft. Zijn papa is onbekend dus wie weet wat dat voor een kater was :) Alleszins was ie een 'dwergje' zo te zien :d .

Ach, het is niet gemakkelijk allemaal voor 'amateurs'. Veel weten we er niet van :) Altijd moeten we maar raad vragen, ik panikeerde zelfs toen de twee katjes elkaar niet konden luchten. Allemaal zorgen voor niets blijkt dus. :louche: Maar je moet ergens beginnen om bij te leren hé 8)

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#14 Geplaatst 27 oktober 2009 - 22:11

mooie foto's

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#15 Geplaatst 27 oktober 2009 - 22:29

Marii. zei:

Nochtans verliep het begin tussen die twee verschrikkelijk slecht. Hij heeft dat kleintje nogal afgemat ze. Nooit werd die kleine met rust gelaten en wat was hij altijd zo bang. Telkens als Trixx dan in de buurt kwam, klauterde hij snel via onze broekspijpen naar boven om dan in onze armen te gaan liggen. Veilig hoog en ver weg van die enge Trixx. Het was bang afwachten of dat wel goed kwam tussen die twee. Trixx is ook al een enorme kater en als die dan Falcon sloeg met zijn pootje, hem beet of er letterlijk op ging zitten.. amai dat was toch wel even het hart vasthouden hoor :)

Maarja ik denk ook dat Falcon een klein poesje is & blijft. Zijn papa is onbekend dus wie weet wat dat voor een kater was :) Alleszins was ie een 'dwergje' zo te zien :d .

Ach, het is niet gemakkelijk allemaal voor 'amateurs'. Veel weten we er niet van :) Altijd moeten we maar raad vragen, ik panikeerde zelfs toen de twee katjes elkaar niet konden luchten. Allemaal zorgen voor niets blijkt dus. :louche: Maar je moet ergens beginnen om bij te leren hé 8)

Mwah, ik weet nu aardig wat, maar als er iets gebeurd weet ik opeens ook bar weinig hoor! Moet ik opeens ook alles navragen. En ik ben zeker niet vergeten dat ik voor een paar jaar terug echt niks wist van katten! ;) Alleen maar goed dat je bijleert, toch?

De arme kleine Falcon heeft het nogal moeilijk gehad hoor ik. Gelukkig is hij nu niet meer bang voor Trixx, duidelijk dikke vriendjes geworden die twee!
Ze boffen allebei maar dat ze nu bij jullie wonen. :)

Ik ben ook errug benieuwd hoe de kleine Falcon eruit gaat zien als hij een grote Falcon is! Ik ga hem gewoon stalken 8)

Geplaatste afbeelding