Spring naar inhoud

- - - - -

Hij wilt nog altijd niet eten!

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 27 oktober 2009 - 21:18

Lamé, mijn kleine lieve katje, wilt nog altijd niet zelfstandig brokjes enzo eten. We geven ze dus eigenlijk 'dwangvoer' spijtig genoeg.
Omdat hij te jong was, zat ze even bij een andere moederpoes en moesten we extra eten geven. Papvlesvoeding dus.

Nu Lamé al bijna 8 weken is, wil ze nog altijd geen brokjes of natvoer eten. Wat we dus doén: Melk in een potje, met daarin voeder.
Ze weegt nu maar (schommelt) 400-480 gram. Tegenover zijn 'stiefbroertjes en zusjes' is dat weinig. En ze zijn even oud en op de zelfde dag geboren.
Ik hoop dat Lamé snel beter wordt. :hart:

Lamé eet al brokjes op zijn eigen! Goed nieuws dus. :)

Bewerkt door LittleDIAMOND, 02 november 2009 - 10:50.

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 27 oktober 2009 - 21:20

We duimen dat hij snel beter gaat eten!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 27 oktober 2009 - 21:33

Dat is inderdaad wel een erg laag gewicht voor een kitten van 8 weken... Jammer dat Lamé zo jong al bij de mama weg moest he... Ik hoop dat ze toch snel wat beter gaat eten, en hoop ook dat ze hierdoor geen al te grote groeiachterstand zal opgelopen hebben...

Geplaatste afbeelding

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#4 Geplaatst 27 oktober 2009 - 21:41

veel succes!! Hopelijk eet ze snel zelfstandig! :geluk: :geluk: :geluk:

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#5 Geplaatst 27 oktober 2009 - 21:42

Anders een papje maken van AD van Hill's of babycat instinctive met een soeplepel koekjesmeel(in supermarkt te verkrijgen) en nutroma; Mengen in een kommetje,mag redelijk lopend zijn. Om het poesje te laten eten smeer een beetje op je vinger en zo aan het bekje. Als het poesje het oplikt neem een soeplepel met het mengsel en breng naar het bekje. Als het poesje nu eet langzaam de lepel naar beneden brengen. Net zolang totdat de lepel boven een schaaltje met het mengsel is.
Gaat dit nog niet, dit mengsel kan je gemakkelijk geven met een insulinespuitje(zonder naald natuurlijk :LOL: ) Hier waren de kittens er dol op en na enkele keren probeen hadden ze door hoe ze zelf moesten eten. Veel succes! :d

Bewerkt door ijammeke, 27 oktober 2009 - 21:43.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 28 oktober 2009 - 09:10

Zou je niet eens voor controle naar de dierenarts gaan?
Ik vind het gewicht wel heel laag voor een katje van 8 weken.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 28 oktober 2009 - 09:13

ik zou toch ook bij de DA gaan
veel geluk
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#8 Geplaatst 28 oktober 2009 - 09:52

Hopelijk krijg je het in orde.
Heel veel succes er mee.
Ik heb hier ook al een kitten gehad die 17 weken lang alleen papfles voeding wilde.
En dan plot begon hij korreltjes te eten en dan zag je hem zo verander bijkomen en uitzetten.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 29 oktober 2009 - 13:09

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag