Spring naar inhoud

- - - - -

Oproep: zoektocht Cattery Van 't Koningshof

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
dante64
dante64
  • 39 berichten

#1 Geplaatst 28 oktober 2009 - 02:09

Beste leden en blijkbaar kattevrienden,

Ik heb een oproep aan jullie.
Na wat googlen ben ik hier terecht gekomen en na wat lezen denk ik dat er toch wel iemand moet zijn die me verder kan helpen .
Verleden week hebben wij onze lieve vriend Benji laten inslapen. Verleden jaar november 2008 was er bij hem Fip vastgesteld. Bij Benji (Britse korthaar) is dat begonnen met een natte vorm, er is toen vocht uit de borstholte getrokken en na enkele vervelende onderzoeken is gebleken dat hij op alle Fip testen positief was. Die natte vorm heeft zich omgezet in de droge vorm. Raar maar waar. Zo hebben wij ons vriendje toch nog 11 maanden kunnen houden (onder strikt toezicht en behandeling ), weliswaar ziek maar steeds vriendelijk en aanhankelijker dan ooit.
In het Universitair dierenziekenhuis te Merelbeke waar wij bijkomende testen hebben laten uitvoeren bij Benji, heeft een personeelslid ons toen gewezen op de catery waar Benji vandaan kwam. Die bleken plots te zijn gestopt en uitgeweken naar Spanje onder misschien wel rare omstandigheden.
En inderdaad, het spoor loopt dood, wij vinden niets meer terug.
Onze dierenarts heeft in het begin tegen ons gezegd dat normaal gezien wordt doorgegeven aan andere eigenaars dat er een geval van fip is geconstateerd om op die manier toch aan te manen tot voorzichtigheid bij ziekte en om misschien wel een test te laten uitvoeren bij de katten uit die catery.

Onze Benji was een britse korthaar met stamboom:
Benji Van 't Koningshof.
Hij had nog 2 broertjes en 3 zusjes en de moeder is gestorven bij de bevalling van haar 6 kittens. De 3 katertjes zijn toen overgebracht naar Nederland bij een surrogaatmoederpoes die zelf net was bevallen en de drie kon zogen. Naderhand zijn de 3 katertjes terug naar Belgie gekomen om bij hun respectievelijke eigenaars te gaan wonen.
De catery was dus in Belgie en noemde "Van 't Koningshof". De fokkers [knip].

Benji heeft van kleinaf gesukkeld met diaree, waarschijnlijk de voorbode van het virus. Toch heeft de ziekte zich pas gemanifesteerd toen hij 4 jaar was. Wij hebben nog een Britse korthaar die 5 jaar ouder is en zij is bol en gezond. Wij hebben hen in het begin gescheiden omdat we bang waren voor besmetting maar na 2 maand toen het beter met Benji ging, terug samengebracht. Mulan hebben wij nog niet laten testen, misschien uit schrik, we willen het niet weten.

Ik zou graag weten wat er met de andere kittens is gebeurd, zijn ze nog in leven, zijn er nog waar fip bij is vastgesteld of zijn er die ook al overleden zijn. Daarom mijn oproep aan alle belgische leden.
Wie weet er iets meer, zegt de naam "Van 't Koningshof" jullie iets. Ik weet ook dat [knip]
meededen aan shows en enkele kampioenen hadden waar ze mee fokten.

Ah ja, onze kleine vriend Benji is apart verast en terug naar huis gekomen. We missen hem enorm, zeker omdat het echt een tof beestje was. Toen hij zo ziek was, mocht je hem uren strelen en tegen hem praten, hij spinde nog en voelde echt de liefde die hij van ons kreeg. De laatse dag kreeg hij een epilepsie aanval. Toen vonden wij het genoeg en hebben we hem laten inslapen. Verschrikkelijk !!

Indien iemand meer weet, mag hij /zij me steeds mailen
[knip]

Thanks !!

Bewerkt door Karolientje, 28 oktober 2009 - 12:29.
Reden van bewerken: zie forumregels, contact opnemen kan via pb - en de naam van de cattery is voldoende zonder persoonsnamen te hoeven vermelden

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 28 oktober 2009 - 08:12

wat een erg verhaal :(
op die manier een kat verliezen is nooit leuk
vant koningshof ken ik jammer genoeg niet, ik kan je dus niet verder helpen maar toch veel succes met je zoektocht! :duim:

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 28 oktober 2009 - 08:21

wat erg ,
de naam zegt me niks maar ik wens je veel sterkte en succes m de zoektocht
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 28 oktober 2009 - 08:46

Wat vreselijk zeg! Fip is een k*tziekte :(

Dat het wordt doorgegeven aan de fokker dat een katje is overleden en waaraan, dat vindt ik persoonlijk heel goed.
Alleen zitten er een paar dingen in je verhaal die volgens mij niet helemaal kloppen. En ik wil je daarmee een beetje ondersteunen.

Eerst het slechte nieuws. Er zijn geen testen voor fip. fip is alleen aan te tonen door sectie. En dan is het leed al geleden. Er zijn wel aanwijzigen voor fip, maar je weet het pas echt zeker als het al te laat is. Je andere katten laten testen voor corona titer... het kan, maar het heeft weinig zin. Er zijn katten met een hoge coronatiter die geen fip krijgen en er zijn katten met een hele lage titer die het wel krijgen. Niemand weet waarom het corona muteert naar fip. Dat is het nare aan deze ziekte. Stress is een factor, dat zijn de heren doktoren het met elkaar eens. Maar ook katten die geen stress hebben gehad hebben fip ontwikkeld. Ongeveer 1 op de 100 katten krijgt ermee te maken.
Fip is altijd dodelijk, er is geen geneesmiddel voor.

Echter, en dit is het goeie nieuws, fip is niet besmettelijk! Het ontwikkeld zich door een mutatie van het corona, dat wel bijna altijd bij katten aanwezig is (zo'n 80% van de kattenpopulatie heeft dat). Corona is wel besmettelijk, maar het is goedaardig. Tot het dus muteert.

Dat het katje diarree had is geen voorbode van fip, maar waarschijnlijk 'gewoon' iets anders geweest. Misschien een gevoelige maag of darm, of overgang van voedsel of misschien wel giardia. Allemaal te behandelen. Maar dat weet je nu niet meer natuurlijk.

Aangezien fip niet besmettelijk is hoef je je geen zorgen te maken over je andere katten (makkelijk gezegd, ik weet het). Ik kan niet zeggen dat ze het nooit krijgen, maar de kans dat ze het krijgen is niet meer of minder dan voordat je lieverd het kreeg.

De mensen van die cattery (of die cattery zelf) ken ik verder niet, met je zoektocht kan ik je dus niet helpen.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met het verlies van Benji. Hij heeft vier jaar met jullie gehad en heeft voor altijd een plekje in jullie hart. Het is niet genoeg hij had nog jaren bij jullie moeten zijn! Maar op een dag kunnen jullie weer (glim)lachen om alle herinneringen.

Sterkte.
en succes met de zoektocht.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

alturas
alturas
  • 6.045 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 28 oktober 2009 - 09:16

Wat erg
Heel veel sterkte

De cattery ken ik niet dus ik kan je daar niet mee helpen
Nog succes in de verdere zoektocht

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 28 oktober 2009 - 09:29

Ook nog nooit van gehoord

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#7 Geplaatst 28 oktober 2009 - 09:36

Heel veel sterkte,
ook nog niet van deze Cattery gehoord.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 28 oktober 2009 - 09:38

Heel veel sterkte.
Ook ik heb nog nooit van deze cattery gehoord. Maar ben dan ook niet echt thuis in de wereld van de britjes.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 28 oktober 2009 - 10:01

:kboe en veel sterkte met het verlies van Benji :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 28 oktober 2009 - 10:14

:hi: ,
wat een triestig verhaal.
Ook ik ken die cattery niet maar hoop dat je zoektocht toch iets zal opleveren.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#11 Geplaatst 28 oktober 2009 - 10:17

Wat erg, dat je lieve bolletje zo jong overleden is aan Fip.
Heel veel sterkte, met dit grote verlies.

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 28 oktober 2009 - 10:38

Vreselijk!!
Deze cattery zegt me niets!
Veel sterkte met het verwerken!!

dante64
dante64
  • 39 berichten

#13 Geplaatst 28 oktober 2009 - 12:06

Had niet gedacht direct zoveel reacties te krijgen.
Bedankt voor jullie lieve woorden ! Ja, dierenvrienden :goofy: zijn mensenvrienden , dit bewijst het nogmaals.

Ja, Fip muteert inderdaad vanuit het coronavirus. Coronavirus is vast te stellen via bloedonderzoek. Het vocht dat uit de borstholte is getrokken is getest, het was geelachtig en draderig wat wijst op Fip.
Er bestaat geen genezende behandeling, wel een ondersteunende behandeling die de infectiehaarden die fip veroorzaakt, onderdrukken.
Benji is begonnen met injecties (ben nu de naam weer vergeten maar het is heel duur en niet bewezen dat het zou werken), daarna verdergegaan met dagelijkse pilletje (half) cortisone, de laatste 2 maand heeft hij om de 3 weken een spuit anabole steroiden gekregen om aan te dikken maar dat heeft eigenlijk niets meer geholpen, het beestje was op.
De eerste injecties met dat revolutionair en duur spul hebben wel een serieuze boost gegeven. Waarschijnlijk heeft dat zijn weerstand serieus opgekrikt want na de eerste diagnose dachten we dat hij het eind van de week niet ging halen.

Om nu verder te gaan met mijn zoektocht. Benji komt dus uit een nestje van 6 kittens geboren op 20/02/2004. Hun naam moest toen beginnnen met een B. Voor hoever we ons herinneren was er ook een Brutus of Bachus bij.
De organisatie waar Van 't Koningshof bij was aangesloten heet "De Vrienden Der Kat". De catery was op de [KNIP]. Fokkers waren [KNIP].

Ik wou nog een fotootje bijzetten van Benji, maar dat lukt me hier blijkbaar niet...spijtig.

Bedankt iedereen !!

Plaats geen persoonlijke gegevens op het forum. Leden kunnen elkaar steeds PB's (Privé berichten) sturen via het forum.

Bewerkt door MissKitty, 28 oktober 2009 - 12:16.

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 28 oktober 2009 - 12:11

welkom en veel sterkt nog met het verlies van Benji. Ik ken ook de cattery niet.
Geplaatste afbeelding

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#15 Geplaatst 28 oktober 2009 - 12:22

dante64 zei:

Had niet gedacht direct zoveel reacties te krijgen.
Bedankt voor jullie lieve woorden ! Ja, dierenvrienden :goofy: zijn mensenvrienden , dit bewijst het nogmaals.

Om nu verder te gaan met mijn zoektocht. Benji komt dus uit een nestje van 6 kittens geboren op 20/02/2004. Hun naam moest toen beginnnen met een B. Voor hoever we ons herinneren was er ook een Brutus of Bachus bij.
De organisatie waar Van 't Koningshof bij was aangesloten heet "De Vrienden Der Kat". De catery was op de [KNIP]. Fokkers waren [KNIP].

Ik wou nog een fotootje bijzetten van Benji, maar dat lukt me hier blijkbaar niet...spijtig.

Bedankt iedereen !!

Er zijn nog wel Britten fokkers, die poezen hebben van "'Van 't Koningshof" maar of zij je kunnen helpen?

Tips voor foto's te plaatsen kan je hier vinden.
hier

Bewerkt door Karolientje, 28 oktober 2009 - 13:58.