Spring naar inhoud

- - - - -

Oproep: zoektocht Cattery Van 't Koningshof

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
Pixel
Pixel
  • 17.017 berichten

#31 Geplaatst 28 oktober 2009 - 18:45

Welkom hier :)
Succes met je zoektocht...

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 28 oktober 2009 - 18:45

:hi:

Geplaatste afbeelding

dante64
dante64
  • 39 berichten

#33 Geplaatst 28 oktober 2009 - 20:20

Spanishke zei:

Zoiets is wel niet erg simpel om terug te vinden. Via de vereniging eventueel proberen en inderdaad hopen dat hier mensen op het forum zitten die ze ook gekend hebben, maar zo lijkt het niet. Ok niet iedereen heeft al zijn mening gezegd natuurlijk en zal dit topic al gelezen hebben. Anders kan je eventueel je begintitel aanpassen waarin de naam van die verdoemde cattery staat, zodanig dat er een belletje zou kunnen rinkelen bij iemand? (hopelijk) Je titel aanpassen kan je doen bij je eerste bericht, meer opties en daar kan je dan de titel wijzigen ;)

De vereniging "Vrienden der Kat" is verleden jaar door ons gecontacteerd geweest. Zij wilden hier niet veel over kwijt en ze hebben toen een heel vernederende email naar ons gestuurd ivm Benji en Fip.
Ik heb ze nu terug gecontacteerd om hen te vragen waar de fokkers zijn.
Ondertussen heb ik al een paar cattery's gemaild en van enkelen antwoord gekregen zonder echt resultaat maar iedere tip kan me dichter brengen. Ik zit toch al verder dan gisteren dus geef het nog niet op. Ik heb ook nog een paar Champions gevonden met de stamboom Van 't Koningshof geboren na Benji. Misschien levert dat nog wel iets op.
Bedankt alleszins. Ik probeer mn titel te wijzigen naar Cattery van 't Koningshof. Zien of dat lukt?

Verder aan iedereen nog een dank je !!! Tot binnenkort.

dante64
dante64
  • 39 berichten

#34 Geplaatst 28 oktober 2009 - 20:31

Beste leden,

Eerst en vooal, bedankt voor de vele lieve reacties die ik van jullie mocht ontvangen.
Op aanraden van een ander lid, start ik een nieuwe discussie met als titel de naam van de cattery waar ik naar op zoek ben. Op die manier zijn er misschien leden waar er bij het zien van de naam een belletje rinkelt en me verder kunnen helpen.

Ik ben dus op zoek naar de fokkers van cattery "Van 't Koningshof". Zij zijn er mee opgehouden en verdwenen met de noorderzon.
Ik zou ook de Britse kortharen met stamboom "Van 't koningshof" willen traceren die geboren zijn op/na 20/02/2004.

Van 't Koningshof was lid van "De Vrienden Der Kat" en deden mee aan shows. Zij hadden verschillende Kampioenen, ook Internationaal.

Bedankt !!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#35 Geplaatst 28 oktober 2009 - 20:33

ik kan je er ni mee helpen maar veel succes
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 28 oktober 2009 - 20:33

:geluk: Veel succes!

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

dauwke
dauwke
  • 4.138 berichten
  • 9 katten

#37 Geplaatst 28 oktober 2009 - 20:35

ken ik ook niet
hopelijk vind je gauw iets

dante64
dante64
  • 39 berichten

#38 Geplaatst 28 oktober 2009 - 20:36

Sweeties zei:

Wat jammer, ik kan je helaas niet helpen met de cattery.
Misschien een kleine troost, ik weet wat je doormaakt.
Mijn raskatje is ook gestorven aan FIP (Heilige Birmaan), het is een verschrikkelijke ziekte maar je kan er helaas niet veel tegen doen.
Ons flessekitten (door de kinderen gevonden in het bos begin juni) is er 3 weken geleden ook aan gestorven, dus één van onze twee katten (ook Birmanen) is gezonde drager.

Veel sterkte ...

Sorry Sweeties, heb je nog niet geantwoord.
Bedankt voor je lieve woorden. Spijtig dat ik moet horen dat ook jouw lieveling is overleden aan die rotziekte. Heeft het lang ziek geweest?

Sterkte ook hoor !!!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 28 oktober 2009 - 20:36

dante64 zei:

De vereniging "Vrienden der Kat" is verleden jaar door ons gecontacteerd geweest. Zij wilden hier niet veel over kwijt en ze hebben toen een heel vernederende email naar ons gestuurd ivm Benji en Fip.
Ik heb ze nu terug gecontacteerd om hen te vragen waar de fokkers zijn.
Ondertussen heb ik al een paar cattery's gemaild en van enkelen antwoord gekregen zonder echt resultaat maar iedere tip kan me dichter brengen. Ik zit toch al verder dan gisteren dus geef het nog niet op. Ik heb ook nog een paar Champions gevonden met de stamboom Van 't Koningshof geboren na Benji. Misschien levert dat nog wel iets op.
Bedankt alleszins. Ik probeer mn titel te wijzigen naar Cattery van 't Koningshof. Zien of dat lukt?

Verder aan iedereen nog een dank je !!! Tot binnenkort.

DVDK is niet meteen de meest "klantvriendelijke" vereniging, dat is bij de organisatie van shows ook al meermaals gebleken. Maar laat je daar niet door afschrikken hoor! Succes met je zoektocht!

Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#40 Geplaatst 28 oktober 2009 - 20:46

dante64 zei:

Heeft het lang ziek geweest?

Goh, ze heeft van in het begin gesukkeld, toen ze 9 maand oud was heeft ze hoge koorts gekregen en op twee weken tijd was ze er niet meer.
Toen ze niet meer op haar pootjes kon staan hebben we haar niet langer laten lijden en haar laten inslapen.
Het was mijn eerste raskatje en bedoeld als show en poesje voor opstart cattery. De cattery geloofde niet dat het van bij haar kwam, de moederpoes kreeg het jaar nadien terug een nestje en dat vind ik nog het ergste van al, kittenkopers zitten met de miserie :r :r FIP is een heel rare ziekte waar niemand vat op heeft, maar dat moederpoes het jaar nadien terug een nestje krijgt terwijl 2 kittens uit het vorige nest FIP-positief bevonden zijn, daar kan ik met mijn verstand niet bij :gek:

Bewerkt door Sweeties, 28 oktober 2009 - 20:48.

beetle
beetle
  • 624 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 28 oktober 2009 - 21:26

amai, triestig verhaal!! Ik kan dan wel niet helpen maar wil je toch heel veel succes en sterkte wensen!
Geplaatste afbeeldingToen ik de mensen leerde kennen, kreeg ik de dieren lief ...

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 28 oktober 2009 - 21:34

Ik heb hier een katje van't koningshof gevonden
Brits Korthaar Cattery "De Mornay"

Brits Korthaar Cattery "De Mornay" (de 3de kat vanonder)

en die was positief getest (als een van de weinigen) op HCM (peins ik toch, dat het HCM was)
De ouders waren ook beide van't koningshof, dus die cattery kan je mss al eens contacteren??

Amani
Amani
  • 5.943 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 28 oktober 2009 - 21:37

Heel veel sterkte ,erg triest
Het A Team :d
Geplaatste afbeelding

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 28 oktober 2009 - 21:44

http://www.bcfvzw.be...auw0503smal.pdf

als ge van 't koningshof ingeeft in de zoekmachine dan vinde een dekkater aangeboden, is wel van 2005 maar er staat telefoon nummer enzo bij?

http://www.catterywa.../kastraten.html

ook een cattery met ene vant koningshof, als castraat..
de meeste van die dieren werden precies wel gekocht als fokdier maar kwamen niet in aanmerking?
edit again:
AHA
http://www.belcat.be...8/mech08BIV.php

hier staat:
Gr. Eur. Ch. Simba van 't Koningshof           British Shorthair           Chocolate [knip]           Groot Europese Kampioensklasse Katers (CACM)
die mensen kan je opzoeken? das van vorig jaar!!

ff opgezocht: die simba van't koningshof bevindt zich bij Van De Leibeekhoeve
http://www.leibeekho...korthaar_katers

je kan hen contacteren en vragen of hij van dezelfde kwekers komt, en of zij nog contact hebben met die kwekers?

Bewerkt door Karolientje, 29 oktober 2009 - 07:36.
Reden van bewerken: geen volledige persoonsnamen van andere mensen vermelden.

dante64
dante64
  • 39 berichten

#45 Geplaatst 28 oktober 2009 - 21:48

Ik heb nieuws.
Heb een email gekregen van een fokker die hen kenden met de vraag of ik hem wou bellen. Dat heb ik gedaan.
Het koppel is gescheiden en mevrouw naar Texas USA uitgeweken. Cattery gesloten.
Maar het verhaal over hun fokkatten is niet zo best.
Vader van Benji was een showkat en is op 5 jarige leeftijd doodgevallen tijdens een show door hartziekte. Moeder Benji was gestorven tijdens bevalling van Benji en zn 5 B/Z. Grootouders Benji zijn ook heel vroeg gestorven. Een héél zwakke lijn waar werd mee gefokt. Je ziet, dat zijn zaken die toch worden meegegeven via de genen.
Die man heeft de lijnen met mij aan de telefoon overlopen volgens de stamboom die ik voorlas en het kan niet anders dat daar zwakke katjes uit verder komen. Fokken als broodwinning, daar komen op een dag vodden van als je niet oplet.

Benji heeft gans zn korte leven periodes van diaree gehad waar de dierenarts geen antwoord op wist. Erge diaree (verleden jaar zomer) kan een voorbode of trigger naar Fip zijn geweest. In november is Benji ernstig ziek geworden en zijn we tijdens het weekend met hem naar de dierenkliniek gevlogen. Na foto's van longen en borst, was DA al bijna zeker dat dit Fip kon zijn. En na de testen was het 95 % zeker.

Ik zou nu nog graag die broertjes en zusjes van Benji vinden om de mensen te verwittigen van die zaken. Dit zal denk ik heel moeilijk zijn omdat je particulieren zomaar niet vindt.

Mensen die katjes kennen waarvan de naam begint met B + Van 't Koningshof, graag nog reageren aub.

Ik ben blij dat ik verder in het verhaal zit. Ik dank jullie allemaal voor de steun en de antwoorden/mails die ik vandaag van jullie mocht ontvangen.
Je ziet, een kleine tip kan me echt verder brengen.

Goede avond dierenvrienden !! 8)