Spring naar inhoud

- - - - -

Oproep: zoektocht Cattery Van 't Koningshof

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#61 Geplaatst 30 oktober 2009 - 14:18

dante64 zei:

Whoooww dit is een serieuze tip hoor. Dit is denk ik een broertje van Benji. Die mevrouw is de persoonlijke dierenarts geweest van het Koningshof. Die DA heeft bepaalde zaken een beetje verdoezeld dus daar heb ik niet echt vertrouwen in. Ik ga ze wel mailen om te weten of het benji's broertje is.

Merci Sherloc Holmes !! :LOL:

Weet je, ondertussen al iets meer over Bacchus?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#62 Geplaatst 30 oktober 2009 - 14:35

Dit was vroeger hun website:

www.koningshof.be

Tegenwoordig is het een advertentiewebsite geworden en springt automatisch naar kattenstart.be

Misschien dat als je de beheerder van kattenstart te pakken krijgt dat je dan meteen ook de fokkers te pakken hebt?

dante64
dante64
  • 39 berichten

#63 Geplaatst 30 oktober 2009 - 15:25

Smitten Kitten zei:

Dit was vroeger hun website:

www.koningshof.be

Tegenwoordig is het een advertentiewebsite geworden en springt automatisch naar kattenstart.be

Misschien dat als je de beheerder van kattenstart te pakken krijgt dat je dan meteen ook de fokkers te pakken hebt?

De fokkers zijn gescheiden. Vrouw is hertrouwd in Texas Amerika. Al hun katten zijn verkocht, dus die zitten bij andere fokkers.
Ik weet al veel meer over die praktijken en wordt er misselijk van.
Als onze andere brit (komt uit andere cattery en is gezond) er niet meer is, dan zullen we vast overwegen om terug een kitten te nemen. Ik zal die stambomen volledig uitpluizen want sommige fokkers nemen het niet te nauw. Spijtig maar waar.

Groeten

dante64
dante64
  • 39 berichten

#64 Geplaatst 30 oktober 2009 - 15:32

Guschi zei:

Weet je, ondertussen al iets meer over Bacchus?

Ik heb een mailtje gestuurd naar de toenmalige eigenaar en dat is de dierenarts want die kweekt zelf. (Iets dat me verwonderd, heb nog nooit gehoord dat een dierenarts ligt te fokken maar ja...)
Nog geen antwoord ontvangen wat me niet verwonderd. Die is bestuurslid en ook dierenarts bij De Vrienden Der Kat. Als je over belangenvermenging spreekt, dit is er één op grote schaal. Dat hou je niet voor mogelijk dat zulke praktijken gebeuren.
Deze morgen nog met iemand gesproken en héél negatief over die DA. Die is bekend en in de slechte zin, dus als er mensen zijn die anders beweren, neen hoor...
Ik kan nog veel meer zeggen maar op een forum ligt dat soms moeilijk. Ik ben van binnen gewoon kwaad om het onrecht dat op deze manier de diertjes en hun baasjes wordt aangedaan.

Greetz

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#65 Geplaatst 30 oktober 2009 - 16:30

Er zijn wel meer dierenartsen die fokken hoor, heb dat al wel vaker gehoord en daarom zijn het niet noodzakelijk slechte DA's natuurlijk. Maar in dit geval ligt het uiteraard wel weer anders. Wat een verhaal is het me toch. En zo jammer dat er zoveel mensen slachtoffer van zijn geworden.

Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#66 Geplaatst 30 oktober 2009 - 16:40

dante64 zei:

Ik heb een mailtje gestuurd naar de toenmalige eigenaar en dat is de dierenarts want die kweekt zelf. (Iets dat me verwonderd, heb nog nooit gehoord dat een dierenarts ligt te fokken maar ja...)
Nog geen antwoord ontvangen wat me niet verwonderd. Die is bestuurslid en ook dierenarts bij De Vrienden Der Kat. Als je over belangenvermenging spreekt, dit is er één op grote schaal. Dat hou je niet voor mogelijk dat zulke praktijken gebeuren.
Deze morgen nog met iemand gesproken en héél negatief over die DA. Die is bekend en in de slechte zin, dus als er mensen zijn die anders beweren, neen hoor...
Ik kan nog veel meer zeggen maar op een forum ligt dat soms moeilijk. Ik ben van binnen gewoon kwaad om het onrecht dat op deze manier de diertjes en hun baasjes wordt aangedaan.

Greetz

Bacchus hoeft toch geen HCM te hebben, theoretisch ongeveer 50 % van het nest.
En.....waarom zouden dierenartsen niet mogen fokken of bestuurslid zijn van een vereniging :s
De fokker/dierenarts fokt al meer dan 30/35 jaar, haar catterynaam is over heel de wereld bekend.
Natuurlijk zal ze ook wel eens kittens met afwijkingen gefokt hebben, dat heeft iedere fokker wel eens meegemaakt.
Het gaat erom: hoe ga je daar mee om.

Henny

dante64
dante64
  • 39 berichten

#67 Geplaatst 30 oktober 2009 - 17:25

henny zei:

Bacchus hoeft toch geen HCM te hebben, theoretisch ongeveer 50 % van het nest.
En.....waarom zouden dierenartsen niet mogen fokken of bestuurslid zijn van een vereniging :s
De fokker/dierenarts fokt al meer dan 30/35 jaar, haar catterynaam is over heel de wereld bekend.
Natuurlijk zal ze ook wel eens kittens met afwijkingen gefokt hebben, dat heeft iedere fokker wel eens meegemaakt.
Het gaat erom: hoe ga je daar mee om.

Van mij mag zij bestuurslid en DA zijn. Maar ook nog eens fokken en dan shows waar je weer iedereen kent. Dit is toch pure belangenvermenging.
Uiteraard is haar cattery [KNIP] bekend. Ze fokt al meer dan 20 jaar à volonté. Ze kent de juiste personen en hupla, weer een kampioentje bij.
Enfin, ...als sommige dat hier ok vinden ...???
Hoe gaat ze ermee om??
Als zij er op een goede manier mee omging, dan zou zij niet aan massa-fokken doen, ten eerste. Zij zou dan ook toegeven dat er een afwijking was. Dat doet ze niet want ja, in dat milieu is dat een taboe en daar zal ze weer een paar kitten minder verkopen.
Je moet eens naar die stambomen kijken met [KNIP]?? Hoe ze daar nog aan uit geraken begrijp ik niet? Dat wordt gewoon kapot gefokt.
Wie dit goed keurt, houd alleen maar de corruptie in leven. Is onze maatschappij niet al corrupt genoeg dat we er ook nog levende wezens moeten in betrekken? En waarvoor? Allemaal voor het geld !! Geen enkele andere reden!!

Edit door Karolientje: Let op met het openlijk vermelden van namen, zeker als dit op een beschuldigende manier gebeurt. (zie forumregels)

Bewerkt door Karolientje, 31 oktober 2009 - 10:11.
Reden van bewerken: verwijderen van naam

henny
henny
  • 1.601 berichten

#68 Geplaatst 30 oktober 2009 - 17:36

Noi...nou...een 'toontje lager' mag wel :(

Corruptie? belangenverstrengeling?, heeft u daar bewijzen voor?
Hoe bekend bent u in de 'kattenwereld'?, hoeveel heeft u gefokt?
Of zijn dit zomaar aannames?

Ik kan wel uit de stambomen geraken van deze cattery, ik heb veel katten 'persoonlijk' gekend toen ik nog veel in België showde.

Wat u hier schrijft is laster :evil:

Henny

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#69 Geplaatst 30 oktober 2009 - 17:36

dante64 zei:

Van mij mag zij bestuurslid en DA zijn. Maar ook nog eens fokken en dan shows waar je weer iedereen kent. Dit is toch pure belangenvermenging.
Uiteraard is haar cattery [KNIP] bekend. Ze fokt al meer dan 20 jaar à volonté. Ze kent de juiste personen en hupla, weer een kampioentje bij.
Enfin, ...als sommige dat hier ok vinden ...???
Hoe gaat ze ermee om??
Als zij er op een goede manier mee omging, dan zou zij niet aan massa-fokken doen, ten eerste. Zij zou dan ook toegeven dat er een afwijking was. Dat doet ze niet want ja, in dat milieu is dat een taboe en daar zal ze weer een paar kitten minder verkopen.
Je moet eens naar die stambomen kijken met [KNIP]?? Hoe ze daar nog aan uit geraken begrijp ik niet? Dat wordt gewoon kapot gefokt.
Wie dit goed keurt, houd alleen maar de corruptie in leven. Is onze maatschappij niet al corrupt genoeg dat we er ook nog levende wezens moeten in betrekken? En waarvoor? Allemaal voor het geld !! Geen enkele andere reden!!

Ben je zo bekend in de Britten wereld, dat je deze uitspraken hier zo maar durft neer te zetten?

Bewerkt door Karolientje, 31 oktober 2009 - 10:09.
Reden van bewerken: verwijderen van naam

dante64
dante64
  • 39 berichten

#70 Geplaatst 30 oktober 2009 - 17:37

Karolientje zei:

Er zijn wel meer dierenartsen die fokken hoor, heb dat al wel vaker gehoord en daarom zijn het niet noodzakelijk slechte DA's natuurlijk. Maar in dit geval ligt het uiteraard wel weer anders. Wat een verhaal is het me toch. En zo jammer dat er zoveel mensen slachtoffer van zijn geworden.

Ik hou in het midden of ze een goede DA is.
Hetgeen ik verkeerd vind, is dat ze misbruik maakt van haar positie en titel.
Ik zou het vergelijken met een dokter die naast zijn praktijk een apotheek heeft en je enkel de medicijnen verkoopt die in de rekken staan waar hij een dikke procent op heeft.
En voor ik hier een reactie op krijg, ik weet dat dokters verwend worden met geschenken, dat is algemeen geweten.
Maar als patient en consument, heb je ook rechten om dat te weigeren.
Het is omdat we alles tolereren dat er zoveel misbruiken ontstaan.

dante64
dante64
  • 39 berichten

#71 Geplaatst 30 oktober 2009 - 17:52

Guschi zei:

Ben je zo bekend in de Britten wereld, dat je deze uitspraken hier zo maar durft neer te zetten?

Misschien durf ik het wel een naam te geven.
Laster? De waarheid mag gezegd.
Een toontje lager? Ik zeg de waarheid.

dante64
dante64
  • 39 berichten

#72 Geplaatst 30 oktober 2009 - 17:56

henny zei:

Noi...nou...een 'toontje lager' mag wel :(

Corruptie? belangenverstrengeling?, heeft u daar bewijzen voor?
Hoe bekend bent u in de 'kattenwereld'?, hoeveel heeft u gefokt?
Of zijn dit zomaar aannames?

Ik kan wel uit de stambomen geraken van deze cattery, ik heb veel katten 'persoonlijk' gekend toen ik nog veel in België showde.

Wat u hier schrijft is laster

U hoeft zich niet aangevallen te voelen omdat u zelf fokt.
Ik ben niet algemeen. Ik heb dit geschreven tot betrekking van DA.
Ik blijf bij die mening en sommige delen die mening maar durven dit niet te zeggen...ik wel.
Nee, ik heb nooit gefokt maar dat doet niet ter zake. Ik heb ondertussen met sommige mensen gesproken die wel hebben gefokt.
Ik vind het gewoon degoutant als ik zie wat er gebeurt, dat is alles en niemand brengt me van die mening af.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#73 Geplaatst 30 oktober 2009 - 19:42

dante64 zei:

U hoeft zich niet aangevallen te voelen omdat u zelf fokt.
Ik ben niet algemeen. Ik heb dit geschreven tot betrekking van DA.
Ik blijf bij die mening en sommige delen die mening maar durven dit niet te zeggen...ik wel.
Nee, ik heb nooit gefokt maar dat doet niet ter zake. Ik heb ondertussen met sommige mensen gesproken die wel hebben gefokt.
Ik vind het gewoon degoutant als ik zie wat er gebeurt, dat is alles en niemand brengt me van die mening af.

Nee hoor, ik voel me niet aangevallen, ik weet hoe de 'Catfancy' in elkaar zit.
Ik vind het alleen gevaarlijk deze uitspraken te doen van 'horen zeggen'.
Voor de duidelijkheid, ik ben absoluut geen 'fan' van deze dierenarts/fokker.
En....iedereen die mij kent weet ook dat ik mijn mening durf te zeggen.

Henny

desorayo
desorayo
  • 5.455 berichten

#74 Geplaatst 31 oktober 2009 - 10:02

alle,we zijn weeral begonnen zenne,weeral enkele cattery's zwartmaken :censored:
ik dacht dat dit een site was,om elkaar te helpen over onze lieve katten.maar hier worden meer en meer mensen en cattery's zwartgemaakt :censored: :censored: :censored:
Geplaatste afbeelding

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#75 Geplaatst 31 oktober 2009 - 10:48

desorayo zei:

alle,we zijn weeral begonnen zenne,weeral enkele cattery's zwartmaken :censored:
ik dacht dat dit een site was,om elkaar te helpen over onze lieve katten.maar hier worden meer en meer mensen en cattery's zwartgemaakt :censored: :censored: :censored:

Ja maar daar zal dan een reden voor zijn zeker?
Hier zitten al een geluk nog fatsoenlijke fokkers, maar ik heb ondertussen ook al veel te veel broodfok gezien hoor... en de "producten" die daaruit komen (want die mensen spreken amper nog van dieren) zijn vaak echt in slechte toestand :cry: