Spring naar inhoud

- - - - -

Oproep: zoektocht Cattery Van 't Koningshof

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#91 Geplaatst 31 oktober 2009 - 17:32

@ Dante: Fip is niet "besmettelijk" in de enge betekenis en vaak is het ook niet eens een verhaal van "schuld". Fip ontstaat wanneer het coronavirus gaat muteren. Nu is het jammer genoeg zo dat het overgrote deel van katten het coronavirus met zich meedraagt. Er zijn factoren die fip in de hand kunnen werken. Zo zal stress, slechte kattenbakhygiëne, overcrowding, te veel en te vaak nesten/korte tijd de immuniteit sterk omlaag halen en dat kan ervoor zorgen dat het coronavirus gaat muteren en zo fip zal veroorzaken. Er zou ook een erfelijke component meespelen, zo zouden sommige lijnen een slechtere immuniteit hebben en daardoor gemakkelijker ziek kunnen worden door fip. Hoe het juist allemaal werkt is onduidelijk. Het is dus niet gezegd dat de cattery waar jij je kat hebt gekocht verantwoordelijk is voor het overlijden van je katje. Het is een heel complexe materie.

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#92 Geplaatst 31 oktober 2009 - 22:54

Misschien tegen beter weten in maar ga toch ook even reageren. *Ik weet wat het is om een grote schat te verliezen, ik weet ook hoe de rekeningen zich opstapelen van alle mogelijke testen en onderzoeken. *Maar dat geeft je nog niet het recht om mensen zwart te maken, sorry maar jouw lieverd kan net zo goed de coronabesmetting bij jouw of op 1001 andere plaatsen hebben opgelopen. *zelfs bij een bezoekje aan de da kan dit gebeuren. *Waarom het muteerd? *god mag het weten, tis gewoon een verschrikkelijk enge rotziekte. Je veroordeeld hier een da maar persoonlijk vind ik de houding van je eigen da ook niet van veel respect naar het dier getuigen, jouw schat hebben ze via cortisone en andere troep zijn leven gerokken, met alle nare pijnlijke gevolgen van dien. *en kom mij niet vertellen dat hij geen pijn had want dat kan jij niet voelen. *Dit is mijn persoonlijke mening hierover, ik heb ook een lieve schat een fip moeten afgeven, vorig jaar met kerstavond! *ik had ook cortisone kunnen gebruiken om het onvermijdelijke uit te stellen tot na de feestdagen maar dat vind ik echt dieronvriendelijk dus is hij op kerstavond ingeslapen. *Je liefde voor je dier moet zo groot zijn dat je ook op verschrikkelijk moeilijke momenten de juiste stap kan zetten.
Ik vind het heel erg van je lieve schat en geloof me ik weet hoe het voelt maar een heksenjacht opstarten zal je verdriet en je pijn niet verzachten.*

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

ijammeke
ijammeke
  • 3.405 berichten

#93 Geplaatst 01 november 2009 - 01:12

95% van de katten draagt het coronavirus. Het coronavirus is op zich onschuldig maar idd door stress kan het muteren in het dodelijke fip.Hoe het juist te werk gaat weet men nog altijd niet.
Helaas kan je niet testen op fip. Je kan testen op het coronavirus om te zien hoe hoog de titer staat.
Maar een hoge titer op het moment van de test wil niet zeggen dat je kat fip zal ontwikkelen,een lage titer wil dan weer niet zeggen dat je kat geen fip zal ontwikkelen.
Als een kat fip krijgt is dat zo tussen de leeftijd van min 1 jaar tot een jaar of vijf. een  uitzondering daargelaten.
Als cattery test je op de afwijkingen die in je ras voorkomen,helaas valt fip niet te voorspellen. Er zijn zoveel mogelijke redenen waarom een kat fip ontwikkeld. Als je als cattery verneemt dat een kitten van je fokje is overleden aan fip kan je de ouders uit de fok nemen. Maar het is niet gezegd dat het daarom in die lijn zat en dat neemt ook het verdriet van de baasjes helaas niet weg.

Ook ik heb twee fipkatjes moeten laten inslapen. Zij waren gedumpt geweest en zaten in een poezenopvang. Beertje heb ik zeseneenhalve week bij me mogen hebben,Garfield viereneenhalve week.Dit is nu vier jaar geleden en ook ik mis die schatjes nog altijd.Op het waarom is ook nooit een antwoord gekomen;Stress van he dumpen,stress in de opvang,wie zal het zeggen?
Heel veel sterkte met het verlies van je kleine schat :hug:

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#94 Geplaatst 01 november 2009 - 10:23

Smitten Kitten zei:

Ach, ik denk niet dat wraak het motief is van Dante64. Ik denk dat ze oprecht verdrietig is en geschrokken van bepaalde toestanden in het kattenfokken en eerlijk gezegd is dat af en toe wel begrijpelijk.
Ik denk dat Dante64, graag wil voorkomen dat andere mensen eenzelfde "avontuur" moeten meemaken met hun geliefde kat. Zorgvuldig fokken betekent niet voor iedereen hetzelfde...

Alleen de manier waarop is niet zo slim, want als je zulke beschuldigingen met de namen erbij op het internet zet, wees dan maar zeker dat je miserie krijgt. Kan je dan ook alleen maar aanraden om de namen weg te halen. Buiten beschouwing gelaten of de beschuldigingen terecht zijn of niet.

Lieve Dante,

Ik begrijp je volkomen omdat ik net hetzelfde meegemaakt heb.
Mijn eerste raskatje is gestorven aan FIP, ik had haar aangekocht om mijn jarenlange droom waar te maken, nl opstart van een kleine cattery.
Ik wilde ook meedoen aan shows, ik heb dus de prijs van een show/fokpoesje betaald.
Ze is ingeslapen aan de leeftijd van 9 maanden en ik ook ik heb er veel verdriet, energie en geld ingestoken. Na haar dood deed ik net hetzelfde als jij, gaan uitzoeken waar het vandaan komt, wie is de "schuldige".
Dagen heb ik informatie gezocht over FIP, over cattery's, gebeld met vereningingen, met andere cattery's. Maar FIP is zo'n complex iets, het kan elke cattery overkomen, ook de mensen die alles correct doen. Corona is een virus dat bij 90 à 95% van de katten aanwezig is, waarom het bij de ene kat wel muteert en bij de andere niet, daar zijn de wetenschappers nog altijd naar op zoek. Het komt ook bij de huiskatten voor maar meestal wordt daar minder naar de oorzaak gezocht.

Ook ik was teleurgesteld in de "kattenwereld" omdat ik inderdaad ook cattery's ben tegengekomen die met de dollartekens in hun ogen katjes fokken en fokken, die belachelijk hoge prijzen vragen voor katten die niet eens getest zijn enz... waar kittenkopers niet vergoed worden als hun katje binnen het jaar sterft enz...
Vooral in het showgebeuren is er veel haat & nijd maar dat wil niet zeggen dat er geen goede cattery's zijn. Ik ken ook cattery's die met veel zorg, toewijding, de nodige testen en heel veel liefde katjes fokken. Mijn ervaring is dat dit meestal cattery's zijn die niet showen met hun katten maar dat kan puur toeval zijn.

Ik herken je verhaal zo goed en heb ook het idee dat meer uit verdriet voortkomt dan uit wraak. Het is normaal dat je mensen wil waarschuwen.
Maar er zullen altijd mensen/cattery's zijn die het meer uit winstbejag doen, dan uit liefde voor de dieren, helaas...

Op een bepaald moment heb ik het "losgelaten". Het deed mij geen goed en het hielp mij ook geen stap verder. Ik geniet nu van mijn katjes die ik heb, een cattery en zelfs een nieuw kitten zit er niet meer in zolang deze twee hier rondlopen omdat mijn andere poes gezonde drager is.
Het is vooral heel belangrijk dat er goede afspraken zijn (schriftelijk) omtrent garantie wanneer je een nieuw kitten koopt.

Veel sterkte ...

Bewerkt door Sweeties, 01 november 2009 - 10:25.

dante64
dante64
  • 39 berichten

#95 Geplaatst 01 november 2009 - 14:18

Sweeties zei:

Lieve Dante,

Ik begrijp je volkomen omdat ik net hetzelfde meegemaakt heb.
Mijn eerste raskatje is gestorven aan FIP, ik had haar aangekocht om mijn jarenlange droom waar te maken, nl opstart van een kleine cattery.
Ik wilde ook meedoen aan shows, ik heb dus de prijs van een show/fokpoesje betaald.
Ze is ingeslapen aan de leeftijd van 9 maanden en ik ook ik heb er veel verdriet, energie en geld ingestoken. Na haar dood deed ik net hetzelfde als jij, gaan uitzoeken waar het vandaan komt, wie is de "schuldige".
Dagen heb ik informatie gezocht over FIP, over cattery's, gebeld met vereningingen, met andere cattery's. Maar FIP is zo'n complex iets, het kan elke cattery overkomen, ook de mensen die alles correct doen. Corona is een virus dat bij 90 à 95% van de katten aanwezig is, waarom het bij de ene kat wel muteert en bij de andere niet, daar zijn de wetenschappers nog altijd naar op zoek. Het komt ook bij de huiskatten voor maar meestal wordt daar minder naar de oorzaak gezocht.

Ook ik was teleurgesteld in de "kattenwereld" omdat ik inderdaad ook cattery's ben tegengekomen die met de dollartekens in hun ogen katjes fokken en fokken, die belachelijk hoge prijzen vragen voor katten die niet eens getest zijn enz... waar kittenkopers niet vergoed worden als hun katje binnen het jaar sterft enz...
Vooral in het showgebeuren is er veel haat & nijd maar dat wil niet zeggen dat er geen goede cattery's zijn. Ik ken ook cattery's die met veel zorg, toewijding, de nodige testen en heel veel liefde katjes fokken. Mijn ervaring is dat dit meestal cattery's zijn die niet showen met hun katten maar dat kan puur toeval zijn.

Ik herken je verhaal zo goed en heb ook het idee dat meer uit verdriet voortkomt dan uit wraak. Het is normaal dat je mensen wil waarschuwen.
Maar er zullen altijd mensen/cattery's zijn die het meer uit winstbejag doen, dan uit liefde voor de dieren, helaas...

Op een bepaald moment heb ik het "losgelaten". Het deed mij geen goed en het hielp mij ook geen stap verder. Ik geniet nu van mijn katjes die ik heb, een cattery en zelfs een nieuw kitten zit er niet meer in zolang deze twee hier rondlopen omdat mijn andere poes gezonde drager is.
Het is vooral heel belangrijk dat er goede afspraken zijn (schriftelijk) omtrent garantie wanneer je een nieuw kitten koopt.

Veel sterkte ...

Bedankt voor je lieve woorden. Ik weet wel het één en ander nu over Fip. Had daar vroeger nooit over gehoord. Dus dat is idd schrikken als de DA je dat verteld, je kunt het bijna niet geloven en hoopt zelfs dat de DA zich vergist. Zo heeft Benji ook goede tijden gehad, dus wie me hier verwijt dat wij het leven van onze kleine vriend hebben gerokken, die beseft niet hoe ik me daar door gekwetst voel.

dante64
dante64
  • 39 berichten

#96 Geplaatst 01 november 2009 - 14:39

scully zei:

Misschien tegen beter weten in maar ga toch ook even reageren. *Ik weet wat het is om een grote schat te verliezen, ik weet ook hoe de rekeningen zich opstapelen van alle mogelijke testen en onderzoeken. *Maar dat geeft je nog niet het recht om mensen zwart te maken, sorry maar jouw lieverd kan net zo goed de coronabesmetting bij jouw of op 1001 andere plaatsen hebben opgelopen. *zelfs bij een bezoekje aan de da kan dit gebeuren. *Waarom het muteerd? *god mag het weten, tis gewoon een verschrikkelijk enge rotziekte. Je veroordeeld hier een da maar persoonlijk vind ik de houding van je eigen da ook niet van veel respect naar het dier getuigen, jouw schat hebben ze via cortisone en andere troep zijn leven gerokken, met alle nare pijnlijke gevolgen van dien. *en kom mij niet vertellen dat hij geen pijn had want dat kan jij niet voelen. *Dit is mijn persoonlijke mening hierover, ik heb ook een lieve schat een fip moeten afgeven, vorig jaar met kerstavond! *ik had ook cortisone kunnen gebruiken om het onvermijdelijke uit te stellen tot na de feestdagen maar dat vind ik echt dieronvriendelijk dus is hij op kerstavond ingeslapen. *Je liefde voor je dier moet zo groot zijn dat je ook op verschrikkelijk moeilijke momenten de juiste stap kan zetten.
Ik vind het heel erg van je lieve schat en geloof me ik weet hoe het voelt maar een heksenjacht opstarten zal je verdriet en je pijn niet verzachten.*

Wij hadden nog nooit van Fip gehoord, dus dat was schrikken en ongeloof toen die diagnose viel. Had Benji pijn toen ? Ja, maar toen het vocht was weggetrokken is hij terug volledig gebeterd. Die natte vorm is toen omgezet in een droge vorm, ja raar maar waar. Op die moment konden wij ons dier niet zomaar laten inslapen zonder IETS te proberen want je gelooft het op zich nog altijd niet.
Om nu verwijten te sturen dat onze DA en wij het leven van Benji hebben gerokken, pfff....flauw
Je zegt dat ik niet kan weten of Benji pijn had, hoe weet jij dat? Hebben jouw katten je dat kunnen vertellen of moet ik nu ook verwijten sturen dat jij het mss de moeite niet vond om er al dat geld aan te geven.
Wij hebben Benji alle kansen gegeven, en Benji had geen pijn. Benji was niet meer zo fit en vermagerde sterk, maar dat was pas een 4 maand later, dus die maanden heeft hij toch extra van ons gekregen. In april 2009 kreeg Benji een soort verkoudheid die lang aansleepte en ook weer zijn immuunsysteem ondermijnde, hij is daar doorgekomen maar op die moment kreeg Fip meer vat op hem. En zo verslechterde de situatie stilletjes aan. Maar Benji at heel veel, was heel nieuwsgierig, kon genieten van in het zonnetje te liggen.... zo een diertje laat ik niet inslapen en ook onze DA vond dat te vroeg. Dus kom me hier niet vertellen dat ik dat beestje in november à la minute had moeten laten inslapen. Gelukkig zijn er nog serieuze wetten in het euthanasiebeleid met mensen !! Of gaan we die na iedere diagnose kanker ook meteen een behandeling weigeren?

Ik ben blij dat wij Benji alle kansen hebben aangeboden die ter beschikking waren. En wees maar zeker dat Benji het wist hoor, hij heeft ons daar heel veel vriendschap en liefde voor teruggegeven.

dante64
dante64
  • 39 berichten

#97 Geplaatst 01 november 2009 - 15:14

scully zei:

Vergeten bij te vertellen.

Benji heeft een kuur gekregen met die Omega componenten. Kostprijs 500 euro. Daar is hij echt van opgeknapt omdat dit het immuunsysteem ondersteunt.
De cortisone was om de infectiehaarden die Fip veroorzaakt te onderdrukken. Hij is begonnen en geeindigd op de laagste dosis omdat er anders vervelende nevenwerkingen kunnen ontstaan. Van die cortisone heeft hij geen bijwerkingen gekregen. Ook mensen nemen cortisone en het is idd een rotmedicijntje qua nevenwerkingen maar héél efficient.

Op het internet had ik ook gelezen nooit je kat te laten inslapen als ze de diagnose Fip krijgt. Tenzij de natte vorm, die is dodelijk op enkele dagen, weken. Met de droge vorm kan een kat nog een jaar leven. Benji was de eerste kat bij onze DA die het zolang heeft volgehouden. Maar, niet iedereen geeft dan ook die dure behandeling en het is niet bewezen dat het helpt, maar wij hebben het erop gewaagd en hij heeft er veel baat bij gehad. Hij is zelfs in die periode terug aangekomen. Tot hij in april die verkoudheid had en niet zo veel at. Toen heeft zijn immuunsysteem een krak gehad en zijn waarschijnlijk die infectiehaarden beginnen uitbreiden.

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#98 Geplaatst 01 november 2009 - 19:50

beste dante, ik verwijt jouw niks, ik heb het over jouw da. *Je moet niet zo zwaar van leer trekken, ik zeg nergens dat je zomaar elk dier moet doodspuiten! *maar fip is onherroepelijk en cortisone geneest niet, dat camoufleert. *
geen verwijten maken aan mijn adres dat ik geen geld wil uitgeven aan mijn poezebeesten want de rekeningen die ik al in mijn dieren gestoken heb daar kan jij je geen idee van maken. *Ik heb hier beide gevallen van fip gehad, de natte heeft geen drie weken geduurd en dan kende ik ook niks van fip, nog nooit van gehoord maar het complete welzijn van mijn schat vond ik belangrijker dan mezelf. *mijn da vertelde me dat dit ongeneeslijk was, dat ze er dus echt gewoon aan doodgaan. *iedereen maakt zijn eigen keuze en ik heb toen op aanraden van de da mijn dochter haar favorietje rustig en zacht laten inslapen, ik heb haar toen proberen uit te leggen dat zira alleen maar zieker zou worden tot ze uiteindelijk de strijd zou verliezen, ik ging er toen van uit dat het voor mijn dochter beter was om op deze manier afscheid te nemen dan wanneer zij haar lieverd 's morgens voor school of 's avonds na school dood zou vinden. *Mijn tweede fipsukkel had droge fip, die ging op tijd van geen veertien dagen van op en top in orde tot doodziek. *Zelfs al de miljoenen in de wereld hadden mijn schatten niet kunnen genezen. *geld doet dan ook niet terzake. *ik wilde je alleen aantonen dat je de ene da zwart maakt terwijl je eigen da naar mijn mening anders had kunnen reageren naar jouw en je lieverd toe. *ik ga eindigen met mijn begin woorden: ik verwijt jouw niks.
ik zou het dan ook prettig vinden dat jij dat ook niet doet.
nogmaals veel sterkte met het verlies van je lieve kereltje!

Geplaatste afbeelding

dante64
dante64
  • 39 berichten

#99 Geplaatst 02 november 2009 - 00:17

scully zei:

beste dante, ik verwijt jouw niks, ik heb het over jouw da. *Je moet niet zo zwaar van leer trekken, ik zeg nergens dat je zomaar elk dier moet doodspuiten! *maar fip is onherroepelijk en cortisone geneest niet, dat camoufleert. *
geen verwijten maken aan mijn adres dat ik geen geld wil uitgeven aan mijn poezebeesten want de rekeningen die ik al in mijn dieren gestoken heb daar kan jij je geen idee van maken. *Ik heb hier beide gevallen van fip gehad, de natte heeft geen drie weken geduurd en dan kende ik ook niks van fip, nog nooit van gehoord maar het complete welzijn van mijn schat vond ik belangrijker dan mezelf. *mijn da vertelde me dat dit ongeneeslijk was, dat ze er dus echt gewoon aan doodgaan. *iedereen maakt zijn eigen keuze en ik heb toen op aanraden van de da mijn dochter haar favorietje rustig en zacht laten inslapen, ik heb haar toen proberen uit te leggen dat zira alleen maar zieker zou worden tot ze uiteindelijk de strijd zou verliezen, ik ging er toen van uit dat het voor mijn dochter beter was om op deze manier afscheid te nemen dan wanneer zij haar lieverd 's morgens voor school of 's avonds na school dood zou vinden. *Mijn tweede fipsukkel had droge fip, die ging op tijd van geen veertien dagen van op en top in orde tot doodziek. *Zelfs al de miljoenen in de wereld hadden mijn schatten niet kunnen genezen. *geld doet dan ook niet terzake. *ik wilde je alleen aantonen dat je de ene da zwart maakt terwijl je eigen da naar mijn mening anders had kunnen reageren naar jouw en je lieverd toe. *ik ga eindigen met mijn begin woorden: ik verwijt jouw niks.
ik zou het dan ook prettig vinden dat jij dat ook niet doet.
nogmaals veel sterkte met het verlies van je lieve kereltje!

Ik kan mijn DA niets verwijten. Hij heeft ons altijd gezegd dat Fip dodelijk is. Wij hadden wel ijdele hoop en dachten mss met ons simpel verstand dat het Fip kon stabiliseren. Toch hebben wij Benji de mogelijkheden gegeven nog enkele maanden in dit leven te zijn. Tot de moment kwam dat wij vonden dat zijn jonge leven geen kwaliteit meer had. Tot we vonden dat hij niet bij ons moest blijven omdat wij het verdriet moesten dragen en hem moesten missen. Toen hebben we aan hem gedacht. Het is moeilijk om zo'n beslissing te nemen en velen zeggen achteraf ook dat ze te lang hebben gewacht. Maar dat is nu éénmaal menselijk. Niet iedereen reageert op dezelfde manier en iedereen denkt voor zichzelf dit op de best mogelijke manier op te lossen. Maar het blijft moeilijk. Je wikt, je weegt, en je verlegt je grenzen.
Ik zou het totaal verkeerd gevonden hebben van de DA had hij ons in november 2009 de raad gegeven Benji toen al te laten inslapen. Daar waren wij én Benji niet klaar voor.
Nu, het is erg dat jouw diertje met een droge vorm op zo'n korte tijd helemaal achteruit ging en dan moet je natuurlijk in het welzijn van je dier, een moeilijke keuze maken. Maar, zoals ik reeds heb geschreven, Benji is met die Omega volledig opgeknapt geweest, hij kreeg zelfs gewicht bij.
Fip heeft vele gezichten, waarschijnlijk is ieder geval ook anders. Daarom dat een DA geval per geval behandeld. En van onze DA weten we dat wij eigenlijk geluk gehad hebben met zoveel extra tijd. Vele katjes met fip, sterven heel vlug. T'is spijtig!

Laat ons geen appelen met citroenen vergelijken.
Ik heb het idee dat velen de verdediging op zich nemen van de genoemde DA.
Je kunt onze DA nu niet vergelijken met de andere DA. Waarom, dat heb ik ook al 10 keer geschreven. Belangenvermenging.

Ik verwijt jou niets. Je bent vast en zeker een grote dierenvriend, anders zou je geen lid zijn van dit forum. Wat ik schreef over het geld was geen verwijt. Ik wou je gewoon duidelijk maken dat verwijten hier niet op zn plaats zijn omdat jij en ik als dierenvriend, elk op onze manier geprobeerd hebben het beste aan ons beestje te geven.

Indien het anders overkwam, ... mijn oprechte excuses.
Het is de bedoeling niet om elkaar hier te kwetsen, dat is absurd.

No hard feelings, ok !!

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#100 Geplaatst 02 november 2009 - 11:32

:hug: *

Geplaatste afbeelding

Dali2006
Dali2006
  • 14 berichten
  • 2 katten

#101 Geplaatst 03 november 2010 - 15:55

Hallo
Ik weet dat je oorspronkelijk berichtje al van een tijd geleden is, maar ik wou hier toch nog even op reageren.
Eerst en vooral vind ik het heel erg dat je zelf je kat verloren bent!!

Wij hebben ook een kater van het Koningshof. Hij is van juni 2006 en van het nestje met de D. (Dali dus)

De eerste keer toen we er kwamen waren de kittens net 2 dagen oud. het zag er heel verzorgd uit, geen vieze geur ofzo, we waren altijd welkom en alles dik in orde. We hebben toen een kitten gekozen en een voorschotje betaald.

Ons plan was om alle 2 weken op bezoek te gaan. Dit hebben we juist geteld 2x gedaan. Nadien mochten we telkens niet langs komen omdat het nestje ziek was en ze wilde infecties van "vreemden" vermijden.

Uiteindelijk bleken dan 5 van de 7 katjes uit dat nestje gestorven te zijn. een ander nestje dat ze 2 weken later gekregen had was volledig gestorven (door een hartafwijking zei ze) Ons kitten was veruit de dikste van de groep en is dus samen met een ander katje blijven leven.

Normaalgezien mochten de kittens weg op 12 weken, maar wij mochten hem op de 11e week al komen halen omdat zij (ik weet haar naam niet meer) graag wilde dat ze zo snel mogelijk weg waren omdat ze slechte ervaringen met het nestje had.

Wij zijn toen regelrecht met Dali naar de dierenarts gereden. Hij had toen ook zware diaree, hij woog maar net meer dan een halve kilo (op 11 weken!!!)
Zijn neusje zat helemaal dicht en de etter liep langs de oogjes weg, het ene oogje was bijna dicht.

Ze heeft uit ons contract geschrapt dat ze haar kitten in goede en gezonde staat aan ons heeft overhandigd.

Dali heeft toen 2 weken heel ziek geweest, maar is er uiteindelijk toch doorgekomen.

Verder heb ik haar gedurende 2 maanden bijna wekelijks gebeld omdat ze ons de stamboom nog steeds niet bezorgd had.
Uiteindelijk ben ik naar het schoonheidssalon geweest waar ze toen werkte (want toen was ze net met haar cattery gestopt) en daar heeft ze mij de stamboom toch bezorgd...

Wij hebben dus ook hele slechte ervaringen met deze cattery!!!

Ik wil toch nog even bij vermelden dat Dali ondertussen een hele mooie en gezonde grote kat geworden is!
Uiteraard hebben wij hem wel laten castreren, zo'n zwakke lijn hoeft niet verder gezet te worden.

Bewerkt door Dali2006, 03 november 2010 - 15:58.

Zara&Nanou
Zara&Nanou
  • 1 berichten
  • 2 katten

#102 Geplaatst 30 oktober 2011 - 08:45

Geachte,

Ik heb je verhaal gelezen. Echt zo erg... Ik weet niet of ik je hier mee kan helpen hopelijk een beetje toch. Ik heb nl 14 dagen geleden een 2de Britse Korthaar gekocht nu een chocolate; Nanou. Waar ik ze gekocht heb zij waren heel vriendelijk en daar was het heel proper geen vieze geurtjes ed. We hebben haar nu ondertussen thuis en het gaat heel goed met haar, ook begint het te beteren met ons Zara ook Britse Korthaar (Bleu) ze blaast er al niet meer naar..., Maar het gaat hier dus over ons Nanou zij heeft een stamboom uiteraard en haar vader is World Ch. Simba van 't Koningshof hij is geboren op 21 april 2004 en ik heb hem daar persoonlijk gezien, een prachtbeest echt waar. Dit kan ik aflezen op Nanou haar stamboom.
Miss dat je via de vereniging van de stamboom uw zoektocht verder kunt zetten?

Ik weet hoe erg het is om een dierbaar persoon of dier te verliezen heb 6 jaar geleden mijn mama verloren :( en ik heb ook nog een Maltezerke van 13 jaar ik mag er niet aan denken...

Vele lieve groetjes baasje van Zara, Nanou en Nacha

poserman
poserman
  • 2 berichten

#103 Geplaatst 11 september 2012 - 17:57

Goedendag,

Dit is een oud topic maar ik wil hier graag op reageren.

Ik heb enkele jaren geleden (ik gok 5 a 6 jaar) een lieve poes (Anastacia) gekocht bij deze cattery. Er werd toen netjes gemeld bij de aanschaf dat deze een overerfelijke hartaandoening zou hebben. Ze had een nestje gehad waarvan de helft was overleden. Om deze reden werd ons verteld om niet met haar te fokken.

We hebben de lieve poes meegenomen naar huis, in Nederland. Na een jaar (ze blijft alleen binnen) hebben we besloten om haar te steriliseren. We hebben haar naar een betere dierenarts gebracht. Plots werd er gebeld door de dierenarts. Bij het scheren was er veel littekenweefsel ontdekt op haar buik, veroorzaakt door een keizersnede. Dit was echter niet gemeld. De dierenarts melde dat, mocht ze een keer de tuin in gelopen zijn en een kater tegen was gekomen, dat ze waarschijnlijk dood was gegaan door het littekenweefsel. Ze hebben haar baarmoeder volledig moeten verwijderen vanwege het litteken weefsel.

De cattery zelf is niet meer te vinden. De website is weg en contact is onmogelijk.

Ze is een prachtige en ontzettend lieve en intelligente poes, heel goed opgevoed door de cattery. Over haar geen klachten, de cattery is echter wel fout.

ik weet niet of het normaal is met deze poezen, maar ze heeft constant vuil bij haar ogen. dit moet ik elke dag verwijderen. Ook niest ze de hele dag, sinds ik haar heb.

Bewerkt door poserman, 11 september 2012 - 17:59.

Tinne
Tinne
  • 9.439 berichten
  • 2 katten

#104 Geplaatst 12 september 2012 - 10:13

Dan heeft je kat waarschijnlijk niesziekte, en moet je haar hiervoor behandelen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

poserman
poserman
  • 2 berichten

#105 Geplaatst 20 november 2015 - 13:18

Ze niest gelukkig nauwelijks meer. Ze heeft wel gevoelige darmen zoals andere mensen ook al hebben gemeld. Zeker met Purina gaat het fout (diaree met bloed in haar ontlasting). Met ander voer heb ik meer success maar het beste voer voor haar darmen is (gelukkig voor mijn portemonee) de droge brokjes van de Lidl.

Ik hoop echt dat er deze vrouw die naar Amerika is verhuisd nooit meer een cattery gaat openen. Het is echt schandalig wat ze heeft gedaan. Mijn mooie dame heeft gelukkig alleen last van het bovenstaande. Volgens de dierenarts heeft ze wel een ruisje in  haar hart maar meerdere dierenartsen gaven aan dat het niet heel ernstig is.

Ik weet dat ze een nestje heeft gehad en ik hoop ooit nog een van haar kittens te mogen aanschouwen, het liefst met mijn mooie dame erbij.

Deze mooie dame word elke dag gekamd, geaait to ze er genoeg van heeft en vind het fijn om uren lang op mijn schoot te slapen en mij kopjes te geven.

Geplaatste afbeelding

Mochten er nog mensen zijn die meer informatie kunnen vinden over de Cattery ben ik er altijd naar benieuwd.

Ik weet in ieder geval dat een van haar kittens HCM positief was.

Cattery Name: Koningshof
Cat Name: Junior van 't
Color: BRI e 03
M/V: V
Date Birth: 17-07-'05
Test Results: HCM: pos 26-06-'06
Specialist: I. Putcuyps
Pedigree Number: BCFBRI 0510.022
Sire / Vader: Fahrenheit van Brifety
Dame / Moeder: Anastacia van 't Koningshof

Bewerkt door poserman, 20 november 2015 - 13:21.