Spring naar inhoud

- - - - -

Inslapen laatste optie voor kat met blaasontsteking?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_Susie_*
Guest_Susie_*

#1 Geplaatst 28 oktober 2009 - 09:52

Ik ben echt ten einde raad. Ik hoop dat er mensen zijn die met me mee willen denken. :oops:
Wij hebben hier in huis 3 poezen. 2 Brits Kortharen van 6 jaar (uit verschillend nest) en een Europese korthaar van 2.

1 kat heeft dus al 8 maanden non-stop blaasontsteking (1 van de Britjes). We hebben echt alles al geprobeerd (heeeeeeeeeeeel veel verschillende medicijnen op verschillende manieren toegedient, bloedonderzoek, een echo, noem maar op). Conclusie: idiopatische cystitisch. Met stress dus als oorzaak. Ik kan me dat wel voorstellen, want het is een hele lieve zachtaardige kat die van stilte houdt. Nou hebben we ondertussen 3 katten en 2 kinderen (3 jaar en 8 maanden) en is het hier dus altijd druk druk druk in huis.
We hebben speciaal voor de kat (Noa) al een hoop dingen aangepast. Aparte slaapplekjes gemaakt voor meer teritorium, meerdere kattenbakken, veel aandacht, meer spelen. Dit in combinatie met anti-depressiva zou het m moeten doen. Niet dus... We hebben nu een zwaardere anti-depressiva, maar nog geen resultaat.

En buiten het feit omdat het gewoon echt zielig voor Noa is, plast ze dus al 8 maanden het hele huis onder. We hebben al zoveel spullen weggegooid, vervangen, noem maar op. Zelfs de bank!
Ze mag op geen enkele slaapkamer komen omdat ze meteen op de bedden plast. Jammer genoeg kan ik met 2 kinderen niet voorkomen dat er wel eens een deur openstaat. Dus ik ben 2x in de week zo ongeveer dekbedden aan het wassen. In maak iedere dag een ronde door het huis en vind dan wel weer wat nieuws waar op geplast is en wat weg kan.

Dit is voor ons ook zeer stressvol!! Ik ben de hele dag overal aan aan het ruiken om te kijken of er op geplast is....
We zijn nu eigenlijk wel door onze opties heen....

Wat een optie zou kunnen zijn is dat ze bij iemand anders gaat wonen waar het erg rustig is, maar we kunnen iemand anders toch niet met al die problemen opzadelen? Constant naar de dierenarts, het hele huis onderplassen....? Het is namelijk niet gezegd dat het bij iemand anders wel goed gaat.

Maar om zo een beestje nou hier voor in te laten slapen? Dat kan toch niet?
Maar op deze manier nog langer doorgaan redden we hier gewoon niet. Ik ben helemaal panisch voor alles wat ik ruik wat er ook maar op lijkt. Het speciale miauwtje dat Noa heeft als ze gaat plassen, ik hoor het overal (zelfs op mn werk)! En ze heeft ook gewoon duidelijk veel last hier van. Jarenlang met een pijnlijke blaasontsteking is toch niet te doen voor haar?

Wat nou nog te doen? :(

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 28 oktober 2009 - 10:55

Dit moet niet gemakkelijk zijn voor jullie,
krijgt ze er medicatie voor of speciale voeding?
Onze (inmiddels door andere oorzaak overleden duitse herder),
heeft ook een hele tijd dat probleem gehad, na lang zoeken kreeg ze dan medicatie en het probleem was over

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 29 oktober 2009 - 12:46

Mijn inmiddels overleden poes (niet aan de blaasinfectie) had ook last van idiopatische cysteïtis. Zij kreeg hiervoor destijds het medicament Cystease en is daar heel goed mee geworden :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#4 Geplaatst 29 oktober 2009 - 12:52

aargh, dit is bizar, ik heb ook een Noa en die heeft dat dus ook!
Het is een tijdje gedaan geweest, maar eergisteren had ze gewoon op het aanrecht geplast. Ik heb vorige jaar zelfs overwogen haar te herplaatsen, maar ze is de mascotte van onze zaak (Noafilm) en ik kon het niet over m'n hart krijgen.
Het is duidelijk ook stress bij haar gecombineerd met het wel degelijk hebben van blaasontstekingen. Wij doen niks speciaals meer, ze is veel buiten en zondert zich vaak af op de slaapkamer, dan ligt ze rustig. En daar plast ze dus niet.
Inslapen vind ik ook geen optie, misschien dat middel eens proberen van Peggy en/of eens naar een andere DA.
Als we weten waar je woont kan iemand je wel een goede DA aanraden