Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakmatjes

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 28 oktober 2009 - 14:16

Kan er iemand mij vertellen welke dat er goed is?
Als mijn katten uit de kattenbak komen nemen ze altijd wat zand mee, misschien is het opgelost met zo'n matje.

Klik hier voor verdere uitleg van de matjes!

Matje 1.jpg

matje 2.jpg

matje 3.jpg

matje 4.jpg

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 28 oktober 2009 - 14:39

hier ligt er voor de kattenbak zo'n kokosmat van de aldi en ik vind dat die best veel opneemt :)
is ook mooier en goedkoper dan een kattenbakmatje

Geplaatste afbeelding

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#3 Geplaatst 28 oktober 2009 - 14:54

Ik heb het 2de matje, ik ben er niet zo tevreden van...
Het is gewoon een matje in plastic met ribbels in, ik denk dat de rubberen wel effectiever zijn.
Momenteel is het matje even opgeborgen want meneer ging liever op het matje dan in de bak :catscratchhead

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 28 oktober 2009 - 15:01

Daar is al een topic over:
http://www.kattensit...n-op-10-a.html
:)

Wij hebben nu ook een deurmat voor onze Jumbo kattenbak liggen. Hij was gewoon te groot voor andere matjes en nu schuurt het hun pootjes een beetje zodat al het zand er goed uitvalt ;) ( ze krabben er vooral graag hun nagels aan)

Bewerkt door Bibie, 28 oktober 2009 - 15:02.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#5 Geplaatst 28 oktober 2009 - 16:35

Geplaatste afbeelding
Ik heb deze.
Wel redelijk content van. De korrels blijven tussen de haartjes hangen.
En nu Flap ook gebruik maakt van de kattenbak en die kan nogal vrè geweldig graven daarin (met alle gevolgen van dien) moet ik zeggen dat er toch niet veel naast de bak ligt en veel in het matje.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 28 oktober 2009 - 17:11

Ik heb de vierde en dan dezelfde als Lisje. Die van Lisje houdt wel veel vast maar de katjes stappen er niet zo graag op.

Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 28 oktober 2009 - 17:33

De kattenbak staat hier boven in mijn bureau.   Gezien hij dus niet in het zicht staat voor bezoek leg ik gewoon kleine handdoekjes, die gooi ik elke week gewoon in de was, proper en gemakkelijk!  De korreltjes die toch nog zouden ontsnappen, die zuig ik even snel op met een kruimeldief.  Die geribbelde plastiekaffairkes, ik ben daar zo geen voorstander van.  Als er van die korreltjes tussenraken, kuis dat maar uit.  Nu ja, je kan het natuurlijk ook met water afspoelen, dat is ook waar.  

Geplaatste afbeelding

tineke
tineke
  • 242 berichten

#8 Geplaatst 28 oktober 2009 - 18:21

Solotje zei:

Kan er iemand mij vertellen welke dat er goed is?
Als mijn katten uit de kattenbak komen nemen ze altijd wat zand mee, misschien is het opgelost met zo'n matje.

Klik hier voor verdere uitleg van de matjes!

Bijlage monthly_10_2009/post-81-1351068492,0701.jpg

Bijlage monthly_10_2009/post-81-1351068492,0711.jpg

Bijlage monthly_10_2009/post-81-1351068492,072.jpg

Bijlage monthly_10_2009/post-81-1351068492,0728.jpg
ik vind die van die poot wel leuk,ben benieuwd of zo,n mat helpt maar hoor er wel veel positieve dingen over hier

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 28 oktober 2009 - 18:25

Ik heb zo een dat trekt op die poot, alleen heeft het een andere afbeelding.  Ik ben er enorm content van, ze gaan zonder probleem naar hun bak en het meeste zand komt tussen de ribbeltjes terecht en niet meer overal in de living :LOL:

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#10 Geplaatst 28 oktober 2009 - 21:17

ik heb het laatste
bij een dichte kattenbak doet het wel zijn werk, maar kheb ook een open kattenbak en tja daar ligt de zand er nog overal langs..

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 29 oktober 2009 - 06:47

Doet me eraan denken: die tweede ligt buiten in de ren en die helpt dus niets :cry: (was bijna vergeten dat we die ook hadden)

Bewerkt door Joloka, 29 oktober 2009 - 06:48.

Geplaatste afbeelding

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#12 Geplaatst 29 oktober 2009 - 08:12

Ik heb het zelfde als Lisje en ik ben er persoonlijk toch erg tevreden van.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#13 Geplaatst 29 oktober 2009 - 08:31

Ik heb ook het tweede matje. De meeste korrels liggen op het matje, hoewel ik soms nog wat in huis vind. Vermits het elke dag gestofzuigd wordt is het geen ramp.
Het voordeel aan deze matjes is dat je ze gewoon kan afwassen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 29 oktober 2009 - 13:22

Het eerste matje is niets waard. Het is helemaal niet zoals het op de foto lijkt en heel moeilijk in onderhoud.
Verder heb ik het 2de matje en daar ben ik heel tevreden over. De meeste korreltjes blijven toch op dat matje liggen als ze uit hun bak komen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 29 oktober 2009 - 13:46

Bon, ik heb dus al die toestanden gehad, maar die rubberen vond ik niks waard en die met die haren daar plaste Onslow op, plezant zunne.
Ik heb nu in de LIDL een aantal vuilvangmatten (of hoe noemt dat? Je hebt ze in alle maten en kleuren, met een rubberen randje) gekocht voor 2.5euro en deze ligt er nu voor.
Daar ben ik het meest tevreden over, alles blijft er goed in hangen en je kan ze makkelijk uitkloppen en stofzuigen.
Geplaatste afbeelding