Spring naar inhoud

- - - - -

kitten - natte voeding

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_cindydk_*
Guest_cindydk_*

#1 Geplaatst 29 oktober 2009 - 09:29

Ik vroeg mij eigenlijk af hoelang je een kitten kittenvoeding moet geven. In het natvoer is het steeds kip als het voor een kitten is en ik denk dat tommeke ondertussen wel eens iets anders wil proeven...
Vanaf wanneer mag ik uit het uitgebreide gamma :d kiezen?

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 29 oktober 2009 - 09:55

Ik dacht vanaf zes maanden maar ben niet 100 % zeker
Geplaatste afbeelding

Guest_shivers_*
Guest_shivers_*

#3 Geplaatst 29 oktober 2009 - 10:06

Bij mij krijgen de kittens vanaf 6 weken alle smaken van Almo Nature

Guest_cindydk_*
Guest_cindydk_*

#4 Geplaatst 29 oktober 2009 - 10:18

almo nature is hetgene wij ook geven voor het moment gemengd met Real nature van zoomart...
waarom worden er voor kittens eigenlijk alleen maar kip gegeven??? :s

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#5 Geplaatst 29 oktober 2009 - 10:59

Mijn DA heeft het vorige week nog eens gezegd, liever droge brokjes geven.
Ik begin altijd met verszakjes om ze aan het eten te krijgen, maar ze schrokken te hard, geven over en brokjes zijn ├ęcht veel beter.

Guest_cindydk_*
Guest_cindydk_*

#6 Geplaatst 29 oktober 2009 - 11:04

Tommeke eet wel al droge brokjes. Als zijn bakje natvoeding leeg is begint hij aan de droge brokjes. Maar geldt hier hetzelfde principe? vanaf wanneer mag hij met mijn volwassen katten mee eten. Tommeke is nu 9 weken... :)

Guest_shivers_*
Guest_shivers_*

#7 Geplaatst 29 oktober 2009 - 11:04

Ze krijgen bij mij uiteraard ook brokjes ;)
Vanf 4 weken begin in met vast voer (almo of RC) dan is het hoofdvoer nog nat en krijgen ze er brokjes bij. Tegen dat de kittens 6 a 7 weken zijn, zijn de brokjes het hoofdvoer en krijgen ze nog 2 x per dag nat. Als de kittens 13 weken zijn dan eten ze hoofzakelijk brokjes met 1 keer per dag natvoer.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#8 Geplaatst 29 oktober 2009 - 11:39

cindydk zei:

Tommeke eet wel al droge brokjes. Als zijn bakje natvoeding leeg is begint hij aan de droge brokjes. Maar geldt hier hetzelfde principe? vanaf wanneer mag hij met mijn volwassen katten mee eten. Tommeke is nu 9 weken... :)

aangezien hier altijd bakken staan met brokjes eten de kitten uiteraard ook daarvan. Ze eten dus tamelijk gemengd, kittenvoer en volwassen voer. Vroeger bestond er trouwens geen kittenvoer en die katjes werden ook gewoon groot :d

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 29 oktober 2009 - 11:42

Fairy zei:

aangezien hier altijd bakken staan met brokjes eten de kitten uiteraard ook daarvan. Ze eten dus tamelijk gemengd, kittenvoer en volwassen voer. Vroeger bestond er trouwens geen kittenvoer en die katjes werden ook gewoon groot :d

Vind ik ook :) Kittenvoer bevat voornamelijk meer calorie├źn. Ik kijk nu vooral naar het gewicht. Toen Boris wat zwaar werd, werd hij overgeschakeld op volwassen voer. Op de verpakking staat meestal dat je tot 12 maanden mag geven, maar Boris kreeg echt al een hangbuikje, dus we moesten wel stoppen :ha

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 29 oktober 2009 - 11:45

Bij ons eten ze gemengd vanaf het ogenblik dat ze binnen komen bij ons als kitten. We hebben volwassen katten waarvoor er altijd bakjes met volwassenenbrokjes staan; en dan zetten we daarnaast natuurlijk ook kittenbrokjes voor het kitten dat erbij is gekomen. Dus ze eten de twee zo'n beetje door mekaar (wat voor de volwassen katten feest is natuurlijk, want die snoepen uiteraard met alle plezier mee van het kittenvoer O:) )
Voor de rest krijgt het kitten qua natvoer (lees: rauw) onmiddellijk hetzelfde als de rest van de katten.

Bewerkt door Karolientje, 29 oktober 2009 - 11:46.

Geplaatste afbeelding