Spring naar inhoud

- - - - -

zwarte puntjes ???

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Guest_calfig_*
Guest_calfig_*

#1 Geplaatst 02 maart 2009 - 17:49

zaterdag waren we onze Gio uitgebreid aan het knuffelen en hij genoot... hij rolde en keerde zich en opeens viel me iets op onder zen achterste oksel...
nl kalere plekken met allemaal zwarte puntjes, bij nader onderzoek bleken ook zen andere oksels er zo uit te zien... hebben met ontsmettingsalcohol het proberen zuiver te maken want ik dacht dat hij aan het rollen was geweest in de ren (in hun groenhoekje wat nu zonder groen staat :o ) maar het ging dus niet weg... die kalere plekken zou ik verklaard hebben aan het feit dat hij meestal onder zen oksels klitjes krijgt en dus wat haren uittrok als hij zich waste (of ik met het ontklitten) maar nu ligt het dus anders want net op die plekken waar de puntjes zijn heeft hij ook minder(geen) haar.... het kan nooit langer als een week zijn want ik kam hem dagelijks maar dat is meestal s'avonds op de bank en dan is dat gewoon op de tast en al knuffelend..
hij heeft er volgens mij ook geen last van want het ziet noet rood of hij krabt zich niet of gedraagt zich ook niet anders...
dus ik vanmorgen naar dierenkliniek
da vond het heel raar en heeft een afstrijkje genomen en onder microscoop bekeken en ze kon er niet direct een antwoord op geven! ze dacht in eerste instantie aan acne of soort van demodex maar het eigenaardige is dat het onder de 4 oksels zit...
Er werd vandaag dus ook bloed getrokken en word onderzocht op fip, aids, schildklieren, enzo
volgende week donderdag heb ik een afspraak bij hun dermatoloog en word er onder narcose een huidbiopsie gedaan...
Ze probeerde me wel gerust te stellen omdat hij er absoluut geen last van blijkt te hebben, het enige vervelende is dat de kale plekken groter worden...
zou ook niet besmettelijk zijn mja als ze niet kunnen zeggen wat het is hoe weten ze dan wat besmettelijk is en wat niet Geplaatste afbeelding
heb er zaterdag wat foto's van genomen net na het zuiver maken dus het is op de foto vochtig en dus veel beter te zien....
Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Bewerkt door calfig, 02 maart 2009 - 17:51.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 02 maart 2009 - 17:50

Goh..da's maar iets raars hé. Alé, ik heb er geen ervaring mee..hopelijk komen ze snel te weten wat het is zodat ze hem zo snel mogelijk kunnen helpen!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 02 maart 2009 - 18:07

Ik dacht aan een schimmel. Maar dat zou de dierenarts toch gemerkt hebben veronderstel ik.
Hopelijk krijg je snel wat duidelijkheid!

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 02 maart 2009 - 19:08

bah, vervelend als je niet weet wat het is, ik kan je ook niet wijzer maken
veel courage en hopelijk is de uitslag positief he ^^

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 02 maart 2009 - 19:10

Bah zeg wat erg... vooral als ze bij de DA ook niet kunnen zeggen wat het is. Ik hoop dat de bloedtesten uitsluitsel zullen geven! En dat het iets is wat makkelijk te behandelen valt natuurlijk!

Geplaatste afbeelding

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#6 Geplaatst 02 maart 2009 - 19:15

Hopelijk weet je snel wat het is!

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 03 maart 2009 - 08:55

Hopelijk is het snel genezen

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 03 maart 2009 - 09:44

Zal wel snel in orde komen :) Veel beterschap voor de poezel!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 03 maart 2009 - 09:55

Hoe oud is Gio?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_calfig_*
Guest_calfig_*

#10 Geplaatst 03 maart 2009 - 10:05

geboren 28/10/07
dus hij is 16maanden jong.... en hij werd ook reeds geholpen op 12maanden

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 03 maart 2009 - 10:08

Oei dat is wel heel erg raar dan, ik dacht dat ik zo'n plekken ook al had waargenomen bij de hond van mijn ouders, maar die heeft wel al een hoge leeftijd. Sorry, dan heb ik het mis, dacht dat ik je misschien kon helpen
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 03 maart 2009 - 10:25

geen idee

hopelijk weet je snel meer

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#13 Geplaatst 03 maart 2009 - 10:50

Hmm heb ik ook nog nooit gezien.. Raar :o

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#14 Geplaatst 03 maart 2009 - 11:16

:catscratchhead Heel raar...hopelijk heb je vlug uitsluitsel over wat het precies is en is het makkelijk te behandelen!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 03 maart 2009 - 12:06

:catscratchhead Het is te hopen dat je snel weet wat het is!
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag