Spring naar inhoud

- - - - -

Met welk kattenras heb je niets? Waarom niet?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 03 november 2009 - 14:57

Wat is je favoriete kattenras?
Somali & Abessijnen, maar ik zie ook nog veel andere rassen graag zoals de bengaal, nebelung, russisch blauw, korat, thai, ... eigenlijk allemaal katten met een gemiddelde lichaamsbouw, niet te dik, niet te mager

Waarom?
Ik vind het karakter van de somali en abessijn gewoon geweldig, enorm aanhankelijk, ondeugend, speels, eigenwijs, ... en daarnaast vind ik ze natuurlijk schitterend.

Welk ras ben je benieuwd naar?
bengalen en maine coons

Waarom?
* ik vind de bengaal er prachtig uitzien, maar je hoort zo vaak verschillende meningen over hun karakter.
* maine coon, mijn vriend is helemaal gek van dit ras, dus komt er zeker ooit eentje hier wonen. Ik vind ze ook mooi, vooral in de zilver kleuren. Ik ben ook benieuwd naar hun karakter, of het samen gaat met de somali, ze zijn wel een stuk rustiger dan de somali geloof ik.

Met welk ras heb je absoluut niets?
eigenlijk kan ik in elk ras wel iets leuks vinden, soms vind ik ze qua uiterlijk helemaal niets, maar van karakter kunnen ze dan weer wel geweldig zijn.
Ik had bv. eerst met de sphynx niets, maar daar ben ik al op teruggekomen omdat het zo'n schatjes zijn. Ik begin ze zelfs schattig te vinden, hihi. Voor de rest vind ik alle extreme types van uiterlijk niet mooi, zoals gekrulde vacht, te platte neus, enz... maar van innerlijk kunnen ze misschien dan wel weer mooi zijn ;)

Welke kat op het forum vindt je het leukst/mooist/liefst?
erg moeilijk, er zijn zoveel prachtige katten op het forum, natuurlijk vind ik de somali's en abessijnen op het forum allemaal mooi, maar daarnaast ook Asunto, het nestje van Benzaiten, de katten van shivers (vooral shiver en djahé), miss chanel van technozino, hoola hoop van mobius, Ræzir van jannanas, enz...  teveel om op te noemen

Waarom?
Omdat ik ze prachtig vind :loveshower:

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#47 Geplaatst 19 november 2009 - 07:41

:up:

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#48 Geplaatst 01 december 2009 - 15:51

Ik ga ook eens meedoen aangezien ik pas nieuw ben

Met grote voorsprong: de Brits korthaar
meteen erna: de pixie-bob
Waarom?
ik heb deze twee rassen zelf en soms maak je gewoon meteen "een klik" met een dier. Wel, die was er dus meteen. :LOL:
Ze hebben alletwee een geweldig karakter: aanhankelijk, lief, leren snel bij, gemoedelijk, rustig in huis...
De Britten was ik altijd al verliefd op. Ik zie graag 'mollige katten' met stevige poten :d De liefde voor de pixie-bob is pas sinds kort gekomen.

Vele rassen: Scottish fold, snowshoe, ragdoll

Waarom?
Als ons eigen huis rechtstaat gaan we nog wat katten bijhalen... helaas kan ik zo moeilijk kiezen. Ik vind ze alledrie echt prachtig maar moet echt juist dié kat vinden waar ik een klik bij voel, dus kan goed zijn dat toch weer iets anders wordt...

Perzen... vraag me niet waarom maar heb er echt geen interesse in.

Welke kat op het forum vindt je het leukst/mooist/liefst?Waarom?
Phantom van "mooncats". Wat een prachtige kater zeg. Veruit de mooiste Brit die ik ooit gezien heb! :love3:

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#49 Geplaatst 01 december 2009 - 16:16

Ik val voor verschillende rassen eigenlijk: britjes, britannicatjes, maine coontjes, perzen, ragdolls, foldjes, ...
Maar een htk'tje kan ook heel knap en leuk zijn.
Meestal val ik voor fluffie pluizebolletjes.

Ik wil echt niemand beledigen, uiteindelijk hou ik wel van alle katten, maar ik kan het niet helpen: magere katten of katten die nogal kaal zijn en katten met spitse snoetjes, dat is echt niet mijn ding.
Oosterse katten en consoorten, bloterikjes, ook bengalen en zo, sorry, maar het zegt me niets. Ook qua karakter niet.

Waarom niet?
Tja ???
Ik heb nu eenmaal een serieus zwak voor fluffie snoezige pluizebolletjes (gelijk welk ras) én voor britjes in't algemeen.

Ik ben fan van verschillende mooie poezeltjes hier op KS!!!

Bewerkt door Marieke, 01 december 2009 - 16:23.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#50 Geplaatst 01 december 2009 - 16:51

Bibie zei:

Ragdolls: Zizi, Luca, Feardrop
Bengaal: Asunto
Noorse Boskat: Lord Frodo
Pers: Balou
Brits Korthaar: Nuby en Finn

Ik ben er waarschijnlijk nog enkele vergeten waarbij ik heel vaak "waauw" denk als ik een foto zie, :)
Waarom?
Omdat ze allen het :katnap: -gehalte hebben. ;)

:lachen:

't Is ook echt een schatje. ;)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 01 december 2009 - 18:00

Bibie zei:

Ragdolls: Zizi, Luca, Feardrop
Bengaal: Asunto
Noorse Boskat: Lord Frodo
Pers: Balou
Brits Korthaar: Nuby en Finn

Echtig waar? :goofy: :love3: of is het omdat hij het broertje is van Santos ;)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 01 december 2009 - 19:41

ehm ik heb niet echt een favoriet kattenras, daarvoor ken ik er te weinig van.

Waarom?
/

maine coon en ook wel noorse boskat

Waarom?
omdat ik dat op foto heel mooie poezen vind plus ik zou ook wel eens weten hoe groot ze nu eigenlijk zijn in het echt

bloterikskes. en perzen zie ik eigenlijk ook niet zo graag met die neuzen helemaal... jah... verdwenen.

Waarom niet?
omdat dat kenmerken zijn waar veel te hard op doorgefokt is... zo zie ik bvb ook niet graag folds om die reden, dat zijn gewoon afwijkingen.

Willow en Bastet

Waarom?
Ik vind dat gewoon een héél mooie poes :)

Bewerkt door xantippe, 24 januari 2010 - 11:30.
Reden van bewerken: ne mens mag al eens van gedacht veranderen

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 10 januari 2010 - 10:43

De Ragdoll uiteraard :)
Waarom?
Het was liefde op het eerste zicht toen ik de ragdoll zag in fotoboeken en daarna met Amon :heart: Hij viel op tussen zijn broertjes en zusjes en was zo lief. De anderen miauwden als ik ze pakte, hij niet 8) hij bleef cool. Nu is hij mijn beste maatje. Wij zijn 2 handen op 1 buik, onafscheidelijk. Ik zou hem nooit meer kunnen missen!!!

De bengaal en thai siamees.

Waarom?
Ze zien er zo mooi en lenig uit. Mooie kleuren!

Naaktkatten, die zien er zo boosaardig en vreemd uit. Perzen zien er ook niet zo lief uit, door hun platte snuit. Maar het uiterlijk zegt natuurlijk niks.

Waarom niet?
(zie hierboven)

Asunto

Boris & Santos van Bibie
Mirl van Lies
Er zijn er nog veel meer :)
Waarom?
Ik vind dat gewoon een hele mooie poezen
:) En Mirltje zag er zo'n lieverdje uit :(

Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#54 Geplaatst 10 januari 2010 - 12:31

Wat is je favoriete kattenras? de devon rex natuurlijk :LOL:

Waarom? omdat ik zowel hun karakter als hun uiterlijk geweldig vind.

Welk ras ben je benieuwd naar? maine coon

Waarom? ik vind ze heel mooi,ze hebben ook grote oren met van die pluimpjes op en hun snoet vind ik ook prachtig.

Met welk ras heb je absoluut niets? zo van die salon katten (sorry) zoals pers,ragdoll,brits korthaar,ik vind ze wel leuk om te zien maar zou ze zelf nooit willen.

Waarom niet? Te rustig voor mij,bij de pers vind ik ook de platte neus maar niks.

Welke kat op het forum vindt je het leukst/mooist/liefst?Boef en Polis

Waarom? Omdat ze rexen zouden kunnen zijn met hun gekke streken :lachen:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 10 januari 2010 - 16:06

HTK's maar ja dat is natuurlijk geen ras en Maine Coon natuurlijk!
Waarom?
HTK's vind ik gewoon altijd ontzettend tof, ze komen in alle maten, vormen en kleurtjes.
Maine Coon is zo'n schattig pluizenbolletje! Lekker knuffelig maar toch een fiere poes. En het uiterlijk vind ik gewoon erg natuurlijk, niet zo'n gekke mutatie zoals je soms wel eens ziet.

Heel wat poezen eigenlijk... De Noorse boskat en de Bengaal
Waarom?
Ik wil wel eens zien van dichtbij wat nu de grote verschillen zijn tussen een Noor en een Maine Coon en hoe het zit met het karakter. Bengaal vind ik ontzettend mooi maar vraag me af hoe die in het dagelijkse leven is!

Katten zonder staartjes en poezen die ik er zo onnatuurlijk uitzien

Waarom niet?
Omdat ik me eigenlijk afvraag hoe gezond het wel is voor een beestje om zich zo te laten 'maken'.
Ik vind er zoveel mooi maar ik ben gek van Athena, Yuna en Zsophia van Magic Coonie maar ik denk dat dat ook is omdat ik er persoonlijke belangen bij heb en omdat ik ze al lekker heb kunnen knuffelen en strelen. Yuna is gewoon prachtig van bouw, een echte tijger. Athena is zo fier en elegant en Zsophia is zo ontzettend schattig!

Zulma vind ik ook een prachtpoes!

Waarom?
Staat hierboven dus. Maar wat Zulma betreft ben ik gek op het zwarte puntje op haar neusje,  ik krijg er niet genoeg van, ik vraag me af hoe ze in het echt is!

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#56 Geplaatst 11 januari 2010 - 11:30

Wat is je favoriete kattenras? Elk ras dat er nog een beetje als de oorspronkelijke kat moet uitgezien hebben, langharige rassen zoals Noorse Boskat, Maine Coon, Sibeertjes, maar ook siamezen en abessijnen, somali's en bengalen.

Waarom?
Ik vind de 'wild'look gewoon het mooiste, ik heb het niet zo op naar menselijke normen gekweekte rassen...dus geen kale rassen of korte neusjes...

Welk ras ben je benieuwd naar? Siberische kat

Waarom? vanwege hun uiterlijke overeenkomst met Noorse Boskat en Maine Coon, wil ik wel eens weten hoe hun karakter is.

Met welk ras heb je absoluut niets? pers, brits korthaar, bloteriken

Waarom niet? Ik vind dat gewoon spijtig voor die beestjes, maar ze staan zo ver weg van de 'oorspronkelijke kat' door menselijke inmenging

Welke kat op het forum vindt je het leukst/mooist/liefst? moeilijk hoor, Lord Frodo en Miss Chanel, Willow...en Dieuwke en Vibeke :heart:

Waarom? lees boven: ze passen perfect in mijn visie op wat een mooie kat is...

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#57 Geplaatst 11 januari 2010 - 11:45

Wat is je favoriete kattenras? Op de eerste plaats een british shorthair, op de tweede plaats een bengaal.

Waarom? Een britje vanwege hun robuuste uiterlijk en hun zacht karakter, een bengaal vanwege hun wilde uiterlijk...

Welk ras ben je benieuwd naar? somali, savanah

Waarom?vanwege hun uiterlijke wildeovereenkomst wil ik wel eens weten hoe hun karakter is.

Met welk ras heb je absoluut niets?Naaktkatten

Waarom niet? doen me steeds denken aan vleerhonden en ik hou er niet van

Welke kat op het forum vindt je het leukst/mooist/liefst? bébé(catherine),finn(joloka),maya (lut)

Waarom?persoonlijke voorkeur denk ik, bébé omdat ik die heel mooi vind ook al is hij geen raskat, finn omdat die qua uiterlijk en karakter een prachtbrit is, maya is een htk maar das mijn maatje die me hele dag stalkt alhoewel dat ze dat bij niemand anders vlug doet.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#58 Geplaatst 11 januari 2010 - 14:00

Wat is je favoriete kattenras? Heilige birmaan, maine coon en last but not least, de siamezen met de RONDE kop. Niet die spitse kopjes !
Waarom? Birmanen zijn zo knuffelbaar,aanhankelijk,kunnen hele verhalen vertellen en zoveel meer.En ik vind ze super mooi ! Maine coons vind ik prachtig door hun mooie dikke snoet,hun grote bouw, en hun prachtig karakter...het zijn net honden.
Welk ras ben je benieuwd naar? Ragdoll , brittanica collorpoint kittens (zoals die van feroesti , deze vind ik ook echt wel mooi !! ) , Brits langhaar ( bv zo een cinnamon ,ook heel mooi ! )
Waarom? Omdat het gewoon ook een super ras is in zijn geheel :-)
Met welk ras heb je absoluut niets? Brits korthaar , oosterse katten met dunne spitse fijn gebouwde lijfjes, exotic
Waarom niet? Brits korthaar vind ik zo...saai van uiterlijk...(sorry voor de vele liefhebbers).Ik heb gewoon geen speciaal gevoel bij ze.Van die fijne katten vind ik a) niet mooi b)ze ogen voor mij niet knuffelbaar genoeg c)exotic vind ik vaak eerder kleinere katten en ik vind ze gewoon echt niet mooi :oops: ...Al kunnen ze wel lief zijn, maar dat kan elke kat zijn ^^ Maar in principe hou ik van elke kat,dit is dan ook puur afgaande op uiterlijk en wat ik MOOI vind, niet op karakter !

Waarom?   ZIZI van asunto, heb ik altijd een prachtkat gevonden, wat een uiterlijk :goofy:
BORIS van Bibie, een echte mooierd en nog wel een aantal poezen die ik niet direct bij naam ken
  :)

Bewerkt door Serenity, 11 januari 2010 - 14:15.

Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 11 januari 2010 - 15:03

DenizMehtap zei:

Welke kat op het forum vindt je het leukst/mooist/liefst? Adam van Alicia!
Waarom? Hij ziet er zo leuk uit, die oogjes van hem, ik moet altijd lachen als ik dat koppie van Adam zie :lachen:

Oh, ik zie dit nu pas....
*smelt* :heart:

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 11 januari 2010 - 15:51

Veel! Sinds ik er hier al zoveel leren kennen heb! Maine Coon, Noorse boskat, Ragdoll, Snowshoe, Angora, ...

Waarom?
Valt het op dat er wat haar aan mag zijn :LOL:

Alle bovenstaande

Waarom? Hoog knuffelgehalte

Waarom niet?
Eigenlijk houd ik het meest van katten die de gewone, doordeweekse kattenbouw hebben.
Katten met een kort neusje of kleine oortjes of klein staartje of geen pels trekken me minder aan.

Een hele hoop! Ik zou eigenlijk het forum moeten uitpluizen en dan met een shortlist afkomen.
Bijzonder schattig vind ik Tijsje (of Toesje? ik bedoel het lappenkatje) en Boris van Bibie. Maar nu doe ik eigenlijk onrecht aan zovele andere.