Spring naar inhoud

- - - - -

Met welk kattenras heb je niets? Waarom niet?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#61 Geplaatst 11 januari 2010 - 16:26

Wat is je favoriete kattenras?
Waarom?

Welk ras ben je benieuwd naar? Exotic / Pers
Waarom? Die heerlijke platte snoetjes, ze lijken wat attitude te hebben en zeker die langharige wollebolletjes zijn fantastisch!
Met welk ras heb je absoluut niets? alle naaktkatten
Waarom niet? ja gewoon is misschien dom maar die hebben geen vacht. Ik hou echt van pluizebolletjes
Welke kat op het forum vindt je het leukst/mooist/liefst? Syrah van Sneeuwwitje en Miyuki van Feniks
Waarom? Eerst en vooral om hun prachtige vacht, Syrah om dat heerlijke sprekende snoetje en Miyuki om haar prachtkraag

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#62 Geplaatst 11 januari 2010 - 16:53

De Maine Coon
Waarom?
Het karakter, de groote, het uiterlijk. De boerenkat bij uitstek.
Welk ras ben je benieuwd naar?
Bengaal.
Waarom?
Het uiterlijk lijkt op dat van een jachtluipaard. benieuw naar het karakter en geaardheid.
Met welk ras heb je absoluut niets?
Naakt katten
Waarom niet?
Uiterlijk vind ik ze persoonlijk niet zo mooi en aantrekelijk. De kop doet me denken aan de elians die ze in Rosewelle gevonden hebben. Ik denk als je ze aanraakt dat het aaklig is zoals een slang aanraken. Maar dat is mijn mening erover. Ik zou het wel eens willen proberen.
Welke kat op het forum vindt je het leukst/mooist/liefst?
Ik zou het niet weten.
Waarom?
het zou echoistis zijn als ik mijn poezel zou kiezen of eentje eruithalen want,
er zijn hier zoveel mooie/ leuke poezels op het forum dat kiezen moeilijk is :d

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#63 Geplaatst 18 juni 2010 - 21:20

Wat is je favoriete kattenras? Ragdoll
Waarom? Omdat ze zo glamoureus zijn met hun pluizige staarten, grote ogen en spits kinnetje
Welk ras ben je benieuwd naar? Somali, Turkse Van
Waarom? Somali: Ze hebben hele mooie kleuren, hun vacht ziet er even zacht en pluizig uit als die van de Ragdoll, maar ze zijn net iets anders/fijner gebouwd
Turkse Van: Ook weer die mooie vacht, grote ogen (odd-eyed vind ik superleuk!) en het Van-patroon is mooi
Met welk ras heb je absoluut niets? Pers, kale kat, katten met krulletjes
Waarom niet? Ze zien er onnatuurlijk uit
Welke kat op het forum vindt je het leukst/mooist/liefst? De Turkse Vannetjes van DenizMehtap, Elmo van Sarah en Erik en Caya Scarlett van mezelf :)
Waarom? Omdat ze knap zijn! Elmo lijkt me echt een schattig speels ding, en Caya is m'n eerste raskatje en ze is helemaal naar mijn smaak :LOL:

Bewerkt door Louise, 18 juni 2010 - 21:21.

Geplaatste afbeelding

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#64 Geplaatst 18 juni 2010 - 21:41

Wat is je favoriete kattenras? De Britten en Ragdoll

Waarom? Omdat het voor mij echte knuffela zijn

Welk ras ben je benieuwd naar? Bengaal

Waarom?Omdat ik het een prachtige kat vind

Met welk ras heb je absoluut niets? Geen 1 ik vind alles mooi

Waarom niet?Iedere Ras heeft wel 'iets'

Welke kat op het forum vindt je het leukst/mooist/liefst?Adonis van Midas

Waarom? Weet ik niet er zijn hier zoveeeeeeeeeeeeel Britten maar toen ik Adonis zag op de foto was het voor mij liefde op het eerste gezicht :thumb:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 20 juni 2010 - 16:39

Op dit moment de HTK's, heb er 4 in huis. Bengalen, Somali's, Maine Coons, en Britjes vind ik heel leuk. Er zijn nog rassen die ik leuk vind hoor. Ik heb eigenlijk geen favoriet kattenras.

Waarom?

Tja waarom... Langhaartjes vind ik prachtig, maar de bengalen bijvoorbeeld vind ik dan weer leuk omdat het 'echte' katten zijn qua uiterlijk.

Maine Coon, Brit, Bengaal, Somali, Siamees (de oorspronkelijke variant),...

Waarom?

Zelfde als bovenstaande. Ik kan vallen voor het karakter en/of het uiterlijk, meerdere rassen spreken mij aan.

Perzen, exotics en sphynxen.

Waarom niet?

Ik houd niet van die platte snoetjes. De oorspronkelijke pers vind ik wel mooi. En naakkatten... Ze hebben wel een zacht vel, maar ik vind ze gewoon niet mooi. Het is ook zo onnatuurlijk. Bij mij moet een kat een vacht hebben.

Pff ik kan niet kiezen. Maar op dit moment komt Asunto in mij op.

Waarom?

Hij is gewoon PRACHTIG :oops:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 20 juni 2010 - 16:54

Wat is je favoriete kattenras? Oei! Ik vind veel rassen mooi. Britjes, Ragdolls, Bengaal, Heilige Birmaan...

Waarom? Gaat men voorkeur toch naar Britjes als het echt moet, omdat ze zo knuffelig zijn

Welk ras ben je benieuwd naar? Had graag eens een Sala'tje in 't echt gezien ;)

Waarom? Heeft zo'n 'honden-kenmerken' :ha Apporteren, heel speels, ...

Met welk ras heb je absoluut niets? Eigenlijk vind ik elk ras iets hebben, maar ik ben niet zo voor naaktkatten. Ik mis daar het knuffelgehalte...

Waarom niet? Zie hierboven.

Welke kat op het forum vindt je het leukst/mooist/liefst? Hmm, Simba vind ik prachtig. & Asunto, prachtige aftekening!

Waarom? Hij is zo'n knuffelbeer, prachtige brit :love:

Bewerkt door Frances, 20 juni 2010 - 16:57.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 20 juni 2010 - 17:36

Maine Coon uiteraard ;) , maar er zijn er nog zoveel. Ik vind iedere kat mooi op zich, maar een Brits Langhaar, een naaktkat, Noorse Boskat, Sibeertje, ragdoll, heilige birmaan, Somali... vind ik ook heel mooi.

Waarom?

Vooral omwille van zijn grote omvang, zijn stoer uiterlijk, zijn superaangenaam en gemakkelijk karakter, de grote pluimige oren en de vierkante smoel :heart: .

Ik val eigenlijk voornamelijk op langhaartjes met een hoge aaibaarheidsfactor.

Naaktkat, Brits Langhaar en Somali vooral. Ik vind dat een Naaktkat iets speciaals heeft, een Brits Langhaar ziet er zo lekker bollig uit en een Somali heeft iets wild. Ik ben niet echt voor rost, maar een Somali heeft sinds ik op dit forum ben mijn aandacht enorm getrokken.

Waarom?

Ik vind dat een Naaktkat iets speciaals heeft, een Brits Langhaar ziet er zo lekker bollig uit en een Somali heeft iets wild. Ik ben niet echt voor rost, maar een Somali heeft sinds ik op dit forum ben mijn aandacht enorm getrokken.

Exotic. Sorry voor de liefhebbers, maar de combinatie van de platte neus en het kort haar is niets voor mij.

Waarom niet?

De combinatie van de platte neus en het kort haar is niets voor mij.

Hier kan ik echt geen naam zeggen. Ik vind bijna alle Maine Coon's zeer mooi. De katjes van Smitten Kitten weten mij ook altijd te bekoren.

Waarom?

Een Maine Coon moet al helemaal mijn smaak niet zijn in type en kleur eer ik ze niet mooi vind dus dat komt niet zoveel voor dat ik zowel het type als het kleur niet OK vind ;) .

De combinatie van de mooie kleuren en de verantwoordelijkheid waarmee Hanne fokt, staat mij enorm aan!
Geplaatste afbeelding