Spring naar inhoud

- - - - -

Dégoutant! Ik ben echt boos!

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 29 oktober 2009 - 20:39

Heb dus een drie maand gewerkt in een call center en ben er (net niet gillend) weggelopen door de stress. Niks kon je goed doen, je moest niet verkopen, maar je moest wel "aanbieden", verkocht je niks dan kreeg je al een mailtje "wat is er gebeurd". Je moest die en die zinnetjes gebruiken, er was geen ruimte voor eigen inbreng, je moest een robotje worden.
Dus ben ik sinds gisteren opnieuw ingeschreven als werkzoekende.
Maar ben ik ook weer op zoek naar ander werk, want van mijn foto's alleen kan ik niet leven helaas, heb veel dierenmondjes te voeden he! :d

Dus, reageer op deze vacature :

1  pt planner- telefoniste (M/V)   (GEEL)

u dient de planning op te maken voor de techniekers; van maandag tot donderdag is het werken van 16 u tot 20 u en op vrijdag van 13 u tot 17 u
Verwacht:

u bent dynamisch, heeft geen probleem met avonduren , u bent de franse taal ( gesproken) machtig en u heeft een goede geografische kennis van Belgie
Talenkennis : Frans (Goed)
Ervaring : Enige ervaring vereist.

O, ik was achterdochtig hoor, zeker toen ik de naam van het bedrijf hoorde, drie jaar geleden had ik die naam al eens gehoord, van een Turks meisje die er ook gewerkt had en het niet zo leuk vond.

Dus, ik heb niks te verliezen, ga er gewoon heen en hoor eens wat ze te vertellen hebben en jawel hoor...Planning?? ja, je moet klanten opbellen voor een onderhoud van hun toestel en je MOET zorgen dat de techniekers de dag daarop ongeveer 7 nazichten hebben. En ja, er zijn klanten die geen onderhoud wensen en ja, er zijn ook mensen die ooit klant waren en nu niet meer en die moet je overhalen terug klant te worden.

Bah bah en bah, zo smerig, valse vacatures zijn dat, :misselijk:
Ik heb geen zin meer in sollicitaties, ik wil gewoon fotograferen, simpel, het is mijn passie.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2 Geplaatst 29 oktober 2009 - 20:45

Ja...er zijn wel meer vacatures dan die ene hoor...callcenter is inderdaad héél stressy maar er zijn zeker wel leuke jobs te vinden, geef de moed niet op! :)

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 29 oktober 2009 - 20:53

Ha meiske :) ik wil ook fotografie doen, ik heb dat altijd graag gedaan, en altijd willen doen.

en hier zit ik dan, achter de boeken, weeral, voor nog 4 jaar.
In ieder geval niet omdat fotografie goed zou verdienen :(

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 29 oktober 2009 - 21:54

Outbound contactcenter is altijd miserie in mijn ogen. Ik vond het ook allesbehalve leuk dat ik mensen iets moest proberen aansmeren en dergelijke. Het voelde gewoon niet goed aan, was meer alsof ik ze beloog enz... Daarom ben ik speciaal op zoek gegaan naar inbound werk en 2,5 jaar later zit ik er nog steeds. Het werk doe ik graag, de sfeer en de mentaliteit is iets anders, maar soit. Het is natuurlijk niet iets om heel mijn leven te doen, meer om wat ervaring op te doen enz.

Waarom ga je niet voor inbound?

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#5 Geplaatst 30 oktober 2009 - 08:37

Wat ik eerst deed was inbound hoor, maar toch moest je de mensen producten aansmeren, ze noemen dat "care +" :s Je zorgt ervoor dat de mensen goedkoper uit zijn door producten te combineren, maar als je onlangs de krant gelezen hebt, heb je gezien dat veel mensen in de schulden zitten door telecom facturen.
Maar ik ben nu vooral boos omdat die vacature totaal misleidend is.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 30 oktober 2009 - 08:38

Dier zei:

Ha meiske :) ik wil ook fotografie doen, ik heb dat altijd graag gedaan, en altijd willen doen.

en hier zit ik dan, achter de boeken, weeral, voor nog 4 jaar.
In ieder geval niet omdat fotografie goed zou verdienen :(

Ja... zo zijn er nog (ikke)... En hier zit ik dan achter mijn bureautje op de personeelsdienst. :)
Geplaatste afbeelding

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#7 Geplaatst 30 oktober 2009 - 09:28

oeioei en als die gestresste meisjes, met hun ingestudeerde of afgelezen teksten,mij opbellen voor 't een of 't ander, snoer ik ze meestal de mond ...
Sorry, Fairy, misschien had ik je al eens aan de lijn maar ik HAAT zo'n telefoontjes! En misschien was ik dan niet al te vriendelijk aan de telefoon maar ... je lijkt me wel een leuk persoon zenne!
Veel succes met het zoeken naar een nieuwe job!!

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#8 Geplaatst 30 oktober 2009 - 09:42

Kan het goed begrijpen dat je er geen zin meer in hebt! :hug:
Ik ben vorige maand ook afgestudeerd en vindt het solliciteren ook serieus demotiverend. Overal vragen ze tegenwoordig ook ervaring. Maar hoe kan je ervaring hebben als je ze nergens mag opdoen.
Ik heb nu voorlopig in afwachting van iets anders via het interimkantoor al af en toe kunnen inspringen als inpakster bij een chocoladefabriek. Ik had ook nog even een call center overwogen. Maar nu ik dit gelezen heb, ben ik blij dat ik dat toch maar niet gedaan heb ...
Enfin, op een dag vind je de job van je leven zeker ;)

Bewerkt door AnnDB, 30 oktober 2009 - 09:43.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#9 Geplaatst 30 oktober 2009 - 09:45

hahah Beetle, als jij niet zelf belde heb ik jou niet aan de foon gehad hoor.
En ja ik haat echt die ingestudeerde zinnetjes, er werkte één meisje dat echt robotmatig haar telefoontjes deed, ik werd er gewoon kregel van haar bezig te horen.
@Ann : ik HEB de job van mijn leven, ik ben fotograaf, maar ik heb niet genoeg opdrachten om van te kunnen leven, vandaar dat ik er iets bij zoek.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 30 oktober 2009 - 09:51

Ik heb zelf ook ooit testen afgelegd om in een call center aan de slag te gaan (ook vlak na mijn studies), maar na het afleggen van de test had ik echt zoiets van "dat nooit!!". Ik mocht beginnen bij dat bedrijf maar heb zelf bedankt, omdat ik me daar écht niet in kan terugvinden.

Ook bij mij was er altijd het probleem bij sollicitaties: ofwel te weinig ervaring ofwel overgekwalificeerd. *zucht* Maar uiteindelijk ben ik nu wel goed terecht gekomen. Al heb ik toch wel een hele tijd gezocht en ondertussen jobs gedaan die aan mijn strot uitkwamen. Maar geduld wordt uiteindelijk beloond.
Geplaatste afbeelding

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#11 Geplaatst 30 oktober 2009 - 10:23

Hebben de fotografen hier dan ook een Flickr-account?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 30 oktober 2009 - 10:32

Nee, ik probeer nog zo weinig mogelijk accounts te beheren, want ik heb daar toch de tijd niet voor. Je kunt wel op mijn website (daar kun je naartoe door op mijn banner te klikken) enkele foto's zien en daar staat dan ook telkens op de pagina van elk dier een link naar hun online foto-album.
Niet dat alle foto's even goed zijn hoor, dat weet ik ook wel. Maar t is in de eerste plaats een hobby voor mij.
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#13 Geplaatst 30 oktober 2009 - 11:06

Ik heb net gebeld met het interimbureau en zij hadden de advertentie niet zelf opgesteld. Het bedrijf weet dus drommels goed dat ze mensen met valse voorwendsels moeten lokken, want wie doet dit nu graag?
Ze zeggen dat je niks moet verkopen, maar je moet wél ex-klanten overtuigen terug te komen, als dat niet verkopen is weet ik het ook niet.

Wat fotografie betreft, ik ben bezig met een nieuwe website.
Flickr vind ik niks.
Ik heb hier een fotoblog, maar het is ontzettend lang geleden dat ik daar nog iets nieuws heb gepost, pc crash gehad en gewoon vergeten deze account.

ocean's Photoblog - Daily Photography from mol, Belgium.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 30 oktober 2009 - 15:54

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag