Spring naar inhoud

- - - - -

dekkater houden in een katerverblijf- FOTO'S Gevraagd

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#1 Geplaatst 29 oktober 2009 - 21:12

...neen, ben ik niet van plan ;)

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar het volgende: open katers sproeien toch? :o

Ruikt het huis van dekkaterhouders dan niet helemaal naar sproeilucht? :catscratchhead

edit: nog een vraag: als je open poezen hebt, hoe hou je dan de katers en poezen gescheiden (bedoel: dat er geen zwanger geraakt)

Bewerkt door Elfonia, 18 november 2009 - 20:55.
Reden van bewerken: extra vraag-titel aangepast

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 29 oktober 2009 - 21:24

Niet alle open kater sproeien.
Mijn oudste 2 katers zijn nu 8 jaar en hebben nog geen moment gesproeid.
zijn overigens nu gecastreerd.
Mijn andere katers van 5 en 3 sproeien ook niet.
Ze ruiken alleen wat meer op de kattenbak. Da's echt de katerzeik, en dat ruikt geheel niet naar bloemetjes.
Wanneer 1 van mijn katers gaan sproeien dan gaan de ballen eraf.
Moet geen sproeiers. Heb geen zin om in een openbare kattenbak te gaan wonen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#3 Geplaatst 29 oktober 2009 - 22:20

inderdaad niet alle katers sproeien , wij hebben 3 open katers van 3 en 2 jaar en geen van hen doet het , maar ze stinken wel heel erg in hun bak , ook krolse poezen laten wel een geurtje na , als je geen verrassingen wil moet je de katers en poezen wel gescheiden houden , ze zijn er soms heel vlug bij en weten het vlugger dan wij

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 30 oktober 2009 - 00:44

Hier ook geen sproeiende katers.
Als ik er niet ben gaan ze wel apart.
Ik hou wel van verrassingen maar niet in die zin :wi
De katers hier blijven niet heel lang open. Afhankelijk ook in hoeverre ze "last" hebben van hun hormonen. Hebben ze er veel last van dan worden ze sneller geholpen.
En met "last" bedoel ik niet sproeien, maar veel roepen, het slechte eten en hierdoor vermageren.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#5 Geplaatst 30 oktober 2009 - 10:04

vaak zitten open katers ook appart in een eigen kamer of zo iets.

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 30 oktober 2009 - 12:31

Ik heb 1, al 9 jaar gecastreerde kater die nog af en toe sproeit en twee open katers die niet of nauwelijks sproeien. Ja, het is zoals altijd je kan er geen staat op maken of ze het al dan niet doen.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#7 Geplaatst 30 oktober 2009 - 15:12

britjes zei:

vaak zitten open katers ook appart in een eigen kamer of zo iets.

is dat dan zo'n zgn. dekkaterverblijf ?

Is dat dan niet zielig? Is dat dan een kooi of een kamer?

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#8 Geplaatst 31 oktober 2009 - 00:03

We hebben 2 open katers, Nelson en Spencer, Nelson sproeit tot hiertoe nog niet, spencer wel.
Ze zitten samen met timo onze gecastreerde lieverd in de veranda, ze kunnen langs het raam ons in het oog houden.
Zo blijft er toch nog steeds een groot contact.
soms mogen er poezen bij hen, de kittens mogen daar ook gaan spelen.
Ze hebben het er naar hun zin, spencer wilt eigenlijk niet echt meer naar de woonkamer komen, Nelson mag als hij wil maar dan wel onder toezicht, ik wil geen verrassingen :d

Bewerkt door amazingdolls, 31 oktober 2009 - 00:03.

Geplaatste afbeelding

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#9 Geplaatst 18 november 2009 - 20:42

diegenen die een katerverblijf hebben
kunnen jullie daar ns wat fotokes van plaatsen, hoe gaat het in zen werk, worden de katers dan niet eenzaam, mis je ze niet rondom je heen?

Ik zit hier ook met zo'n dillema, mij kater is begonnen met sproeien, en sta in serieuze twijfel, ballen eraf of niet.... ballen eraf betekent voor mij voorlopig het eind van mijn fokprogramma, want centen voor een andere kater zijn er niet...maar heb geen zin in de sproeigeur ook niet... zucht...!
Ook niet in de bijhorende discussie met de wederhelft..
Kostelijke hobby, en als tdan nog allemaal tegenvalt... :( ...zucht

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#10 Geplaatst 18 november 2009 - 20:54

mightycats zei:

diegenen die een katerverblijf hebben
kunnen jullie daar ns wat fotokes van plaatsen, hoe gaat het in zen werk, worden de katers dan niet eenzaam, mis je ze niet rondom je heen?

Ik zit hier ook met zo'n dillema, mij kater is begonnen met sproeien, en sta in serieuze twijfel, ballen eraf of niet.... ballen eraf betekent voor mij voorlopig het eind van mijn fokprogramma, want centen voor een andere kater zijn er niet...maar heb geen zin in de sproeigeur ook niet... zucht...!
Ook niet in de bijhorende discussie met de wederhelft..
Kostelijke hobby, en als tdan nog allemaal tegenvalt... :( ...zucht

ik zal foto's vragen in de titel (en hem dus aanpassen) ;)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 18 november 2009 - 21:09

Ik heb geen dekkater verblijf, kan je dus ook niet helpen aan foto's, sorry
Wel balen dat hij is gaan sproeien.
Is het evt mogelijk dat je uit je volgende nest een katertje zelf aanhoudt en dat dan bij je kater de ballen in de ballenbak gaan?

Sommigen dekkaterverblijven zijn ware paradijzen, alleen ik vrees dat ik voor zoiets veels te veel een watje ben.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#12 Geplaatst 18 november 2009 - 21:13

jaaa eventueel wel, maar dan moet ik ook een nieuwe fokpoes gaan zoeken, kan moeilijk zoon op moeder gaan zetten, de rest is al geholpen ofwel te oud en gaan ook binnenkort uit het fokprogramma...das weer twee katten erbij oef...!
En vindt maar ns een goede fokpoes, met betaalbare lijnen, en zonder een contract van hier tot in china....
Denk ook dat ik tniet over men hart kan krijgen om men dekkater apart te gaan zetten ...
btw, geholpen sproeikaters, stoppen die dan ook effectief met sproeien of hangt het er vanaf?

Bewerkt door mightycats, 18 november 2009 - 21:16.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#13 Geplaatst 18 november 2009 - 21:13

Hier wat fotootjes. Ondertussen is er al veel verandert. De muren zijn betegeld en de buitenmuren gevoegd en er staan nieuwe krabpalen in (het is helaas nu te donker om foto's te nemen). Volgende week wordt er chauffage geplaatst. Het zijn twee verblijven die in onze tuin staan. Ze kunnen rond lopen in de catproof tuin (omheinig met stroomdraad erop)
We gaan heel veel bij ze knuffelen en ze kunnen ons ook altijd zien als ze rondlopen. En in de zomer zitten ze gewoon bij ons op het terras. De winterperiode vind ik het ergst. :evil: In guur weer de verblijven gaan schoonmaken vind ik echt vreselijk en dan kunnen ze ook niet zo veel rondlopen. Dan zitten we er bij in het hok om te knuffelen.
Het is niet leuk als ze niet in huis kunnen blijven rond lopen. Ik mis ze ook wel in de zetel 's avonds en op m'n bed. Daarom is een kater hier nooit lang 'open'. Na max.3 jaar dekkingen worden ze gecastreerd en mogen ze terug in huis.

Bijgevoegde thumbnails

• 11 aug 023.jpg
  • obj216geo126p2.jpg

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 18 november 2009 - 21:19

Nathalie(mooncats) heeft ook een buitenverblijf
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#15 Geplaatst 18 november 2009 - 21:36

mightycats zei:

jaaa eventueel wel, maar dan moet ik ook een nieuwe fokpoes gaan zoeken, kan moeilijk zoon op moeder gaan zetten, de rest is al geholpen ofwel te oud en gaan ook binnenkort uit het fokprogramma...das weer twee katten erbij oef...!
En vindt maar ns een goede fokpoes, met betaalbare lijnen, en zonder een contract van hier tot in china....
Denk ook dat ik tniet over men hart kan krijgen om men dekkater apart te gaan zetten ...
btw, geholpen sproeikaters, stoppen die dan ook effectief met sproeien of hangt het er vanaf?

Ik dacht dat je meer poezen had.
Idd dan loop je tegen een geheel ander probleem aan.
Lastig