Spring naar inhoud

- - - - -

dekkater houden in een katerverblijf- FOTO'S Gevraagd

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Guest_Dirk&Debby_*
Guest_Dirk&Debby_*

#16 Geplaatst 18 november 2009 - 21:42

Hallo,
Onze katers zitten ook samen in een katerverblijf buiten.
Wij hebben een tuinhuis gezet,geisoleerd,houten vloer erin,verwarming erin,en dan de krabpalen en dergelijke.We hebben er een kattenluikje in voorzien en dan kunnen ze ook nog in de buitenren.
En soms zie je ze zo hard lopen van binnen naar buiten,dus ik denk dat ze er wel lol in hebben.Er is niemand die zegt wat ze niet mogen doen.
Ze doen gewoon hun zin.Een eigen huis is toch leuk.En als ik dan binnenkom dan komen ze zo vlug mogelijk bij mij om liefde vragen. ;)
mvg debby

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#17 Geplaatst 18 november 2009 - 21:55

jubikelcats zei:

Ik dacht dat je meer poezen had.
Idd dan loop je tegen een geheel ander probleem aan.
Lastig

effectief heb ik nog twee fokpoezen, maar der is maar één waarvan ik een dekkater zou willen houden omdat die leunt tegen wat ik wil das brown tabby, en men vent wil voorlopig geen katten meer erbij dus ja...geen idee wat ik moet, sproeigeurtje opkuisen tot ik het weet zeker....

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#18 Geplaatst 18 november 2009 - 22:00

Jep wij hebben ook een groot buitenverblijf gebouwd voor de katers. Eigenlijk een groot tuinhuis met twee buitenrennen aan dat onderverdeeld is in verschillende ruimtes. Tussen de aparte ruimtes voor de katers hebben we overal met draad gewerkt, zo hebben ze toch wat gezelschap aan elkaar. Verder is er ook een luikje, dus indien ze goed met elkaar overeen komen mogen ze lekker samen. :)

Het hele verblijf staat hier nu een viertal maanden en ik ben er zeer tevreden over. Volgens mij zijn de katers er zelf gelukkiger mee geworden. Natuurlijk is dit niet voor iedere kater ideaal, maar die van mij vinden het super. In de buitenren kunnen ze lekker spelen en zien ze ook de vogels, konijnen, ... in de tuin.

We gaan natuurlijk ook meermaals per dag naar het buitenverblijf. De katers krijgen dan ook hun dagelijkse speel-, kam- en knuffeluurtje.

Hier een fotootje van het verblijf. Hier was het net gebouwd, ondertussen is het dak wel verder afgewerkt en is er aan de twee zijkanten een buitenren gebouwd.

Geplaatste afbeelding

En eentje van binnenin. Zo'n kamer is voorzien voor elke kater. De materialen die gebruikt zijn, zijn ook heel gemakkelijk in onderhoud. Het is nu alweer heel wat veranderd, dit is een foto van toen het net in gebruik was.

Geplaatste afbeelding

Windsor en Purcy genieten samen van de zon in de buitenren

Geplaatste afbeelding

En ook Loewi geniet van de buitenren

Geplaatste afbeelding

Het idee dat een kater altijd ongelukkiger is in een buitenverblijf vind ik toch niet kloppen. Neem nu Loewi bijvoorbeeld. Die leefde bij zijn baasje tussen de andere katten in huis. Toen hij ging sproeien moest hij in de veranda als ze niet thuis waren en mocht hij nog in huis komen als ze thuis waren. Loewi had een enorme goesting naar poezen, maar zij hadden geen kattinnen voor hem. Bijgevolg vermagerde hij. Nu na enkele maanden bij mij is hij terug volledig in topconditie. Hier ziet hij enkel de andere katers en geen kattinnen waar hij niet op mag ;)

Bewerkt door Mooncats, 18 november 2009 - 22:03.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#19 Geplaatst 18 november 2009 - 23:16

Amaaaaai wat een groot verblijf !!! Prachtig !!
Spijtig genoeg hebben wij niet zo'n grote tuin :(

Wij kozen voor een stenen huis vanwege de sproeiselgeur, ons vorig verblijf was in hout en met de tijd (7 jaar) hing er wel een geurtje aan dat we er niet meer uit kregen. En in een kleine tuin, stoort dat nogal snel, vooral in de zomer.
We moeten hier zelfs de voegen van de tegels aan de wanden jaarlijks behandelen met een waterafstotend produkt of de geur trekt in de voegen. (zeker in de zomer zou het toch ruiken anders) Het houten slaaphok is er ook inmiddels uit, daar schuurden ze hun vacht teveel tegen en ook dat hout vond ik ruiken.
Nu is hun huis helemaal geurvrij (als er geen poes bij zit). Daar ben ik zeeeeeer gelukkig mee, want aan sproeiselgeur heb ik een echte hekel. Dat blijft overal heeeeeel lang inhangen...Nu is het dagelijks eens dweilen en klaar, alles proper en geurvrij.

Hier merk ik toch ook niet dat de katers ongelukkig zijn in hun eigen verblijf. Een krabpaal voor hen alleen, eigen kattenbak, eten en drinken exclusief voor hen. Ze hoeven niet te delen hé ? Ze hebben een huis voor hen alleen.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 19 november 2009 - 07:56

:goofy: Wauw Mooncats, echt een prachtig verblijf!

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#21 Geplaatst 19 november 2009 - 14:22

Prachtig verblijf zeg :LOL:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 19 november 2009 - 14:39

Amai zeg, dat ziet er echt wel heel mooi uit :LOL:

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 19 november 2009 - 14:47

Als ik zo een tuin had zou ik ook wel zo'n groot verblijf voor de katten willen.
Hier hebben wij een blokhut in de tuin staan met een ren eraan vast. Bij goed weer kunnen ze in en uit lopen.
Jack zit er momenteel met DD en ze vinden het zeker fijn.
De jongvolwassen katers zitten op de bovenverdieping.
Ze lopen ook geregeld in de groep en kunnen dan binnen en buiten, als dat mogelijk is, maar als ik weg ben dan gaan ze apart.
Jack en DD staan dan s'avonds echt te wachten totdat ze in de hut mogen.
Heb helaas geen foto's op het moment, maar zal eens zien of ik er binnenkort 1 kan maken.