Spring naar inhoud

- - - - -

Het verhaal van Saffron

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 30 oktober 2009 - 13:14

Ga er voor zitten met een drankje want dit is een lang verhaal.

Juli 2003 was ik in het asiel voor een katje. Ik twijfelde tussen twee, een schildpadpoesje en een rood poesje. Het schildpadje leek erg op het poesje dat mijn ex had meegenomen. Op dat moment ging mijn telefoon en het was mijn dochter die hoorde blaffen en vroeg waar ik was. Ik vertelde haar van mijn dilemma en zij zei : o neem het rode poesje mama. (omdat rode poezen niet erg talrijk zijn. Hoewel het kleintje een beetje bang was, nam ik haar mee. Onderweg stopte ik bij een apotheek voor kalmeringstabletjes. (je weet wel, die ze ook geven bij vuurwerk en zo) Misschien had ik dat beter niet gedaan, want ik denk dat poessie toen een schrik van mij genomen heeft.
Saffron werd meer en meer mensenschuw, ze liet zich niet pakken, je kon haar totaal niet benaderen korter dan een meter of twee. Ze kon heel goed opschieten met Faizu, mijn Coonie, ze zijn samen opgegroeid.

Geplaatste afbeelding

Ze kon ook goed opschieten met de moeder van Faizu, Isis

Geplaatste afbeelding

Ondertussen waren we in juni 2400 verhuisd naar Mol en Saffron was nog steeds erg bang. Ze lag meestal in een mandje bovenop de kast, maar soms lag ze ook bij mij op de vensterbank bij mijn bureau

Geplaatste afbeelding

Isis is op een dag in november (weet niet meer welk jaar :( ) verdwenen.
Saffron miste haar wel denk ik. Later kreeg ik dan Noa en nog later Savannah. Saffron werd heel uithuizig. Ze durfde ook niet meer binnen te komen, werd weggejaagd door de andere katten.
Ik kocht een konijnenhok om haar eten in te zetten en met de bedoeling dat ze daar kon schuilen, maar dit deed ze niet, ze durfde dat niet.

dit is een zeldzaam moment dat ze eens relaxt was

Geplaatste afbeelding

heel vaak zat ze hier

Geplaatste afbeelding

te wachten op eten.

Toen werd het december en ik wou haar kost wat kost binnen hebben met oudejaarsnacht. Dit is mij gelukt, ik kon haar zelfs knuffelen.

Geplaatste afbeelding

Daarna heb ik haar met enorm veel geduld "heropgevoed" Maanden heeft dit geduurd, ze kwam niet binnen in de huiskamer, maar wel altijd in de gang en sliep op onze kamer. Ze is trouwens erg intelligent, als ze moest plassen ging ze aan de deur krabben, heeft nooit in huis geplast. Het was een manier van leven met haar, ze kwam 's avonds aan de deur staan, ik liet haar binnen, ze at in de gang en ging dan boven slapen.

Tot....ze ineens niet meer naar huis kwam. Een buurman vertelde me toen dat ze altijd bij hem zat. Ze was goede maatjes met zijn oude poes, die geen andere katten tolereerde. En ja, toen overleed zijn poes, hij had nog blikjes over en ..... Ik liet het maar zo, hij had veel verdriet van zijn eigen poes, Saffron was gelukkig bij hen, hoewel ze zich absoluut ook niet liet pakken.

Een paar maand geleden kwam ze ineens aangelopen, heb haar toen kattenmelk gegeven, maar ze was niet te pakken. Nog wat later kwam ze weer, heb toen een verszakje gegeven (alles voor de poes he!!). En nu zei vanmorgen mijn zoon dat ze aan de deur stond. Ze stond klaaglijk te mauwen en viel op de brokjes aan alsof ze uitgehongerd was, maar ze is niet afgevallen, integendeel.
Ze kent ons dus goed genoeg, weet ook wel dat ze steeds terug kan, maar is bang van de andere poezen.
Nu met de winter voor de deur, ga ik haar dus andermaal weer proberen binnen te krijgen, dus heb weer een lange taak van vertrouwen winnen voor de boeg.
En eens je haar dan binnen hebt en op je schoot spint ze honderd per uur.
Heb zelfs foto's (met de gsm) dat ze in mijn armen ligt in mijn bed. Die weet ik helaas niet zitten. Maar hier nog een foto van mijn beeldschone meisje (of is het nog wel mijn meisje??) :(

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Fairy, 30 oktober 2009 - 13:16.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 30 oktober 2009 - 14:32

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 30 oktober 2009 - 15:15

mooi rood meisje :love: :love: :love:
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 30 oktober 2009 - 15:30

Wat een verhaal :hug: , mooie rode poezel :heart: .

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 30 oktober 2009 - 18:05

mooie rooie

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 30 oktober 2009 - 22:37

Best wel een droevig verhaal. :hug:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 30 oktober 2009 - 22:47

mooi roood meisje!!!!!!!en wat een verhaal :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#8 Geplaatst 31 oktober 2009 - 00:05

een hele mooie rooie meid

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 31 oktober 2009 - 09:21

Een heel verhaal zeg... t Is wel een mooi rood meisje hoor. :heart:

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 01 november 2009 - 11:45

Tuurlijk is ze nog wel jouw meisje, blijkbaar weet ze dat zelf ook als ze steeds weer terug komt, misschien heeft de buurman een nieuwe kat, en wil ze daar nu niet meer zijn?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#11 Geplaatst 01 november 2009 - 11:47

Denk niet dat buurman een nieuwe kat heeft, maar ook Dorian zag ik gisteren op de oprit van die mensen. Wat een geluk trouwens dat die man dol is op katten, want er zijn er andere :o