Spring naar inhoud

- - - - -

Moet ik me zorgen maken ...

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#16 Geplaatst 02 november 2009 - 12:34

Oei, wat een vreselijk slecht nieuws!
Hopelijk, kun je toch nog een poos van je lieve schat genieten.

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#17 Geplaatst 02 november 2009 - 13:06

Dat is niet leuk om te horen, zon slecht nieuws!
Hopelijk heeft je andere schatje niet dezelfde ziekte en kan je nog van beiden heel lang genieten...

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 02 november 2009 - 14:11

Heel veel sterkte met dit slechte nieuws.
Ik zou je katje in ieder geval niet meer buiten laten, hoe erg het ook is. Je wil andere mensen toch niet aandoen wat je nu zelf meemaakt. Ik zou je andere katten ook laten testen, dan heb je tenminste zekerheid.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 02 november 2009 - 18:14

Wat een enorm slecht nieuws zeg :(
Ervaring heb ik niet met Leukemie, daar kan ik je niet mee helpen.

Heel veel sterkte.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 02 november 2009 - 18:16

Ik wens jullie heel veel sterkt en geniet nu nog maar van je schatje :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 02 november 2009 - 18:21

Heel veel sterkte gewenst! Mss is het inderdaad het beste om de lieverd binnen te houden, zodat hij andere katten niet kan besmetten. Maar mss kan je hem in de tuin in de gaten houden of aan de leiband? :( Wat erg!

Geplaatste afbeelding

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#22 Geplaatst 02 november 2009 - 18:52

oh wat een slecht nieuws :( ik wens je heel veel sterkte toe! :hug:

Guest_Miekske_*
Guest_Miekske_*

#23 Geplaatst 03 november 2009 - 07:41

Dank je wel allemaal!!! Na de aanval van vrijdag, gaat het wel weer behoorlijk goed met hem. Hopen dat het zo nog lang mag blijven!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 03 november 2009 - 15:04

sterkte met dit nieuws :rub: . Ik zou je hem ook wel binnen houden hoor, hij kan ook andere poezen gaan besmetten. Hopelijk kan je nog een tijdje genieten van hem.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 03 november 2009 - 15:31

PeggyJ zei:

sterkte met dit nieuws :rub: . Ik zou je hem ook wel binnen houden hoor, hij kan ook andere poezen gaan besmetten. Hopelijk kan je nog een tijdje genieten van hem.

Mee eens. Als je hem nu toch zo laat buiten lopen, kan hij andere katten besmetten, en ik denk toch niet dat je dat wil he?

Sterkte in ieder geval en hopelijk mag hij nog een tijdje bij je blijven.
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 03 november 2009 - 20:19

veel sterke hé

was je poes hiervoor niet ingeent? of heeft die het toch gekregen ondanks de inenting?

Guest_Miekske_*
Guest_Miekske_*

#27 Geplaatst 04 november 2009 - 15:36

Nee, poezen thuis zijn daar niet voor ingeënt. Wordt dat standaard gedaan dan?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 04 november 2009 - 15:38

Voor katten die buiten lopen, zou dat eigenlijk standaard bij de jaarlijkse inentingcocktail moeten zitten... Als je kat daar niet voor geënt is, kan het dus best zijn dat het de besmettelijke vorm van leucose is en dat die het buiten heeft opgeraapt. Vandaar ook dat ik je al eerder adviseerde om je kat niet meer vrij buiten te laten, want dan kan die nu op zijn beurt weer andere katten gaan besmetten.
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 04 november 2009 - 18:20

Drie jaar geleden had ik een katje met leukemie,dat had ze meegebracht uit het nest.
Vele interferonenkuren, bloedtransfusies en vitaminenspuiten later heb ik haar toch moeten afgeven. Met periodes zaten we drie maal per week bij de DA maar het is altijd een dodelijke ziekte.
Kaya is bijna vijf jaar geworden en heeft ondanks de ziekte een goed leven gehad.
Ik kan er niet verder over praten want ik voel de tranen weeral opborrelen.
Nu worden m'n katjes ieder jaar gevaccineerd tegen deze enge ziekte.
Ik zou Iny in ieder geval binnenhouden en de andere sowieso laten checken maar dat gebeurt al, lees ik net.
Ik wens je heel veel succes en doorzetting en geef de schat een lieve knuffel van ons. :hug:
Sterkte hoor!
Geplaatste afbeelding

Guest_Miekske_*
Guest_Miekske_*

#30 Geplaatst 05 november 2009 - 08:01

Gisteren dus inderdaad naar DA geweest om ons Wis te laten controleren en wat blijkt na uitpluizen van de vaccinatieboekjes ... Ze waren er allebei voor ingeënt! Ons andere schatje had totaal geen tekenen van bloedarmoede en daar ze ingeënt was, hebben we nu zowel bloed laten trekken om te controleren als onmiddellijk terug laten vaccineren (jaar was zo goed als om). Het blijft natuurlijk bang afwachten op de uitslag :( (vrijdag na 19u mag ik naar DA bellen)

Waarom ons Iny nu wel leukemie heeft, blijft dus een beetje een raadsel ... Heeft hij het al héél lang dan - maar geeft ook risico dan Wis het zou hebben of ... durf ik te hopen op een vals positieve test :s Volgens uitslag had hij te weinig rode bloed lichaampjes maar de nier,lever, ... testen waren wel ok.

Ik ga sowieso de moed niet opgeven en binnen 2 weekjes eens terug met ons Iny naar DA. Misschien is een 2de bloedtest dan toch te overwegen als we dan ook meer weten over ons Wis ...

Kaarsjes branden dus!