Spring naar inhoud

- - - - -

Angstig gewoon...........

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 31 oktober 2009 - 18:04

Hier is ook eens ingebroken. We zijn toen thuisgekomen en de dieven zijn dan weggelopen. Dat zagen we omdat ze nog niet klaar waren en op strategische plaatsen dingen klaar hadden gelegd. Ook had er iemand zich heel hard tegen onze zetel afgezet bij het weglopen in een bocht.

In mijn kamer waren ze als enige wel klaar en ze vonden het nodig om alles uit en af mijn kasten te gooien :( . Dat was heel hard schrikken en ik was ook nog maar 14 jaar. Mijn verrekijker was weg, die had ik voor mijn communie gekregen. En er waren nog cd's weg en mijn spaarpot waar ik 70 euro had in gespaard.

Mijn zus haar saxofoon en de gsm van mijn broer en papa lagen klaar om mee te nemen (in die tijd liet je je gsm nog thuis :) ).

Het is zo eng als ze in je spullen hebben gezeten. Die eerste nacht was toch nogal onaangenaam om te slapen.

Mijn papa was op zakenreis toen en de politie is nog mee met mama rond het huis en in de tuin gaan kijken. De afsluiting was geplooid dus we wisten hoe ze weggelopen waren.
Er is daarna nog iemand geweest i.v.m. inbraakpreventie, die gaf ons enkele goede beveiligingstips. We hadden toen gelukkig nog geen katten.

Van mij mogen ze ook alles meenemen, maar van de katten moeten ze afblijven. Ik kan me al voorstellen wat ze zouden doen als Sam nieuwsgierig zou gaan kijken wat ze deden. En stel dat de katten buiten raken :trance: . Brrr toch eng. Ik slaap gelukkig heel licht.

Er is nog eens geprobeert om in te breken, maar dat hadden mijn ouders gehoord dus dat is niet gelukt.

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#17 Geplaatst 31 oktober 2009 - 18:24

toe ik een jaar of 12 was is er ingebroken bij ons ik lag toen met een hersenschudding boven op bed was alleen thuis
de inbrekers zijn op mijn kamer geweest ik heb ze gezien

dat had voor de rest van mijn leven gevolgen ben erg bang als ik s'nacht alleen moet zijn

ook hier waar ik nu woon is 3 keer ingebroken

de eerste keer leefde mijn rottweiler nog was een pup van 5 maanden oud die is door het keuken raam gesprongen
en probeerde de dieven te pakken
dat is mislukt  dit was om 3 uur s'nacht

de tweede keer is het ook mislukt was om een uur of 12 overdag
mijn bouvier is toen erg tekeer gegaan alleen schade aan mijn achterdeur was toen niet thuis

vorig jaar hebben ze ook ingebroken de bouvier heeft toen ook niet gereageerd en toen is het wel gelukt
ze hebben gereedschap mee genomen en mijn scooter

ook 2 huizen hier verder is al 2 keer ingebroken

alle inbraken die ik hier mee gemaakt heb zijn allemaal in de maand junnie en jullie gebeurd

de laaste inbraak had ik al een kat en die was inderdaad s'morgens buiten
heb eerst de hele morgen gezocht die kat kwam nooit buiten

daarna was die kat ook niet meer te hanteren

wat er gebeurd is weten we niet

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#18 Geplaatst 31 oktober 2009 - 19:18

Mag er niet aan denken :(

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#19 Geplaatst 01 november 2009 - 10:18

toen er bij ons ingebroken was, was Zwartje anders super content hoor... ze hadden de deur laten openstaan naar het waskot dus heeft hij zich lekker in de vuile witte was gelegd. Die kat had de beste avond van z'n leven :ha

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 01 november 2009 - 10:32

Toen ik nog thuis woonde bij mijn ouders hebben ze ingebroken in 4 huizen waaronder het hunne.... het was kermisperiode en mijn grootmoeder was bij ons op logement omdat er in haar gemeente een inbrakengolf was... normaal gezien lieten we alles beneden liggen zoals portefeulles, juwelen ed...
mijn grootmoeder zaagde nogal tegen mijn moeder dat ze alles moest meenemen naar boven...en die nacht werd er ingebroken .. we lagen allen te slapen en onze kleine pup (poedelke) van 10 weken zat opgesloten in de badkamer.
We hebben er niks van gemerkt.. slot van de achterdeur was geforceerd en eruit gehaald... ze hebben gelukkig niks gevonden.
smorgens hebben we het pas gemerkt omdat alle laden opstonden... papa riep naar boven dat mama naar beneden moest komen en die schoot in een lach omdat ze dan dacht dat papa haar aant plagen was.Pas toen papa de politie belde wist ze dat het menens was. :louche:

De eindejaars dagen naderen dus er zal meer en meer worden ingebroken.

Idd een sleutel plat op de deur laten zitten helpt wel maar ook een gebogen ijzerdraad over de klink en in de opening van de sleutel verhinderd dat ze de sleutel kunnen omdraaien... bij ons blijven er altijd sleutels opzitten s nachts.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 02 november 2009 - 14:50

Toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde hebben ze ook eens ingebroken, op een moment dat we thuis waren zelfs.  We waren gaan slapen en toen we 's morgens opstonden hadden ze juwelen mee van m'n moeder.  Fantasiejuwelen lieten ze liggen.  Voor de rest hadden ze wel wat zitten neuzen links en rechts maar hadden ze al de rest laten liggen.   Ze waren o.a. in een kast geweest die in de hall staat en die je onmogelijk zonder luidruchtig lawaai openkrijgt, wij hebben daar helemaal niets van gehoord, we waren nochtans met 3 thuis.  Je vraagt je af of ze iets verstuiven hé.  Dat is toch niet normaal dat je zoiets niet hoort.

Over de politie zullen we maar niet uitwijden zeker?  't Is het spreken niet waard.  Zo'n teleurstelling!  Wij zijn daar echt niet tevreden over.  

Er zijn perioden dat ik er niet echt op denk, maar sommige momenten heb ik echt wel schrik.  Gisterenavond hebben we vernomen dat er in onze straat op 3 plaatsen is ingebroken, wel de schrik zit er terug goed in nu.  En ik ben ook zo vaak alleen thuis.  Er zijn zo van die nachten dat ik zeer weinig slaap daardoor ...  
Als ik thuis ben dan zorg ik wel dat alle buitendeuren gesloten zijn.  We moeten ons ook nog eens informeren voor videofonie, zodat ik de voordeur niet meer hoef te openen na donker, want daar heb ik ook een heilige schrik van.  Als ik niemand verwacht gebeurt het zelfs dat ik gewoonweg niet opendoe; ik heb veel te veel schrik.  Iemand die ons kent moet maar bellen op de telefoon.

Stel u voor dat ze dingen stelen die nauw aan je hart liggen... neem nu  bijvoorbeeld een laptop of een pc, een digitaal fototoestel.  Bij mij staan foto's daarop die ik echt niet kwijt wil.  Ik heb me gisterenavond dan ook voorgenomen om die allemaal eens op een CD-rom te plaatsen.  Ik maak er deze week nog werk van.  
En waar ik al helemaal niet mag op denken zijn mijn poezeltjes.  Stel u voor dat ze inbreken en dat ze de deuren open laten staan en mijn Fientje en Chopin zouden kunnen weglopen...  man, man, man.  Daar zou ik pas ziek van zijn.  

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 03 november 2009 - 09:16

Vosse zei:

toen er bij ons ingebroken was, was Zwartje anders super content hoor... ze hadden de deur laten openstaan naar het waskot dus heeft hij zich lekker in de vuile witte was gelegd. Die kat had de beste avond van z'n leven :ha

:ha :ha :ha

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 03 november 2009 - 19:48

2 jaar geleden is er bij ons ingebroken in ons appartement. ze hadden toen oa mijn verlovingsring mee: een familiestuk dat al 4 generaties lang in de familie van mijn man zit. Zijn moeder heeft die aan hem gegeven net voor ze stierf. ik ben er nog altijd kapot van!
wij zaten met nogal wat gepensioneerde in de blok en als je even op de deur klopt omdat je je sleutel bent vergeten, was het 'wie daar?', maar bij een echte inbraak heeft niemand iets gehoord (alhoewel ons heel slot uitgebroken was en er verscheidene mensen thuis waren).

een jaar later: brief in de bus en ze hebben enkele daders gepakt. we zijn het dossier gaan inkijken en ik ben naar hun proces geweest. ontkennen tot ze erbij neervallen (behalve die op heterdaad betrapt zijn), valse adressen opgeven, valse namen, valse geboortedagen. Om te gieren: de rechter: hoezo 3 april geboren, hier staat 3 mei. beklaagde 'ah ja, het was 3 mei' duhhh :trance:
bleek dus dat dit een oosteuropese bende is die naar hier was gekomen om in te breken. die ene was aan't sparen voor een nieuwe auto. (met mijn geld dus :censored: )
zo'n 30 inbraken op een paar weken tijd. je kan dus niet zeggen dat die geen fulltime baan heeft hé :louche:
die bij ons heeft ingebroken was spijtig genoeg niet gevat maar kreeg 3 maand bij verstek. de 'leider' 3 jaar (toch weinig als je weet dat ze gewapend waren). maar de eigenlijke leiders, diegene die die gasten naar hier hebben gebracht blijven buiten schot.
enfin, als ik niet zo overstuur was geweest over die ring had ik op het proces wel plat gelegen. nog eentje:
op de GSM van ene X stond het nummer van Y
Y en X: nee, wij kennen mekaar niet, nog nooit gezien, echt niet, ik zweer het, ge moet me AUB geloven
Y: dat nummer is wss van de vorige eigenaar van mijn GSM
rechter: en vanwaar komt uwe GSM, wie is die vorige eigenaar
Y die GSM komt van de winkel, het is een nieuw nummer
duhhhh :trance:

en het ergste is de schrik hé. ons huis heeft nu sloten op elk raam, veiligheidssloten op de deuren en een alarm want eigenlijk werkt het volgens het principe: je beter beveiligen als je buur zodat ze naar je buur gaan. cru gezegd, maar daarom waren wij ook het slachtoffer: onze deur had het simpelste slot.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#24 Geplaatst 07 november 2009 - 11:57

Heb ook wel schrik dat er iets met onze schatten zou gebeuren..dus ik hoop dat ze hier nooit "langskomen"..

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#25 Geplaatst 07 november 2009 - 15:38

Wij wonen in een rijtjeshuis. gelukkig hebben we aan de voorkant rolluiken, das toch al een extra beveiliging.. onze voordeur is maar normaal, maar binnenkort komt er verandering in.. wel, met een sleutel op de deur kunnen ze nog binnengeraken hoor. als het echt mensen zijn die er iets van kennen, zullen ze wel binnengeraken met fijn materieel. je hebt bij ons eerst nog een gangetje, die doen we ook altijd op slot (je komt erna uit in de living) het is een soort sluis, in de hoop dat als er ingebroken wordt, ze toch ontmoedigd geraken.. ben gelukkig ook meestal een lichte slaper (was vroeger wel anders)

achterdeur is gewoon een slot, maar dan zou Zeepje grommen (als ze iets ziet dat niet zo hoort) daar word je dan wel wakker van..

kzal me toch geruster (alléja, kheb niet echt schrik, maar toch)voelen als alle ramen en deuren vernieuwt zijn.. helaas is dat nogal een kostelijke zaak, dus nog even sparen...