Spring naar inhoud

- - - - -

Met Figaro terug naar de DA geweest!

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#1 Geplaatst 31 oktober 2009 - 11:15

Ik ben woensdag met onze Figaro terug naar de DA geweest omdat hij toch al zo lang last had van plattere stoelgang. In augustus had ik zijn stoelgang al is binnen gebracht om te laten controleren, nu bleek dat hij geen eiwitten kan verdragen. Ik heb toen eerst zelf geprobeerd om een aangepaste voeding voor hem te vinden maar dit was onbegonnen werk. Wat ik hem ook gaf, alles draaide uit op zware diarree. Tot op een gegeven moment dacht ik van als ik hem nu is geen RC kitten meer geef, want dat zit uiteraard boordevol eiwitten. Dus ik zette hem enkel op RC indoor, ik dacht dat ik het had gevonden, zijn stoelgang werd geleidelijk mooi vast, maar nu de laatste weken zag ik het weer terug bergaf gaan, het was niet echt diarree maar je zag duidelijk dat zijn stoelgang terug zachter begon te worden. Dus woensdag besloten om terug naar de DA te gaan. Nu moet ik hem enzymen geven, 2 tabletjes per dag en speciale voeding, RC sensitivity Control. Goed en wel maar het is zo, we hebben 4 poezen en onze Figaro mag in geen geval van de indoor eten, dus ik kan nu onmogelijk de eetbakjes laten staan, wat ik echt heel triestig vind dat de poezen niet meer kunnen eten wanneer ze willen. Nu in het weekend is het allemaal geen probleem, dan ben ik altijd thuis, maar van maandag tot en met donderdag ben ik werken, dus dat wil zeggen dat dan onze poezels de hele dag geen brokjes ter beschikking hebben, alsook 's nachts niet.

Zouden onze poezen hieraan gewend geraken dat ze 's morgens voor ik ga werken eten krijgen en dat ze pas terug eten krijgen als ik van het werk kom, dus uiteraard 's avonds wel meerdere malen dat ik ze hun eten ter beschikking stel. Ik voel me hier echt niet goed bij maar ik denk niet dat er een andere uitweg is, ik kan toch slecht onze figaro ergens nen hele dag apart gaan zetten hè, dat zou ik helemaal wreed vinden.

Ik hoop echt dat het naar de toekomst goed komt en dat hem wel eender welke voeding zal kunnen verdragen, maar ja, dat zal de toekomst moeten uitwijzen hè.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 31 oktober 2009 - 11:30

Ik zou het er zelf ook moeilijk mee hebben dat ze niet een ganse dag kunnen eten. Maar ik denk wel dat ze er aan wennen hoor. Daisy heeft ook heel lang plattere stoelgang gehad, tot ik 14 dagen geleden Orijen onder hun brokjes gemengd heb, en nu heeft ze echt vaste drolletjes :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#3 Geplaatst 31 oktober 2009 - 11:36

PeggyJ zei:

Ik zou het er zelf ook moeilijk mee hebben dat ze niet een ganse dag kunnen eten. Maar ik denk wel dat ze er aan wennen hoor. Daisy heeft ook heel lang plattere stoelgang gehad, tot ik 14 dagen geleden Orijen onder hun brokjes gemengd heb, en nu heeft ze echt vaste drolletjes :LOL:

Ik was ook van plan om in de toekomst die Orijen is te probere, maar ik ga nu even op men tanden moeten bijten zodat onze figaro zen darmpjes is goed kunnen herstellen, ik moet zeggen ik ben hem woensdagavond die RC sensitivity beginnen geven  en de enzymen en donderdagavond was zen stoelgang zo vast als iets, dus toch positief hè. :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 31 oktober 2009 - 11:36

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 31 oktober 2009 - 11:38

Goed zeg. Ik dacht dat Mobius het ook zo een tijdje gedaan heeft om haar katten enkel 's morgens en 's avonds eten te geven :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#6 Geplaatst 31 oktober 2009 - 11:44

Joloka zei:

Goed zeg. Ik dacht dat Mobius het ook zo een tijdje gedaan heeft om haar katten enkel 's morgens en 's avonds eten te geven :hug:

Ja, Eva heeft het ook een tijdje gedaan. Ik hoop echt dat het hier ook maar tijdelijk is hoor maar da zal de toekomst moeten uitwijzen hè. Ik voel me hier zo rot bij hè. Maar het is voor figaro zen bestwil hè.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 31 oktober 2009 - 12:01

bij mijn dochter wordt er ook enkel 's morgens en 's avonds korrels gegeven omdat er ook één speciale voeding krijgt,
ze waren dit vlug gewoon hoor

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#8 Geplaatst 31 oktober 2009 - 12:22

Weet ge, als ge maar 1 poes hebt is het niet moeilijk hè maar wanneer je met meerdere poezen zit en je hebt problemen met de voeding is het niet zo simpel hè, Nu sta ik hier dus telkens scheidsrechterke te spelen hè tijdens het eten. Want als ge uw even omdraait moet ge maar denken dat hem van eetbakje probeert te wisselen. Al maar een chance dat hij die speciale brokjes graag eet, das ook al positief anders had het helemaal een ongebonnen zaak geweest om hem van de andere eetbakjes weg te houden. ;)

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 31 oktober 2009 - 12:38

hey meid,
ja ik ken dat : het probleem van voeding als ze niet allemaal hetzelfde mogen eten. Met utah had ik dat ook aan de hand hé
Nu, ik was ook zo hoor,ik had er waarschijnlijk ook meer problemen mee dan de beestjes zelf
En het is natuurlijk voor zijn eigen goed hé
Ik dacht dat het probleem was opgelost, maar niet dus
toch heel veel succes hé, ik duim!!!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#10 Geplaatst 31 oktober 2009 - 13:24

tash zei:

hey meid,
ja ik ken dat : het probleem van voeding als ze niet allemaal hetzelfde mogen eten. Met utah had ik dat ook aan de hand hé
Nu, ik was ook zo hoor,ik had er waarschijnlijk ook meer problemen mee dan de beestjes zelf
En het is natuurlijk voor zijn eigen goed hé
Ik dacht dat het probleem was opgelost, maar niet dus
toch heel veel succes hé, ik duim!!!

Ik dacht ook even dat het probleem opgelost was toen ik hem enkel Rc indoor gaf, maar het was maar tijdelijk dat het even beter ging. Het zou inderdaad wel kunnen zijn dat ik er meer problemen mee heb dan de poezels :d

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#11 Geplaatst 11 november 2009 - 09:53

Even een update'tje over onze figaro. Hij doet het gewoon super. Die enzymen dat is gewoon een wondermiddel, echt waar. Hij krijgt dagelijks 1 tabletje en het gebeurt zelfs dat ik al is een dag of 2 over sla en toch blijft zen stoelgang gewoonweg perfect. Ik ben zelfs de RC sensitivity die hij van de DA kreeg al aan het mengen met RC sensible (waar hij totaal niet tegen kon) en toch blijft zen stoelgang perfect. Nu van de week dacht ik, ik ga is proberen om hem wat natvoeding te geven (almo nature) dat hij ook totaal niet kon verdragen en zelfs hier doet hij het nu perfect op. Ik kan men ogen niet geloven. :LOL:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 11 november 2009 - 09:57

:cheer: :cheer: :cheer:

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 11 november 2009 - 09:58

super om horen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 11 november 2009 - 09:59

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: Super gewoon.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#15 Geplaatst 11 november 2009 - 10:05

Magic Coonie zei:

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: Super gewoon.

Seg Martine, onze figaro zit nu op een gewicht van 6,7 kg en hij wordt binnen 5 dagen 10 maanden, hoe zit zijn gewicht want ik heb eigenlijk geen flauw idee wat zijn gewicht zou moeten zijn. ;)