Spring naar inhoud

- - - - -

kitten erbij

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#1 Geplaatst 31 oktober 2009 - 14:58

Hallo iedereen!
Sinds vandaag hebben wij een speelkameraadje voor onze gizmo erbij! hij is reeds 16 weken oud, wat maar een maand jonger is als onze gizmo. We dachten dat dit wel goed was dat ze niet zo veel verschilde! de nieuwe kat wilt natuurlijk op verkenning gaan in het huis en overal snuffelen, spelen etc. echter zit onze gizmo constant achter hem aan. niet om te vechten ofzo maar gewoon een echte stalker! dit zint de nieuwe kat natuurlijk niet...nu zitten ze hele tijd naar elkaar te blazen, naar elkaar te krabben met hun poten. is de ene rustig komt de andere uitdagen, als het dan even bekoeld komt onze gizmo weer achter hem aan en is het terug begonnen...hoe kan men dit het best aanpakken? laten doen tot ze elkaar wat gewoon zijn of apart zetten? (wat ik eerlijk gezegd denk van niet), met hun spelen alletwee zodat ze op deze manier met elkaar kennis maken? iemand tips???
we zouden niet willen dat door slechte begeleiding in het begin het niet goed zou gaan tussen beide...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 31 oktober 2009 - 15:10

Dat is ineens snel gegaan. Gisteren was je nog op zoek naar een kat en nu is hij er al!

Het is logisch dat ze niet van dag 1 dikke vrienden zijn, dus je moet een beetje geduld hebben. Reken dat je ongeveer een week wat onrust in huis zal hebben, daarna zal het een stuk beter gaan. Probeer niet teveel tussen beide te komen, dit is iets dat ze zelf moeten "uitvechten". Ze proberen beiden hun plek in de hiërarchie te vinden.

PS Af en toe een blaasje, een grommetje, dikke staarten, haar dat overeind staat, een tik is normaal, maar met uitvechten bedoel ik natuurlijk niet vechten tot bloedens toe. Uiteraard moet je wel tussenbeide komen als het uit de hand dreigt te lopen.

Bewerkt door Smitten Kitten, 31 oktober 2009 - 15:11.

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#3 Geplaatst 31 oktober 2009 - 15:23

Ja het is idd ineens snel gegaan! we waren wel al een tijdje over bezig dat we toch wel sneller eentje erbij wouden, en wat aan het rondkijken op site's. maar pas gisteren aan gedacht dat er via de site ook aangeboden werden. maar toch nog altijd vrij snel! vandemorgend gebeld wanneer we konden komen kijken, dit kon echter vandaag nog en het kitten was al wat ouder waardoor we het direct konden meenemen als we wouden. wegens ik nu enkele dagen thuis ben was dit idd wel het beste. zodat deze niet alleen moet zitten de eerste dagen. uiteindelijk is het een blauw brits korthaar katertje geworden. wel een éénmalig nestje maar met stamboom en alle vaccinaties, ontwormingen en papieren die erbij moeten. fototjes komen als ik terug batterijen heb voor de kodak :oops:

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#4 Geplaatst 31 oktober 2009 - 16:24

Proficiat met je nieuwe aanwinst en de kittens zullen wel snel aan elkaar gewend zijn hoor, even geduld hebben. :d

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#5 Geplaatst 31 oktober 2009 - 16:50

Gefeliciteerd, met je nieuwe poezeltje!
Je zal de poezen de tijd moeten geven om aan elkaar te wennen. Je kan natuurlijk wel "Feliway" halen voor in 't stopcontact, maar het komt vast goed!

Hoe heet het nieuwe katertje?

Bewerkt door Guschi, 31 oktober 2009 - 16:50.

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#6 Geplaatst 31 oktober 2009 - 17:20

de naam op de stamboom is calimero, maar we zijn toch opzoek nog naar iets anders. met momenten vliegen ze elkaar naar de oren, anderen momenten liggen ze bijna naast elkaar...ik vind het allemaal normaal maar het is mijn vriend die zich nogal zorgen maakt :) vooral dan dat de nieuwe kat naar zijne gizmo zo doet staat hem niet echt aan hehe :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 31 oktober 2009 - 17:34

Proficiat met de nieuwkomer :dance: :dance: . Gewoon een beetje geduld en ze worden de beste vriendjes :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 31 oktober 2009 - 21:31

Klinkt allemaal als heel normaal gedrag hoor. Maak je maar geen zorgen, komt goed! 8)

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 31 oktober 2009 - 21:37

Dat zal wel goed komen, da vraagt effe tijd.  Ik had ook schrik voor de reactie van mijn kater toen mijn poes erbij is gekomen, maar wonder boven wonder: hij heeft 2 maal geblazen naar haar en voor de rest van de dag, had hij schrik van haar!  De volgende dag begon hij voorzichtig met haar te spelen en nu zijn het de beste vrienden.

Bewerkt door Anja, 31 oktober 2009 - 21:41.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 31 oktober 2009 - 21:41

proficiat!,
geef het wat tijd de ene kat heeft meer tijd nodig dan de andere en ze zijn ng maar net samen he ,
komt goed hoor!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#11 Geplaatst 31 oktober 2009 - 22:17

ja het rare vind ik dat het ni onze gizmo is die blaast of gromt of boos doet. het is het nieuwke dat bij minste benadering naar gizmo vies doet. onze gizmo ocharme loopt er alleen maar constant achter uit nieuwschierigheid, aventoe een pootje uitsteke voor is uit te dage, springt er zo dik als hij is gewoon op, en bijt in de staart O:) (wat allemaal duidelijk om te spelen is, hier had ik juist schrik voor omdat hij nogal een eigewijze kat is!) maar het nieuwke ziet dit precies niet zitten. naar ons is hij al heel aanhankelijk, lief, totaal niet afstandig ofzo. ik dacht juist dat het omgekeerd normaal gezien is :o dat onze gizmo vies ging doen en de nieuwe nieuwschierig...

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#12 Geplaatst 31 oktober 2009 - 22:19

ps. onze gizmo laat zich ook volledig doen, hij zal niet terug blazen (hij heeft nog geen enkel grom geluidje gemaakt!), ik denk dat hij wel wat overdonderd is. maar als het nieuwke zo doet tegen hem, gaat hij zitten of liggen of doet gewoon niets...je zou toch denken dat hij zijn plaats wilt verdedigen :)

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#13 Geplaatst 31 oktober 2009 - 22:54

Proficiat met je nieuwe aanwinst :)

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#14 Geplaatst 01 november 2009 - 10:22

de nacht is wonderwel super verlopen. beide lagen vijf cm van elkaar te slapen tot dat vandemorgend mijn vriend thuis kwam. sindsdien maken ze weer constant ruzie :( aleja onze gizmo wilt zoooooo graag eindelijk spelen met zijn speelkameraadje maar ons nieuwke ziet da (nog?) niet zitten :s

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#15 Geplaatst 01 november 2009 - 10:32

Even geduld, ze hebben wat tijd nodig, komt goed :)