Spring naar inhoud

- - - - -

Wat vind je van deze uitspraak?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 01 november 2009 - 14:14

Ik kreeg eens volgend antwoord:

Ik doe met mijn raskatten niet mee aan shows want daar kunnen ze ziektes oplopen.

Wat is jouw mening en waarom?

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 01 november 2009 - 15:44

helemaal geen reacties :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 01 november 2009 - 15:49

Je zal straks wel hun idee ervan krijgen hier op ks zitten veel mensen die showen, er zijn mss nu zelf shows bezig daarmee dat je nog geen antwoord hebt gekregen. Geduld dus nog. :thumb: :thumb: :thumb:
Ik kan je er niets over zeggen ik show niet. :)

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 01 november 2009 - 15:57

ah ok

ik dacht al dat ik rare vraag gesteld had :onzeker:

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#5 Geplaatst 01 november 2009 - 16:41

hé Enza ,
als je katten volledig in orde zijn met vaccins en in goede gezondheid verkeren is er volgens mij geen reden om met een ziekte naar huis te komen , wij doen regelmatig shows en hebben slechts eenmaal een probleem gehad en dan nog door eigen schuld , dus als je wil showen is dit geen reden om het niet te doen :)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 01 november 2009 - 17:21

Wij zijn nog nooit naar een show geweest dus...

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 01 november 2009 - 17:26

ja  je kan ziektes oplopen op show

maar ook bij de dierenarts, als je buiten loopt en bezoekende mensen bij je

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 01 november 2009 - 17:40

Zoals Nash zegt kunnen je katten overal ziektes oplopen. Ook als ze niet buiten komen of op show kunnen ze besmet worden, omdat je sommige bacteriën meedraagt op je kleren of schoenen.

Wijzelf gaan wel regelmatig op show en hebben tot nu toe nog geen problemen gehad. We nemen wel onze voorzorgen. Zo ontsmetten we bijvoorbeeld onze kooien en laten we geen onbekenden onze katten aaien. En showen we natuurlijk enkel met gezonde katten, die hun entingen, ontwormingen en ontvlooiingen gehad hebben.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 01 november 2009 - 17:42

Ik doe geen kattenshows maar deed wel vroeger vogelsshows.. soms met heel kostbare expemplaren.... ondanks dat mijn vogels (grotere parkieten) heel verzorgt werden en uiterst gezond waren zijn die toch met een enge ziekte nar huis gekomen... na kontakt met een bekende prof. werd me aangeraden heel mijn vogelbestand te doden.Dus hoe gezond je eiegen dieren ook mogen zitten je loopt steeds een risico op shows.

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 02 november 2009 - 11:11

er bestaat altijd de kans dat je iets meebrengt maar dat kan van op alle plaatsen, show is dan geen uitzondering. *zoals hierboven al vermeld kan het zelfs bij een bezoek aan de da of via mensen die op bezoek zijn geweest of waar jij bent geweest. :oops:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 02 november 2009 - 11:24

bedankt allemaal,

nu heb ik toch ni meer zo'n schrik om shows te doen.
is binnenkort een leuke in limburg belgië, dan kan ik eens gaan kijken hoe het er aan toe gaat.

xxx

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#12 Geplaatst 02 november 2009 - 11:33

Met een portie gezond verstand en goede hygiëne moet showen niet problematisch zijn.

Zelf show ik voorlopig niet meer, heb zelf nooit slechte ervaringen gehad op show wat betreft ziektes, maar mensen die ik kende helaas wel. De een na de andere kwam met ziektes thuis en ik moet zeggen dat ik daar wel schrik van heb gekregen.

Ik denk dat je vooral niet moet gaan showen als je jonge kittens of zwangere poezen in huis hebt. Meerdere van onze vrienden hebben in zo'n situatie iets mee gebracht van op een show met ernstige ziekte en zelfs dood van de (ongeboren) kittens en moeder tot gevolg.

Ook zie ik soms mensen die een kitten in huis halen en daar dezelfde week nog mee naar show gaan... zo'n kitten heeft net een hele verhuizing achter de rug, dat doet iets met de immuniteit en dan direct ermee naar show??? Dat gaat er bij mij echt niet in.

Showen met dieren waarvan de immuniteit al niet perfect is, dat vind ik ook not done. Zo zijn er mensen die gaan showen met een kat die al wat ziekjes is. Waarom zou je zoiets doen?! Je brengt je eigen kat en de katten van andere mensen in gevaar op die manier. Ik kan me best inbeelden dat showen een hobby kan zijn, maar hou je verstand er toch bij!

Showen met katten die verstijfd van angst zijn of die duidelijk veel stress hebben vind ik ook niet ok. Stress kan lichamelijk en mentaal verregaande gevolgen hebben voor een kat. Leuke hobby voor de baasjes, maar een kwelling voor de katten...
Ik vind dat showen enkel geoorloofd is met katten die ook wat betreft karakter showgeschikt zijn.

Toen wij nog showden met onze katten liet ik ook NIEMAND van de bezoekers aan mijn katten komen. De keurtafel moest ook schoongemaakt worden waar ik bij stond. (Overigens is dat ook iets dat ik wil als ik bij de dierenarts kom. Je weet nooit welke kat voor jouw kat onderzocht is geweest)

Ziektes kan je van overal meenemen, of dat nu de da/een show/je beste vrienden/ of weet ik veel is. Een beetje gezond verstand doet wonderen 8)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#13 Geplaatst 02 november 2009 - 13:29

Van zo'n uitspraak geloof ik niets !!
Meestal komt zo'n uitspraak van mensen die zeer goed weten dat gewoon geen showkwaliteit in huis hebben. Wie katten in topconditie heeft en shows loopt, weet wel beter.
Ook hier heeft nog nooit geen enkele poes ook maar iets meegebracht van op show. Geen problemen gehad en we showen al jaren.
Jonge kittens horen er niet, die zijn gewoon veel vatbaarder. Gewoon het feit al dat ze blootgesteld worden aan stress, kan ze diarree bezorgen of andere kwaaltjes. Dat komt niet door de show, maar door de stress...Dat hebben die zelfde kittens dan vaak ook als ze verhuizen...
Een kat die ziek wordt na een show, is niet vanwege het showen. Maar doordat de stress die ziektefactor versneld heeft. Dus die kat was zoiezo waarschijnlijk wel ziek geworden ...
Daarom is het zo belangerijk dat enkel een kat in topconditie wordt geshowd.

Showen voor een fokker vind ik een must. Hoe weet je anders wat er verbeterd kan worden. "Eigen kind , schoon kind...."
Je moet tegen kritiek kunnen, maar je leert er ook zoveel van. Elke kat heeft minpunten en die moet je als fokker kennen !!!!!

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#14 Geplaatst 02 november 2009 - 18:52

Ach ik maak me er niet zo een zorgen om, mijn katten zijn gezond.
En je kan overal wel iets meenemen wat je kat kunt krijgen, dus ik vind die stelling onzin.
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding