Spring naar inhoud

- - - - -

Poes plast in huis

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 03 maart 2009 - 18:10

ik kuis alleen de kattenbak uit met javel :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#17 Geplaatst 04 maart 2009 - 08:52

Aldhissla zei:

ik kuis alleen de kattenbak uit met javel :ha

:LOL: :LOL: :LOL: Dat is ook een idee, daar extra veel gebruiken !!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 04 maart 2009 - 10:32

Zorgt ze ervoor dat hij dit ziet of doet ze dit in het geniep?
Mijn vriend zijn poes heeft dit ook een tijdje gedaan toen ze kwaad was op hem. Dan wachtte ze tot hij het zeker zag en ging hij voor zijn neus op haar lievelingsdekentje plassen, gewoon van colère...
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#19 Geplaatst 04 maart 2009 - 10:37

Het is wanneer we gaan werken zijn of 's nachts dat ze het doet.
Ja buiten die ene keer toen was ik ziek en zat ook in de living, opeens hoorde ik zo pootjes een 'sleepbeweging' maken, dacht eerst dat ze zand uit de bloempot had gehaald...
Vind het gewoon raar dat er meer dan een week tussenzat.
Zou dat ook met krolsheid kunnen te maken hebben?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 04 maart 2009 - 11:57

Wat betreft het krols zijn, hebben wij hier nooit last mee gehad.
Je zegt dat het is als je een hele dag bent gaan werken of 's nachts. Toen wij onze katten hadden aangeschaft hebben we 8 maanden thuisgezeten omwille van een auto ongeval. Zij waren dus rotverwend en werden dus zeer weinig alleen gelaten. Toen we terug gingen gaan werken allebei, moesten ze dus leren om wat langer alleen te blijven en die van mijn vriend heeft hem dit niet altijd in dank afgenomen dus vandaar dat ze dat gedaan had. Misschien kan dat ook een reden zijn waarom ze dit soms doet, maar dan kan ik het niet verklaren waarom ze het ook doet als je thuis bent en 's nachts...
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 10 maart 2009 - 14:22

Even een update van dit topic.

Tagia is enorm krols deze week, ze heeft er al enkele dagen veel last van, maar het is nu de tweede keer dat ze bij ons in de zetel plast. Gewoon op de beste plaats dan nog eens ook, de plaats waar wij altijd zitten. Deze morgend heeft ze het nog beter aangepakt. Ze heeft haar gewoon in het hoekje gezet zodanig dat beide kussens er het slachtoffer van zijn. Ze heeft ondertussen al drie kussens verwoest en het is een zetel van dain dus echt een ware ramp om dat er nog uit te krijgen. Mijn vriend is woedend zowel op mij als op Taiga. Het is echt niet van haar gewoonte om dit te doen, maar het is duidelijk dat ze dit doet omdat ze krols is, anders is ze altijd de eerste in rij om op de kattenbak te gaan :evil:

Het zou dus mss ook bij Phoebe kunnen zijn omdat ze krols is?

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 10 maart 2009 - 14:42

Ik heb hier geen ervaring mee. Amira plast nooit elders als ze krols is.
Ik zou de plaatsen waar ze geplast heeft goed reinigen en zorgen dat ze de plasgeur niet meer ruikt (HG - alle nare luchtjes/geurtjes weg vind ik een goed product).

Ik snap wel niet goed waarom je vriend zo boos is. Hij was toch degene die een open poes wou? :twisted:
Misschien (tijdelijk) een extra kattenbak zetten?

Hopelijk weet er iemand anders raad..

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:30

De andere hebben hier echt geen problemen mee en zij voordien ook niet, hoewel ze nu de eerste maal erg krols is wel...

De plaatsen waar ze geplast heeft, zijn momenteel aan het drogen (zetelkussens) omdat het deze morgen was en ze kunnen ook ni in de living als we ni thuis zijn, want ik vertrouw het niet met die rondslingerende kabels enz...

Ja het is zijn zetel, nog vanop zijn vorige appartement. Zo'n L-vorm, een vrij grote en nog een dure aankoop geweest.
Hmm een extra kattenbak ik weet niet of dat een goed idee gaat zijn, ze hebben er nu al drie tot hun beschikking. Binnenkort vier.
Geplaatste afbeelding

Guest_petra42_*
Guest_petra42_*

#24 Geplaatst 31 maart 2011 - 23:01

mijn ervaring is dat katten gewoon in huis gaan plassen omdat ze het niet naar hun zin hebben.eenzaamheid,verveling kortom omdat ze het niet naar hun zin hebben.vaak ook omdat ze niet op kunnen schieten met andere katten in huis.ze zijn dan op een of andere manier gefrustreerd en gaan op verschillendende plaatsen in huis plassen. :onzeker:

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 31 maart 2011 - 23:25

petra42 zei:

mijn ervaring is dat katten gewoon in huis gaan plassen omdat ze het niet naar hun zin hebben.eenzaamheid,verveling kortom omdat ze het niet naar hun zin hebben.vaak ook omdat ze niet op kunnen schieten met andere katten in huis.ze zijn dan op een of andere manier gefrustreerd en gaan op verschillendende plaatsen in huis plassen. :onzeker:

Een kat plast buiten de bak als ze zich niet goed voelt. Meestal is dit een medische reden, zoals blaasontsteking.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 01 april 2011 - 07:51

Mensen, dit is een topic van 2009. Het probleem met Phoebe lijkt me ondertussen al lang verholpen te zijn! ;)
Geplaatste afbeelding