Spring naar inhoud

- - - - -

Testen voor dekkater

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
Guest_Moesmans_*
Guest_Moesmans_*

#1 Geplaatst 01 november 2009 - 22:56

Hoi,

Ik heb een klein vraagje in verband met dekkaters.
  Vorig jaar hebben wij een Britse korthaar gekocht, een katertje met stamboom.
  Initieel waren wij van plan hem te castreren vanaf hij zou beginnen sproeien.
  Maar ondertussen doet hij dat nog altijd niet. Ondertussen stellen we ons de vraag of we hem niet eens op ontdekking zouden kunnen laten gaan.
  We zouden hem dan absoluut laten testen op alles wat daarvoor zou moeten, en hem ook alleen een poes laten ontvangen die getest is op alles wat zou moeten. We willen absoluut niet dat er ongezonde kittens van zouden komen, of dat onze kater er een ziekte aan over zou houden.
  Daarvoor zijn we veel te grote dierenvrienden.

Kortom, nu vroeg ik me af als je zo af en toe je kater gebruikt om te laten dekken, of wij dan verplicht zijn ons te laten `registeren` als catery met zo een catery registratienummer etc. En kunnen de mensen die dan een nestje zouden hebben ook voor hun kittens een stamboom aanvragen als wij niet geregistreerd zouden zijn als catery. :catlick

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 02 november 2009 - 00:10

Moesmans zei:

Hoi,

Ik heb een klein vraagje in verband met dekkaters.
Vorig jaar hebben wij een Britse korthaar gekocht, een katertje met stamboom.
Initieel waren wij van plan hem te castreren vanaf hij zou beginnen sproeien.
Maar ondertussen doet hij dat nog altijd niet. Ondertussen stellen we ons de vraag of we hem niet eens op ontdekking zouden kunnen laten gaan.
We zouden hem dan absoluut laten testen op alles wat daarvoor zou moeten, en hem ook alleen een poes laten ontvangen die getest is op alles wat zou moeten. We willen absoluut niet dat er ongezonde kittens van zouden komen, of dat onze kater er een ziekte aan over zou houden.
Daarvoor zijn we veel te grote dierenvrienden.

Kortom, nu vroeg ik me af als je zo af en toe je kater gebruikt om te laten dekken, of wij dan verplicht zijn ons te laten `registeren` als catery met zo een catery registratienummer etc. En kunnen de mensen die dan een nestje zouden hebben ook voor hun kittens een stamboom aanvragen als wij niet geregistreerd zouden zijn als catery. :catlick

op ontdekking laten gaan is lekker buiten laten lopen

dekkingen geven is totale andere koek

Eerste en allerbelangrijkste vraag
mag het van de fokker van je kater, je hebt hem als liefhebber gekocht en als dat zo in contract staat zou ik niet zomaar dekkingen gaan geven. Gewoon even terinformatie

gewoon uit nieuwsgierigheid

wat maakt jou katertje tot een geschikte dekkater?
zijn vernieuwende bloedlijnen?
zijn super gave uiterlijkdat onontbeerlijk is voor het ras
zijn lieve karakter wat ie ongetwijfelt heeft

de katers ontvangen de dames veelal thuis.
eigen kamer die je goed kan reinigen na het dames bezoek
hcm / pkd testen
bloedgroeptesten
fiv felv testen
vlo en worm vrijhouden
shows bezoeken op dat je weet dat hij geschikt is

daarnaast kan hij wel aan sproeien als ie gaat dekken, geld voor nieuw bankstel wegleggen

daarnaast weet ik niet of je zonder hknr in belgie een dekkater mag exploiteren

ik zou hem lekker castreren het is nu niet zo dat hij de laatste kater op aarde is.
Dekkaters houden is niet zo gemakkelijk zijn urine gaat sterker ruiken dus je kan het meer gaan ruiken in je huisje.

succes met je besluit

Bewerkt door Nahs, 02 november 2009 - 00:11.