Spring naar inhoud

- - - - -

Graag raad aub

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#1 Geplaatst 02 november 2009 - 17:03

De kids van Noukie zijn nu iets meer dan acht weken oud. :love4: :hart:
Nouke zelf is krols geweest en dus terug aan de pil. :)
Nu had ik graag Adonis terug bij hen in de living gelaten,uiteindelijk is hij ook niet meer dan een groot kitten,groter dan Noukie alleszins ,maar toch nog net geen zeven maanden oud. :)
Hij wil al wel oefenen,maar er kunnen geen vodden van komen ,nu. ;)

Ik vind echter dat hij nogal ruw met de kleintjes omgaat,hij bijt ze in de nek en ik hoor hen dan ook regelmatig piepen. :o
Adonis is dus nu terug verbannen naar de gang en de slaapkamers. :cry:

Weet iemand waarom hij dit doet,gaat dit gedrag over of mag hij echt niet bij Noukie en de kids in de living en keuken. Ik vind het zo zielig voor hem,zo alleen ,zeker nu Panda er niet meer is,die twee waren altijd samen.
Adonis kan zo zielig staan miauwen aan de deur en ik heb zo'n medelijden met hem. Niet dat hij geen aandacht krijgt,verre van,hij mag ook mee gaan slapen,maar een sphynx zit nu eenmaal niet graag alleen. :cry:

Adonis en Fee gaan goed samen,maar Fee zit nu ook apart want ze schelen net één dag en zolang Fee niet krols is geweest en aan de pil kunnen die twee echt niet samen. Geen vodden,Fee is nog veel te jong en ongetest ,daar mogen geen kids van komen op dit moment. Dus dagelijks ruilen Fee en Adonis eeen tijdje van plaats en dan kan Fee haar pootjes ook eens goed strekken.Maar dan zit Fee ook weer klaaglijk te miauwen aan de deur en heb ik ook weer medelijden met haar.

Fee en Noukie gaat ook niet samen,Noukie ziet Fee als een bedreiging voor de kids en heeft Fee al een flinke aframmeling bezorgd ocharme.

dus het is nu pendelen tussen Fee en Adonis . Noukie en de kids zijn hier altijd bij ons.
Hoe lossen jullie dit op? Mogen jonge katers bij een mams met een nestje?
En hoe introduceer ik Fee binnenkort het beste bij Noukie en de kids? Ik veronderstel dat het nu ook niet meer zolang gaat duren eer Fee de eerste keer krols gaat worden.

Er zullen altijd wel momenten zijn dat Adonis een tijdje apart moet,tegen de tijd dat de poezen na een nestje terug krols gaan worden. Maar sphynxjes horen nu éénmaal zoveel mogelijk samen te zijn. :love4: :love4: :love4:

henny
henny
  • 1.601 berichten

#2 Geplaatst 03 november 2009 - 15:16

Bij mij mogen jonge katers (en ook volwassen katers) gewoon bij de kittens.
Ze kennen deze al als ze pas geboren zijn maar als ze gaan lopen dan komt pas de interesse.
In het begin doen ze nog al wild maar dat lossen ze zelf wel op (kitten en kater) door het schreeuwen van het kitten moet hij ophouden.
Door de kater nu weer apart te zetten leert jij nooit hoe hij hier mee om moet gaan.
Ik kan enorm genieten van die (jonge) onbesuisde katers met de kleine kittens. Op een gegeven moment zoek de kittens zelf de kater op.

Henny

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#3 Geplaatst 03 november 2009 - 16:39

henny zei:

Bij mij mogen jonge katers (en ook volwassen katers) gewoon bij de kittens.
Ze kennen deze al als ze pas geboren zijn maar als ze gaan lopen dan komt pas de interesse.
In het begin doen ze nog al wild maar dat lossen ze zelf wel op (kitten en kater) door het schreeuwen van het kitten moet hij ophouden.
Door de kater nu weer apart te zetten leert jij nooit hoe hij hier mee om moet gaan.
Ik kan enorm genieten van die (jonge) onbesuisde katers met de kleine kittens. Op een gegeven moment zoek de kittens zelf de kater op.

Dat is wel zo, de kittens nodigen uit tot spelen :heart:
Alleen hij is zo ruw met hen. :catscratchhead
Nu Panda er niet meer is heeft Adonis geen maatje meer bij hem en dat is zo sneu. :roll:
Adonis is wel erg lief, alleen is hij een tegenover de kleintjes een grote onbeholpen slungel. :LOL:
De kleintjes krijgen ook likjes van hem :heart:
Als Noukie op de pil staat kan het hopelijk ook geen kwaad,een open kater bij de rest. :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 12 november 2009 - 10:16

Bij ons loopt ook gewoon alles bijeen. Ik had één jonge poes die enorm geïnteresseerd was in de kittens en wat schipperde tussen moedergevoelens en spelen. Die was naar mijn mening soms ook net iets te ruw met de kittens, maar anderzijds, zo'n kittens is toch sterker dan we altijd denken. Moederpoes is er zelf ook vaak behoorlijk ruw mee als ze gewassen moeten worden enz. Ik liet haar dus maar begaan, maar hield het natuurlijk wel goed in de gaten. (en de moederpoes overigens ook!)

Bewerkt door Smitten Kitten, 12 november 2009 - 10:24.

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#5 Geplaatst 12 november 2009 - 10:35

Wij hebben 2 katertjes ... eentje van 4 maanden, Boef en eentje van 10 weken ongeveer, Polis ...
Boef was hier slechts enkele weken toen Polis arriveerde (een dikke week geleden). De eerste dag dacht ik, "aiaiai, Polis haalt de ochtend ni! Gelijk die 2 tekeer gaan! ..."
Boef gaf Polis van die ondeugenden beetjes ... Hier op 't forum kwam ik dan maar ten rade ... Laten doen, zolang er geen gekwetsten vallen, was de boodschap. Dan zijn ze't snelst gewoon. Dus zo gezegd, zo gedaan ... Met een bang hart ging ik slapen. De deuren open dat ik goed kon horen wat er zich afspeelde in huis ;)
De nacht is rustig verlopen.
Dag 2 ging al beter dan dag 1 en nu, jawel, nu zijn de 2 de beste vriendjes!!
En als ik Polis nog eens hoor piepen, dan is dat altijd een reactie op het uitdagend gedrag van Polis, de kleinste kater dus!

Dus mijn raad; laat ze bij elkaar, hou ze in de gaten, en grijp enkel in als het echt niet anders kan.

Succes!!!!!!!!!!!

Bijgevoegde thumbnails

• DSC04450.JPG

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 12 november 2009 - 14:35

Hier loopt onze jonge kater van 6-7 maanden ook tussen de kleintjes.
Dat verloopt probleemloos, maar hij is een zeer voorzichtige kater. En als het eens te bont wordt roepen de mama's van de kittens hem tot orde.
Dan kan hij maar gauw wegwezen.

Hij doet zo lief tegen de kleine ukjes. Als ze straks gaan verhuizen ben ik er zeker van dat hij hen zal missen...

Het enige probleem dat ik hier heb is dat hij ook nog steeds drinkt bij Sanneke. Zo'n 3 keer per dag ligt hij bij haar te drinken...
Ik laat hem maar doen, hij heeft die koestering blijkbaar nog nodig...
Is wel raar zicht, zo'n grote loebas aan Sannekes buik tussen die kleintjes.
Ik zal proberen het eens te fotograferen vanavond...

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#7 Geplaatst 12 november 2009 - 16:27

Adonis is nu ook zeven maanden; De kids krijgen likjes maar hij speelt ook echt ruw met hen. tot daaraantoe maar als ie zijn grote mond pentrekt en in die kleintjes bijt, dat vind ik vreselijk eng. :trance: :oops:
Bovendien gaat ie dan nog eens in Noukie haar nek bijten en wil eens gaan oefenen,de snotneus. :LOL:
Dat kan hopelijk geen kwaad, Noukie is terug aan de pil,maar fijn vindt ze het natuurlijk niet.

@Feroesti dat zullen heel leuke en lieve foto's worden ik ben echt vreselijk benieuwd :d