Spring naar inhoud

- - - - -

Chopin - alles gaat goed!!!

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#31 Geplaatst 10 november 2009 - 13:47

Gelukkig dat het weer voorbij is!
Dat dierenartsen geurtje is niet zo prettig.
Likken doen ze meestal wel aan het wondje, maar het wondje is zo klein, normaal is dat heel snel genezen.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 10 november 2009 - 14:18

Zeg dat wel, het is echt een pak van m'n hart. Oewee dat zal wat worden als m'n kleine frulleke binnen moet voor sterilisatie. Bij poezen is zo'n operatie toch wel iets riskanter.

De wonde ziet er idd al kleiner uit dan gisteren. Ik merk wel dat hij niet zo gauw op z'n poep gaat zitten, hij gaat eerder liggen op z'n zij.

Ik kreeg wel nog de raad mee dat ik op z'n gewicht moet letten. Hij is toch niet te zwaar met z'n 5 kg op 9 maanden 1/2 ? Als je hem ziet, dan vind ik echt niet dat hij dik is, verre van. Ik vind hem eerder gespierd. Hoeveel zou een brittenkatertje mogen wegen op volwassen leeftijd?

Bewerkt door Marieke, 10 november 2009 - 14:19.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 10 november 2009 - 18:15

De pijntjes zullen wel snel overgaan. Voor je het weet is hij weer helemaal z'n oude zelf :) .

Ik denk dat 5kg een mooi gewicht is hoor. Boris (een Ragdoll) weegt 5.4kg. Dat hangt ook allemaal een beetje van de grootte van je poezel af. :)

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#34 Geplaatst 10 november 2009 - 18:44

Dat is ook achter de rug...
Qua gewicht zijn de meeste britten wel te zwaar volgens dierenartsen. Ze zijn ook niet gewoon om brittenbolletjes te zien hé en als je die vergelijkt met htk's zien ze er natuurlijk veel zwaarder uit. Hij is nog een kitten, dus echt te zwaar zijn, lijkt me nu onlogisch. Hij moet zeker nog groeien...
Maar ik zou hem zeker wel niet te lang bijven kittenvoer geven, zeker nu hij castraat is.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 10 november 2009 - 20:00

Een klassieke brit is nochtans nog kloeker van uitzicht dan een colorpointje vind ik.  Ik vind dat een ietsiepietsie mollig wel mooi is bij een brit.  :oops: .  Ik zorg wel dat ze geen michelinmannetje en -vrouwtje worden ;) , maar ik hou echt niet van een kat die aan de magere kant is.  Misschien heeft de DA het eerder waarschuwend bedoeld, omdat het gekend is dat een gecastreerde kat nogal kan verzwaren.  In alle geval, ik ben hun voeding geleidelijk aan aan het omschakelen van Bento kitten naar Bento voor volwassen katten.  

Vandaag heeft Chopin geslapen en geslapen en geslapen.  Hij is precies nog wat aan't bekomen.  Fientje begrijpt precies niet goed waarom ze niet lekker samen spelen vandaag en ze lijkt zich wat te vervelen, maar al bij al blijft ze er ook rustig bij.  

Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 11 november 2009 - 12:30

Vandaag zit er al terug wat meer leven in.  Hij wordt stilaan terug de oude.  :loveshower:

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#37 Geplaatst 11 november 2009 - 12:34

:dans: :dans:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 11 november 2009 - 14:38

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#39 Geplaatst 13 november 2009 - 23:07

:thumb: :thumb:

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#40 Geplaatst 24 november 2009 - 13:57

Vorige week heeft hij een grote korst afgetrokken met een plukje haar aan :misselijk: .  Ik zie dat er nog steeds een stuk korst hangt op de plaats waar z'n balletjes zaten.  Is dat normaal?  Ik denk niet dat m'n vorige kater dit had na z'n castratie...

Geplaatste afbeelding