Spring naar inhoud

- - - - -

1e krolsheid?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 03 maart 2009 - 15:32

Allez...zou ons Alisse er dan toch ook mee beginnen?
Ze is nu bijna 10 maand.
Al een paar weken heb ik gemerkt dat ze haar staart opzij steekt als je haar aait. Maar voor de rest niets dat wijst op krolsheid.
Sinds gisteren is er dat miauwtje bijgekomen. SUPER zielig :LOL:
Wordt er onnozel van :p
Ma het valt nog heel goed mee. Het is niet constant en deze nacht heb ik haar niet gehoord.
Hoe tel je nu dag 1 van de krolsheid?
Is het bij alle katten hetzelfde dat je dag 1 erg duidelijk ziet of zijn er katten bij die zo een paar weken an een stuk door een dag 1 hebben? :s

Nu ja, zal nu nog maar even aannemen dat ze nog niet helemaal krols is zeker? :catscratchhead

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 03 maart 2009 - 16:16

Als Amira krols wordt merk ik het wel wat op voorhand. Ze begint eerst alles dat ze tegenkomt kopjes te geven. :) En vervolgens begint het miauwen hé. :ha
Ik reken de krolsheid vanaf ze echt klaaglijk begint te miauwen.

Sorry, maar ik snap deze vraag niet zo goed. :oops:
"
Is het bij alle katten hetzelfde dat je dag 1 erg duidelijk ziet of zijn er katten bij die zo een paar weken an een stuk door een dag 1 hebben?"

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 maart 2009 - 09:14

Dacht wel dat ik hier nie zo duidelijk was :p
Wat ik eigenlijk bedoelde was gewoon of je bij elke kat de eerste dag van de krolsheid even goed kan aangeven. Of zijn er katten bij waar je al een paar dagen op voorhand kan zeggen dat de krolsheid eraan komt?
Gewoon omdat Alisse nu van die rare tekenen vertoont waaraan ik niet duidelijk kan zien of ze nu echt krols is of niet. Ze miauwt niet constant. Af en toe maar. En kopjes geven doet ze alleen aan mijn handen of langs mijn benen.
Dus denk niet dat ze al helemaal krols is.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#4 Geplaatst 04 maart 2009 - 10:11

Phoebe doet dit ook en ze is nog maar 6mnd.
Af en toe miauwen, kopjes geven tegen tafelpoot of plant, af en toe trappelen met de achterpoten, staart in de lucht als je haar streelt...
Zal misschien inderdaad een teken zijn dat de krolsheid eraan komt.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 04 maart 2009 - 11:02

mobius zei:

Wat ik eigenlijk bedoelde was gewoon of je bij elke kat de eerste dag van de krolsheid even goed kan aangeven. Of zijn er katten bij waar je al een paar dagen op voorhand kan zeggen dat de krolsheid eraan komt?

Nu snap ik je. :)
Ik heb nog maar één krolse poes meegemaakt en dat is Amira. Zoals ik daarjuist reeds gezegd heb, begint zij een paar dagen voor ze effectief krols wordt aan alles kopjes te geven. Bij haar zie je het wel aankomen dat ze krols gaat worden.
Aynoa is (gelukkig) nog niet krols geweest.

mobius zei:

Gewoon omdat Alisse nu van die rare tekenen vertoont waaraan ik niet duidelijk kan zien of ze nu echt krols is of niet. Ze miauwt niet constant. Af en toe maar. En kopjes geven doet ze alleen aan mijn handen of langs mijn benen.
Dus denk niet dat ze al helemaal krols is.
Voordat Amira voor de eerste keer krols was, heb ik een aantal keren gedacht dat ze krols was of ging worden. Haar gedrag was ook een beetje anders (kopjes geven, wat kirren etc) maar het leek alsof de krolsheid er nooit goed doorkwam.
Misschien is dat hetgene wat Alisse nu ook heeft?

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 04 maart 2009 - 11:35

Ik denk het ook. Zal hetzelfde zijn.
Ik merk het wel als madam haar krolsheid doorbreekt :LOL:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 08 maart 2009 - 09:58

Lisje zei:

Phoebe doet dit ook en ze is nog maar 6mnd.
Af en toe miauwen, kopjes geven tegen tafelpoot of plant, af en toe trappelen met de achterpoten, staart in de lucht als je haar streelt...
Zal misschien inderdaad een teken zijn dat de krolsheid eraan komt.

Nu niet om moeilijk te doen, maar mijn gecastreerd oudje reageert ook zo als je hem streelt :ha

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 08 maart 2009 - 11:08

Vosse zei:

Nu niet om moeilijk te doen, maar mijn gecastreerd oudje reageert ook zo als je hem streelt :ha

Wel..ik dacht dat vorige keer ook! Maar ik durfde het hier niet posten..maar ons Echo doet soms ook zo en die is toch gesteriliseerd of ze heeft de DA omgekocht... :twisted:

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 08 maart 2009 - 11:23

Ondertussen is hier weer alles terug normaal :catscratchhead
:d

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 13 maart 2009 - 15:09

Ik had te vroeg gejuichd :cry:
Niks normaal hier.
Madam loopt nog steeds te zingen. En nu heeft ze me voor de eerste keer deze nacht wakker gehouden :evil:
Normaal als ik s'morgens vertrek naar het werk zitten ze al aan het raam als ik met de auto vertrek. Maar nu was ik de deur nog niet uit en hoorde ik ze al miauwen :cry:
Daar kon ik echt nie tegen dus ben maar effe terug naar binnen gegaan en heb ze effe in mijn armen genomen. Dat vond ze zalig natuurlijk :mrgreen:

Hoop wel dat ze me deze nacht laat slapen O:)
En hopelijk dat ze tegen de show de 29e van alles vanaf is O:)

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 15 maart 2009 - 18:50

wij hebben het begin van noppes haar krolsheid niet gezien omdat we dachten dat ze een mannetje was. ze werd heel erg irritant en heel erg luid en we hebben haar dan ook meteen na de eerste krolsheid laten helpen.
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 16 maart 2009 - 09:30

Blijf het toch maar raar vinden. Dat blijft maar duren en ik kan niet zeggen dat ze echt krols is.
Maar ze blijft jammeren en raar doen. Nog nooit een kat zo raar krols wezen zijn. Mijn vorige katten waren een weekje echt krols en dan gedaan.
Maar Alisse blijft maanden half krols! :catnoknow