Spring naar inhoud

- - - - -

Help!!?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Jack_*
Guest_Jack_*

#1 Geplaatst 03 november 2009 - 15:57

Hallo iedereen, ben net nieuw op dit forum. Sinds 2 weken heb ik van mijn moeder een kat gekregen voor op mijn nieuwe appartement. Ik kan onzen jack al ni meer missen. Maar vandaag is er iets heel vervelend gebeurd. Ik hoop dat iemand mij hierbij zal kunnen helpen. Ik zal mijn verhaal zo kort mogelijk maken.

Omdat we in de keuken last hadden van fruitvliegjes had mijn schoonmoeder ons aangeraden om een potje te vullen met witte wijn-azijn. Verbluffend resultaat by the way want ze komen erallemaal op af ;)

Ik stond in de keuken af te wassen, en de kat wou me blijkbaar gezelschap houden en sprong op de keukenrijgel..net waar het potje met die azijn stond. Je kan het mss al raden..Ja onzen jack werd gedoopt met azijn. Ik wist eerst niet goed wat te doen, heb hem uiteindelijk in de wasbak wat afgespoeld met water, en gewassen met zeep. Nu is hij lekker terug droog en zijn pels ziet er terug mooi uit. Maar hij ruikt nog steeds zo zuur naar die azijn, en als ik over zijn vacht wrijf voelt dit heel plakkerig aan.. Ik had nog nooit in mijn leven een kat gewassen ofzo, dus misschien heb ik het verkeerd aangepakt. Ik hoop op een snelle reactie zodat ik mijnen jack zo snel mogelijk terug kan knuffelen zonder omver te vallen van de zurige geur, en zonder te plakken :)

MVG

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 03 november 2009 - 15:59

Probeer eens met baby-shampoo (Zwitsal bvb) of met shampoo voor katten (te koop in de dierenspeciaalzaak). Misschien dat je daarmee de geur eruit krijgt?

Edit: ohja en :hi: op het forum! Het staat je ook altijd vrij om fotootjes te plaatsen van Jack he. ;) Dan kunnen wij hem ook eens bewonderen!

Bewerkt door Karolientje, 03 november 2009 - 16:00.

Geplaatste afbeelding

Guest_Jack_*
Guest_Jack_*

#3 Geplaatst 03 november 2009 - 16:10

Ok thx, zal eens proberen met zwitsal, dat vind ik zelf ook wel lekker ruiken. En ja zal ik zeker doen, als hij lekker fris gewassen is zullen we eens een kiekje nemen :x

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 03 november 2009 - 17:04

:geluk: :geluk:

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 03 november 2009 - 18:02

Een beetje shampoo en dat komt wel dik in orde met Jack!  Hou hem best wel goed warm als hij gewassen is.   Veel succes!  

Geplaatste afbeelding

Guest_ChrisT_*
Guest_ChrisT_*

#6 Geplaatst 04 november 2009 - 10:03

Zwitsal, heb ik ook gehoord ja..
Of zeep van Neutral. Mensen die allergisch zijn voor parfum e.d. gebruiken dit merk ook.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 november 2009 - 10:04

Je kan in de dierenwinkel ook shampoo's voor katten vinden, maar babyshampoo is ook zeker goed. Er is niets mis met je kat af en toe eens te wassen, zeker als ze in azijn gedoopt werd :ha . Veel succes!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 06 november 2009 - 13:45

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag