Spring naar inhoud

- - - - -

baby,peuters,kleuters,pubers en half volwassen..

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 06 november 2009 - 12:23

Jess zei:

In de libelle staat er ook altijd zo een uitspraak, "Flapuit", vind ik het beste stukje :)

dat is altijd het eerste dat ik lees :lachen:
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#17 Geplaatst 06 november 2009 - 13:30

Mijn dochter had het naar haar zin op de peutertuin, maar toen er daar geverfd werd, moesten de peuters bij de kleuters en dat was minder. Ze zei : de kindjes maken veel te veel wajewaj. (lawaai)
Mijn andere dochter vroeg altijd of het in de dijskast moest (a ja, in Antwerpen zeggen we "zettetindijskast"
en mijn zoon had wielen aan zijn voeten en zijn ellebogen waren zijn lavabo's.
Ik vind het ook geweldig grappig wat ukken allemaal zeggen.
Ben trouwens van mijn tweede thuis bevallen, wat mijn moeder maar matig vond in deze tijd. Ze was op bezoek met een vriendin toen ik nog zwanger was en vroeg of er dan geen dokter kwam. Uit de hoek waar mijn dochter (juist 6) speelde, klonk het : "alleen als mama genaaid moet worden komt de dokter". Mijn moeder en vriendin vielen bijna van hun stoel :catangel

Guest_bramiewamie8_*
Guest_bramiewamie8_*

#18 Geplaatst 06 november 2009 - 13:51

Ik ben nu 14jaar(lekker aan het puberen 'leuk!' 8) :) maar men ouders vinden dat wel minder leuk ;) !)Men verhaal: Als ik nog een peuter was moest ik naar een kinderopvang en ik herinner me nog goed dat we eens spinazie moesten eten! :misselijk:
En die mevrouw zat te dreigen dat ik mijn bordje niet zou leegeten dat ik in de kelder moest! En zo koppig als ik ben: ik geef geen krimp! :)
En ik mag naar de kelder! :) :LOL:
Om de vijf minuten komt ze zeggen dat ik eruit mag maar dan moet ik wel 1hap spinazie eten! Na een kwartiertje vond ik et niet meer zo leuk daar beneden en ben ik maar mee naar boven gegaan! En op het moment dat ik boven kwam ging de bel en jawel het was mijn mama! :LOL:
Ik dacht natuurlijk, ik mag nu snel naar huis! :)
Maar de opas verteld het verhaal en mijn mama dwingt me om spinazie te eten! :evil:
Heb dan nog met veel tegenstribbelen mijn spinazie opgegeten :misselijk: ! :)
En nu eet ik mijn spinazie zonder tegen te stribbelen! ;)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#19 Geplaatst 07 november 2009 - 11:47

Wel leuke verhalen! :LOL:
Maar dat van die auto nemen als 12 jarige vind ik ook wel straf! Zoiets heb ik nog niet gauw horen vertellen!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#20 Geplaatst 07 november 2009 - 13:30

Als het over uitspraken gaat kan er hier ook eentje er wat van.
Maandverband is bijv. een spleetpleister.
Mamanaise is mayonaise
Ze haalt ook wel eens dingen door elkaar vooral dan echte hollandse uitspraken van mij en dan iets totaal vlaams erdoor. bijv. file- prepare (of hoe je het moet schrijven...) is fipare of filere.

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#21 Geplaatst 07 november 2009 - 15:11

Ons Febe is ook zo een, ze is nu net 3 jaar en vollop aan het oefenen met praten van in het kleuterschooltje (ze is niet zo'n goede prater)
mega mindy = memamimie..
snoepje= Neut (vraag me niet hoe ze daaraan komt)
Ik zeg ook altijd, onze grote meid, waarop ik ook soms zeg, met zo'n kleine poepeke.. (in verhouding heeft ze idd niet zo dik poepje) waarop ze dan reageert dat ze een grote poep heeft, ze is een grote meid :)

ze zit ook vol kattekwaad. haar favoriet van de moment is om op mijn glazen salontafel te tekenen. maar niet met podlood of stift (thank god) maar met haar spuug.
dan doet ze zo'n lekkere dikke druppel aan haar vinger, kijkt ze me aan en zegt, magda tatan? (ik ben haar tante en zo noemt ze me)Alsze hier eet, moet ze haar vlees niet hebben (omgekeerde wereld),groentewel endan legt ze het ongezien op jouw bord, met zo'n engelengezicht..
ze doet mijn schoenen aan (maat 41) endan gaat ze er mee rondtrippelen in den hof, das ook een zicht zenne :d

Bewerkt door Britt, 07 november 2009 - 15:11.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 07 november 2009 - 16:07

toen mijn zus nog klein was was ze een keertje heel boos en ze zei

"en tan gaat ik weglopen!!!"

toen mijn moeder vroeg wat ze dan van plan was te doen zei ze met een even serieus en boos gezicht:

"en tan gaat ik terugkomen!!"

m'n broer vond een geurtje lekker, dat omschreef hij als: het stinkt hier lekker

Geplaatste afbeelding

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#23 Geplaatst 07 november 2009 - 16:12

Aldhissla zei:

toen mijn zus nog klein was was ze een keertje heel boos en ze zei

"en tan gaat ik weglopen!!!"

toen mijn moeder vroeg wat ze dan van plan was te doen zei ze met een even serieus en boos gezicht:

"en tan gaat ik terugkomen!!"

m'n broer vond een geurtje lekker, dat omschreef hij als: het stinkt hier lekker

:ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 07 november 2009 - 19:07

:lachen: :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#25 Geplaatst 07 november 2009 - 19:44

Mijn zoon vindt de "sexteens niet lekker" :ha :ha :ha :ha :ha :ha Terwijl hij eigenlijk wou zeggen dat hij het programma Sixteens niet leuk vindt LOL