Spring naar inhoud

- - - - -

ons nieuw ventje

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
54 reacties op dit onderwerp
Guest_patsy_*
Guest_patsy_*

#1 Geplaatst 04 november 2009 - 09:58

hallo allemaal,

kwil jullie graag onze nieuwe poes voorstellen. hij is een britje en zijn naam is bailey's. de eerste week van de kerstvakantie komt hij bij ons. wij kijken er enorm naar uit!! zeker na het verlies van onze garfield. het is het creme kleurig kittentje.

wat vinden jullie ervan??

wij zijn alvast helemaal weg van hem.

groetjes patsyGeplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 04 november 2009 - 10:16

:LOL: Ik vind hem klein :) , maar wel schattig hoor, ben benieuwd naar de volgende foto's waar je hem beter ziet :d .
Alvast een dikke proficiat!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 04 november 2009 - 10:18

Klein is hij inderdaad. Wanneer is hij geboren?
Je kunt hem nog niet zo goed zien op deze foto, heb je foto's waar hij beter op te zien is?
Geplaatste afbeelding

Guest_patsy_*
Guest_patsy_*

#4 Geplaatst 04 november 2009 - 10:44

hij is inderdaad nog maar een weekje oud, dus zie je er nog niet zoveel van. maar ben al zo verliefd op hem, dat ik hem toch al met jullie wilde delen. nieuwe foto's heb ik nog niet, die volgen binnenkort

groetjes

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 04 november 2009 - 10:48

Oh dan is hij toch nog maar 8 weken ipv 13 weken oud als hij bij jullie komt wonen? Is wel vroeg (zeker als het om een raskatje gaat) om al te verhuizen, vind ik...
(is geen kritiek naar jou toe hoor, maar snap de cattery niet dat de kittens zo jong al mogen verhuizen).
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 04 november 2009 - 10:54

oei da s klein....

wel schattig , :love3:
hoop dat ze m houden tot 13 weken
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#7 Geplaatst 04 november 2009 - 10:56

Ik begrijp dat je heel erg naar de thuiskomst van je kleine knuffel uitziet. :)
Maar als je kleintje idd al in de eerste week van de kerstvakantie naar je toekomt is je knuffel acht,hoogstens negen weken oud.
En dat is eigenlijk nog veel te vroeg, je kleintje heeft mama en nestgenootjes nog erg nodig op die leeftijd. :)
Ter vergelijking, mijn kittentjes hier zijn nu bijna negen weken oud(vrijdag) en drinken nog geregeld bij mams hoor. :heart:
Ze leren al spelend ook nog veel van elkaar en slapen nog graag bij mams en broertjes en zusjes. :heart:
Het is echt veel beter dat je kleintje niet voor de leeftijd van dertien weken het nest verlaat. :)

Guest_patsy_*
Guest_patsy_*

#8 Geplaatst 04 november 2009 - 12:03

hallo,

meen je dat is dat eigenlijk beter vanaf 13weken, amaai dan snap ik dat niet dat ze dat zo vroeg doen. want als ik wou kreeg ik hem nog vroeger, maar vroeg de eerst week van de kerstvakantie omdat we dan vakantie hebben. bedankt voor je info, zal het er met hen nog eens over hebben, want wil niet dat hij te vroeg zijn mama verlaat, want das niet zo goed heb ik al gehoord

nog eens bedankt

groetjes patsy

Karolientje zei:

Oh dan is hij toch nog maar 8 weken ipv 13 weken oud als hij bij jullie komt wonen? Is wel vroeg (zeker als het om een raskatje gaat) om al te verhuizen, vind ik...
(is geen kritiek naar jou toe hoor, maar snap de cattery niet dat de kittens zo jong al mogen verhuizen).

Guest_patsy_*
Guest_patsy_*

#9 Geplaatst 04 november 2009 - 12:07

hallo,

bedankt voor je info, had het net al van een ander lid ook al gehoord. ja gaat het met zijn huidige eigenaars er over hebben. want wil niet dat hij te vroeg bij zijn mama weggaat!! ze wilden hem al vroeger naar ons toe brengen op 6 weken!!! maar had zelf gevraagd om hem te houden tot de kerstvakantie omdat we dan thuis zijn. maar toen wist ik niet dat dat zelf nog te vroeg is. ga hen straks bellen en een andere datum afspreken, want wil het beste voor ons ventje!! ben met onze garfield al slecht ervaren, daarom hadden we nu voor een raskatje gekozen!

nog eens bedankt, gelukkig ben ik hier lid geworden, en kan ik nog veel van jullie leren!!!!!

groetjes patsy :d

ijammeke zei:

Ik begrijp dat je heel erg naar de thuiskomst van je kleine knuffel uitziet. :)
Maar als je kleintje idd al in de eerste week van de kerstvakantie naar je toekomt is je knuffel acht,hoogstens negen weken oud.
En dat is eigenlijk nog veel te vroeg, je kleintje heeft mama en nestgenootjes nog erg nodig op die leeftijd. :)
Ter vergelijking, mijn kittentjes hier zijn nu bijna negen weken oud(vrijdag) en drinken nog geregeld bij mams hoor. :heart:
Ze leren al spelend ook nog veel van elkaar en slapen nog graag bij mams en broertjes en zusjes. :heart:
Het is echt veel beter dat je kleintje niet voor de leeftijd van dertien weken het nest verlaat. :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 04 november 2009 - 12:08

Kittens van huiskatten gaan meestal op 8 weken weg (of zelfs vroeger :gek: ), omdat mensen er meestal niet teveel tijd, moeite en geld in willen stoppen maar er zo snel mogelijk vanaf willen. Ik zeg wel "meestal" want ook daar zijn er mensen die een nestje opvangen en die het wel goed willen doen, en die kittens blijven vaak ook wat langer.

Bij een cattery blijven de kittens normaal gezien minimaal 12 weken bij de mama, omdat ze op 8 weken de eerste entingen krijgen en op 12 weken de 2de. Meestal blijven ze dan nog tot 13 weken om zeker te zijn dat ze geen reactie krijgen op die tweede enting.

Vergelijk even met ons maine coontje dat erbij zal komen: hij is geboren 14 september en komt pas rond dezelfde tijd bij ons wonen als jouw kitten al bij jou zou zijn! Hij zal zelfs nog ietsjes ouder zijn dan 13 weken als hij verhuist. Hij zal wel volledig geënt zijn, ontwormd, ... en krijgt dan ook meteen zijn stamboom mee.
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 04 november 2009 - 12:09

patsy zei:

hallo,

bedankt voor je info, had het net al van een ander lid ook al gehoord. ja gaat het met zijn huidige eigenaars er over hebben. want wil niet dat hij te vroeg bij zijn mama weggaat!! ze wilden hem al vroeger naar ons toe brengen op 6 weken!!!

6 weken is niet eens wettelijk... :censored:
Geplaatste afbeelding

Guest_patsy_*
Guest_patsy_*

#12 Geplaatst 04 november 2009 - 12:16

hallo,

denk dat je gelijk hebt!! heel waarschijnlijk willen ze die vroegen dan 12 weken weg zodat ze de kosten niet meer moeten doen van de tweede inenting!! schandalig eigenlijk!! kunnen ze dan nog slecht reageren op die spuitjes!! oh begin nu bang te krijgen, dat ik de verkeerde cattery heb uitgekozen!! maar wil niet van gedachte veranderen, maar ga toch eens met hen praten, ze moeten doen wat het beste is voor de kittens en niet voor hen!!

nog eens bedankt voor de info echt waar!! :d

groetjes patsy

Karolientje zei:

Kittens van huiskatten gaan meestal op 8 weken weg (of zelfs vroeger :gek: ), omdat mensen er meestal niet teveel tijd, moeite en geld in willen stoppen maar er zo snel mogelijk vanaf willen. Ik zeg wel "meestal" want ook daar zijn er mensen die een nestje opvangen en die het wel goed willen doen, en die kittens blijven vaak ook wat langer.

Bij een cattery blijven de kittens normaal gezien minimaal 12 weken bij de mama, omdat ze op 8 weken de eerste entingen krijgen en op 12 weken de 2de. Meestal blijven ze dan nog tot 13 weken om zeker te zijn dat ze geen reactie krijgen op die tweede enting.

Vergelijk even met ons maine coontje dat erbij zal komen: hij is geboren 14 september en komt pas rond dezelfde tijd bij ons wonen als jouw kitten al bij jou zou zijn! Hij zal zelfs nog ietsjes ouder zijn dan 13 weken als hij verhuist. Hij zal wel volledig geënt zijn, ontwormd, ... en krijgt dan ook meteen zijn stamboom mee.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 04 november 2009 - 12:19

Vraag het inderdaad nog maar eens heel goed na bij die cattery, want volgens mij zijn er daar toch dingen die niet helemaal kloppen hoor...
Zijn de ouders van je aanstaande kitten ook getest op FIV, FELV, HCM en PKD? Krijgt je kitten een stamboom mee? Als dat alles niet in orde is, dan zijn die mensen eigenlijk echt wel fout bezig... Hopelijk vragen ze dan ook geen honderden euro's voor hun kittens.

Ik wil je niet onnodig angst aanjagen ofzo, maar ik krijg een slecht gevoel bij het lezen van je verhaal... :( En vrees eigenlijk ook wel dat je toch bij een verkeerde cattery terechtgekomen bent... :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Guest_patsy_*
Guest_patsy_*

#14 Geplaatst 04 november 2009 - 12:23

hallo allemaal,

er is iets wat me van het hart moet!! na het verlies van onze garfield, hebben we gekozen voor een raskatje(britje), omdat we dachten dat we qua gezondheid veiliger zouden zitten!! heb hier op het forum mijne nieuwe schat voorgesteld en de datum gezegd wanneer hij bij ons gezin komt. blijkt... en dit maakt me dus zeer boos... komt hij veel te vroeg dan dat eigenlijk goed is voor hem!! hij komt (normaal) naar ons als hij 8 weken is.
gelukkig zijn hier leden met veel ervaring en vertelden ze me dat dat eigenlijk nog te vroeg is!! en dan moet je weten, als ik wilde kreeg ik hem al op 6weken oud!!!!!!! heel waarschijnlijk doen ze die kittens zo vroeg weg omdat ze dan niet de kosten hebben van de da voor de 2 inenting.

ik vind dit zo schandalig!! ik ga met hen toch eens praten over eventueel een andere datum, maar wat als ze niet willen?? ben al zo verliefd op bailey's!! als hij toch zo vroeg komt hoe stellen jullie dan voor hoe ik hem het beste verzorg dat er toch niets met hem gebeurt?? amaai en ik dacht dat ik minder zorgen zou hebben omdat ik via een cattery werk nu!!

alle info rond dit thema is welkom is wil het beste doen voor onze bailey's dus alle raad is welkom!!

groetjes patsy :)

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#15 Geplaatst 04 november 2009 - 12:29

Dit is een link naar een stukje uitleg op mijn website, dat zijn dingen die in orde moeten zijn bij de aankoop van een raskat. Daarvoor betaal je dan ook die hoge prijs.
Ik vrees persoonlijk dat je bij een broodfokker terecht bent gekomen, als je het kitten zelfs nog voor het 8 weken was mocht gaan halen.