Spring naar inhoud

- - - - -

Fokkerswereld en doofpot.

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#106 Geplaatst 23 november 2009 - 22:11

Aan Kailo en alle gelijkgezinden,Ik durf voorstellen om jullie samen te verenigen als gelijkstemde zielen die samen informatie willen uitwisselen en willen zoeken naar oplossingen.  Ik ben zelf geen fokker maar zou mezelf als mogelijke "koper" willen bestempelen of zoals jullie zo mooi zeggen "personeel" van een mogelijke raskat. Ik denk dat zelfs wanneer jullie allemaal andere katten kweken het nog steeds interessant zou zijn om mekaar te steunen en samen oplossingen te zoeken.  Maar dan wel met de beste bedoelingen en zonder roddelen.  Zoals Kailo zegt "je hoeft het niet altijd eens te zijn" maar door elkaars mening te kennen en te respecteren kan je veel bijleren.  Ik heb momenteel VEEL schrik om een maine coon aan te schaffen, want ik heb als leek ook al vanalles gehoord.  Sommige fokkers zweren bij het testen van een aantal ziektes en anderen vinden het kul en larie omdat je nooit zeker kan zijn of zoiets.  Enfin, ik zou graag hebben dat ik me zou kunnen wenden tot zo'n groep gelijkgestemde zielen die het beste voorhebben met alle katten en eerlijk zijn.  Tenslotte geef ik als personeel van een nieuwe kat ze ook niet snel graag af om ze dan in de grond te moeten steken.  Ik heb alle discussies hier gevolgd en kan me niet van de indruk ontdoen dat sommigen zich precies "op hun tenen getrapt" voelen door wat hier geschreven wordt.  Degene die het schoentje past, trekt het aan!  Ga je niet akkoord met iets, meng je dan liever op een correcte manier in het gesprek en tracht met feiten het besproken thema te weerleggen.  Dat noem je dan eerlijkheid en daar kan je dan uiteindelijk iets van leren.  Als je tenminste iets WILT leren en het niet alleen doet om er geld uit te halen.  Waar moet ik als "leek" nu naar toe?  Ik vind het verschrikkelijk moeilijk hoor.  Ik wil in ieder geval iedereen feliciteren die het beste voorheeft met een bepaalt ras en een beslissing niet uit de weg gaat om soms zware beslissingen te nemen.  Dan pas ben je onbaatzuchtig en in mijn ogen GOED bezig.  Maar ja .... wie ben ik .... :d :)

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#107 Geplaatst 23 november 2009 - 22:22

Nee hoor mijn katten hebben geen last en nooit gehad ook, gelukkig.....