Spring naar inhoud

- - - - -

Fokkerswereld en doofpot.

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#46 Geplaatst 06 november 2009 - 13:43

kailo zei:

Hmmm nee hoor maar je kent de gezegde toch: liefde gaat eerst door de maag :LOL:

hahahah

kailo zei:

Lang leve de openheid en eerlijk dus. Persoonlijk was ik er heen gegaan en had die vent ****** mag niet zeggen op een forum. En al die anderen die het al wisten maar lekker niks zeiden en hun mondje hielden.

Voor mij is dat dus ook tevens een teken van blijf maar gewoon lekker zwijgen, want de openheid is ver te zoeken.
Gewoon het hufterige, dat een fokker het nb niet aan de mensen durft te vertellen die een kitten bij hem hebben gekocht.
En dat klopt al niet.
Met zoveel woede in me, had ik echt geen auto meer kunnen rijden en daarbij ik ben dan ook niet prettig om naast je in de auto te hebben. ;)

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#47 Geplaatst 06 november 2009 - 13:45

jubikelcats zei:

hahahah

Voor mij is dat dus ook tevens een teken van blijf maar gewoon lekker zwijgen, want de openheid is ver te zoeken.
Gewoon het hufterige, dat een fokker het nb niet aan de mensen durft te vertellen die een kitten bij hem hebben gekocht.
En dat klopt al niet.
Met zoveel woede in me, had ik echt geen auto meer kunnen rijden en daarbij ik ben dan ook niet prettig om naast je in de auto te hebben. ;)

Had je met liefde gebracht ben wel wat gewend dus was wel goed gekomen onderweg.

Guest_AngelCat_*
Guest_AngelCat_*

#48 Geplaatst 06 november 2009 - 13:49

jubikelcats zei:

Maar als mensen er niet open voor staan.
Niet willen weten wat er binnen hun ras speelt. Tja waarvoor dan open zijn, voor jan met de pet die graag alles doorlult?

Waar gebeurd;

Ik heb in Dortmund bij de fokker en keurmeester Gunther Wendt ( een grotere boerenlul bestaat er niet, maar dat terzijde) 2 katten gekocht. Beiden kosten 1200 euro per stuk.
Brettonparks Lola Montez en Brettonparks Obsession ( Kino)
Op het moment dat Cartousche net bevallen was van haar 2 baby's van Kino kreeg ik via een hele goede vriendin te horen, wil jij Kino DNA laten testen, want zijn moeder is PKD positief bevonden. De fokker zelf durfde mij dit niet te vertellen, want zo vertelde hij later, ik kan toch niet iedereen die een kat van haar heb bellen en zeggen dat de moeders positief is.
Dus met spoed Kino getest en tuurlijk mijn boot kon niet afhouden en zonk met mij erbij. Kino testte positief. Met de test in mijn handen heb ik direct de d.a. gebeld, Kino komt er aan, die moet direct gecastreerd worden en kreeg ook gelijk een tardak inj. Want dat gezeik moet ik niet hebben.
Heb zelf naar buiten gebracht dat Kino positief was en kreeg om me heen al te horen, oh dat wist ik al, of hadden we al verwacht want moeders is positief.
Heb de fokker woedend opgebeld. W.s. herkende hij mijn nummer, dus de hufter nam al niet op. Uiteindelijk heb ik via een ander telefoonnummer gebeld en ja hij nam op.
Aangegeven Kino is positief voor PKD en waarom niet verteld, waarop ik dus bovenstaande al kreeg te horen.
Ik eiste een andere kat en dat ik gerucht er verder ging van maken op mijn website.
Tja als ik dat ging doen, kreeg ik te maken met zijn advocaat, want die was al op de hoogte en hij kon zo een aantal rechtszaken gaan beginnen.
En verder vervolgde hij erbij, een andere kater, nee, ik heb je een dekkende kater verkocht. Hij kan dekken, dan moet je alleen al zijn kinderen maar testen. de positieve kunnen een lang leven in een liefhebbersgezin hebben en de negatieve kan je voor veel geld dan verkopen. WANT DAT DOE IK OOK.
Hij had zo'n verrot veel mazzel dat ik hier in Groningen zit en die vent in Duitsland, want ik had hem echt boven op zijn smoel geslagen op dat moment.
Ik kon er wel bij vermelden dat Kino al gecastreerd is, want ik wil niet meer geassocieerd worden met PKD.

Over zijn 2 dochters heb ik in grote angst gezeten met 10 weken heb ik ze DNA laten testen, ze waren gelukkig beide negatief.
Kino had 1 uitdekking gegeven bij een vriendin, daar is een zoon uitgekomen, ook die knul is gelukkig negatief.
Maar de geruchten gonsden dus wel al dat ik 2 positieve kittens had liggen.
Het gesprek heb ik overigens wel aan 2 vrienden laten weten in Duitsland. En daar is het dus ook doorgegaan onder de fokkers.
De fokkers in Duitsland die het gehele verhaal ook kennen die kotsen dus Wendt ook al uit.
Bij een hoop verenigingen in Duitsland hoeft hij niet meer te keuren.
Wanneer hij me ook tegenkomt, loopt hij bij voorbaat al een blokje om.
En ja het 2e succesverhaal bij G. Wendt is Lola, prachtige poes, alleen PL, Bronchitis en HCM verdacht, op 3 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van bronchitis en HCM. Lola is gelukkig nooit zwanger geweest, ze liet zich niet dekken.

Wat een nachtmerrie, zulke mensen zijn het doodschoppen nog niet waard...

Maar voor mij wel een gegeven om open en eerlijk te zijn, wat er ook op mijn pad moge komen in de toekomst...moet er toch niet aan denken dat ik zoiets zou verzwijgen naar mijn kittenkopers toe, gruwelijk ....

Bewerkt door AngelCat, 06 november 2009 - 13:52.

Guest_AngelCat_*
Guest_AngelCat_*

#49 Geplaatst 06 november 2009 - 13:51

kailo zei:

Hahah dat mag er is maar 1 voorwaarde en dat is iets lekkers mee brengen, alles wordt namelijk gedeeld bij ons. Dus bij deze welkom.
Mijn eerst komende show is 22 november in Zutphen in Nederland.

Das nou jammer, die dag heb ik al elders een show :(

Maar we gaan vast een keer voor de herkansing en dat lekkers, tsja dat heb ik altijd wel bij me dus dat komt wel goed :oops:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#50 Geplaatst 06 november 2009 - 13:59

BTW naar mijn kittenkopers ben ik ook eerlijk.
1 van Passion haar kinders was verhuist naar een beginnende fokker.
Op het moment dat ik wist dat Passion positief was heb ik diegene ook opgebeld en direct aangegeven dat het knulletje hoe zonde ik het ook vind gecastreerd moet worden.
Er was een mogelijke kans dat hij ook HCM positief was.
Maar andere fokkers die er buiten staan, die kunnen wat mij betreft de hoogste boom in en lekker daar verrotten

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#51 Geplaatst 06 november 2009 - 14:08

jubikelcats zei:

BTW naar mijn kittenkopers ben ik ook eerlijk.
1 van Passion haar kinders was verhuist naar een beginnende fokker.
Op het moment dat ik wist dat Passion positief was heb ik diegene ook opgebeld en direct aangegeven dat het knulletje hoe zonde ik het ook vind gecastreerd moet worden.
Er was een mogelijke kans dat hij ook HCM positief was.
Maar andere fokkers die er buiten staan, die kunnen wat mij betreft de hoogste boom in en lekker daar verrotten

Kn ik me helemaal voorstellen ja. Je bent in ieder geval wel eerlijk naar diegene die je lijn hebben.

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#52 Geplaatst 06 november 2009 - 14:14

jubikelcats zei:

Liever onder de grond gaat zo stinken dan, heb ie daar weer last van. ;)

Bewerkt door kailo, 06 november 2009 - 14:14.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#53 Geplaatst 06 november 2009 - 14:14

kailo zei:

Kn ik me helemaal voorstellen ja. Je bent in ieder geval wel eerlijk naar diegene die je lijn hebben.

Ja maar die hebben daar het volste recht ook toe.
In principe betaal je ook daarvoor.

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#54 Geplaatst 06 november 2009 - 14:17

jubikelcats zei:

Ja maar die hebben daar het volste recht ook toe.
In principe betaal je ook daarvoor.

Zou niet iedereen doen.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#55 Geplaatst 06 november 2009 - 15:19

Denk dat geroddel ed vooral voorkomt bij de iets gekendere en populairdere rassen.

Bij iets minder gekende rassen wordt er (redelijk) goed samen gewerkt.

Dat is nu toch mijn ervaring als beginnende fokker.

Zo heb ik een goede relatie met de eigenaars van de dekkater waar ik met Tirza naar toe ben geweest. En voor algemene zaken met diverse fokkers van allerhande rassen.

Ik ben dan ook geen "concurrent" met mijn Asian ;)

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#56 Geplaatst 06 november 2009 - 15:22

Tirza zei:

Denk dat geroddel ed vooral voorkomt bij de iets gekendere en populairdere rassen.

Bij iets minder gekende rassen wordt er (redelijk) goed samen gewerkt.

Dat is nu toch mijn ervaring als beginnende fokker.

Zo heb ik een goede relatie met de eigenaars van de dekkater waar ik met Tirza naar toe ben geweest. En voor algemene zaken met diverse fokkers van allerhande rassen.

Ik ben dan ook geen "concurrent" met mijn Asian ;)

Denk het niet, heb zelf ook geen populair ras om het zo te noemen maar roddels achterklap zwartmakerij genoeg hoor, geloof me. Er zitten er altijd wel een paar tussen die het doen. Hoppen van fokker naar andere fokker en ondertussen andere weer zwartmaken. Helaas maar waar, was het maar anders dan had de wereld er een stuk beter uit gezien.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#57 Geplaatst 06 november 2009 - 17:44

jaja die doofpot... daar weten we alles over.
De DA heeft kira in slaap gedaan vandaag om ze te onderzoeken en te behandelen tegen wormen/vlooien.
Na betasten van haar achterste kniegewrichten blijkt dat haar pootje ooit gebroken geweest moet zijn ofzo, die knie is helemaal scheef met bulten :louche:

Die kat bijt andermans arm open als die ze wil vastpakken, en dat moet allemaal komen door 2 luidruchtige kindjes jaren geleden.... right! :gek:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#58 Geplaatst 06 november 2009 - 18:22

Ik denk dat veel fokkers hier op het forum wel open en eerlijk zijn over hun cattery en wat er speelt, er zijn iig topics hier die daarvan kunnen getuigen!

Ik weet ook, dat, mocht ik later een raskat willen aankopen ik waarschijnlijk toch naar iemand van hier op het forum, of een kennis van iemand op het forum zal stappen omdat je net zoveel hoort over catteries die dingen verzwijgen...

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#59 Geplaatst 06 november 2009 - 18:49

kailo zei:

Liever onder de grond gaat zo stinken dan, heb ie daar weer last van. ;)

hahahaha jij bent helemaal erg.

Mijn man zei nog wat ;)
Ze kennen beter over je lullen dan van je eten.

Over het algemeen is het wel ook bekend, zolang ze over je lullen blijf je intressant.

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#60 Geplaatst 06 november 2009 - 19:05

jubikelcats zei:

hahahaha jij bent helemaal erg.

Mijn man zei nog wat ;)
Ze kennen beter over je lullen dan van je eten.

Over het algemeen is het wel ook bekend, zolang ze over je lullen blijf je intressant.

Flink laten lullen dan pfff stel je voor dat ze het niet doen gaat het je nog geld kosten ook ;)