Spring naar inhoud

- - - - -

Fokkerswereld en doofpot.

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#61 Geplaatst 06 november 2009 - 20:06

kailo zei:

Flink laten lullen dan pfff stel je voor dat ze het niet doen gaat het je nog geld kosten ook ;)

pcs dat mot je nou net niet hebben.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#62 Geplaatst 06 november 2009 - 20:24

Maar lieve Karin, er moet me toch iets van het hart...

Je zegt dat je soms uit noodzaak je openheid beperkt tot bv mensen die een kat uit die lijn hebben, maar ik lees iets heel anders. Jij komt op mij over als iemand die juist wel een open boek is en heel eerlijk bent. Iemand die gewoon niet anders kan als eerlijk zijn.

Je hebt het als perzenfokker over zaken als hcm. Niet enkel theoretisch van "het kan wel eens voorvallen", maar met concrete voorbeelden, katten die je zelf in huis hebt gehad bv. Ik weet zelf uit ervaring hoe gevoelig hcm ligt, zelfs in een ras waar hcm toch met een zekere regelmaat voor komt...

Ik ben ook al een paar keer bedreigd geweest omdat ik mijn mond erover durfde te openen, maar ik laat me nu eenmaal het zwijgen niet opleggen :p

Maar ik heb het dan over iets dat helaas een bekend probleem is bij de britten. Ik kan me alleen maar inbeelden hoe jij de wind van voren kan krijgen als je je mond open trekt over het feit dat hcm ook perzen kan treffen... want bij de britten zijn er af en toe nog wel fokkers die beweren dat hcm niet voorkomt, maar bij de perzenfokkers wordt er zelfs amper getest!

Ook andere tegenslagen vertel je bv hier over of staan zomaar open en bloot op je website. Ik vind jou dus juist een voorbeeld van een fokker die heel open is.
Wou ik toch even kwijt 8)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#63 Geplaatst 06 november 2009 - 20:33

Smitten Kitten zei:

Maar lieve Karin, er moet me toch iets van het hart...

Je zegt dat je soms uit noodzaak je openheid beperkt tot bv mensen die een kat uit die lijn hebben, maar ik lees iets heel anders. Jij komt op mij over als iemand die juist wel een open boek is en heel eerlijk bent. Iemand die gewoon niet anders kan als eerlijk zijn.

Je hebt het als perzenfokker over zaken als hcm. Niet enkel theoretisch van "het kan wel eens voorvallen", maar met concrete voorbeelden, katten die je zelf in huis hebt gehad bv. Ik weet zelf uit ervaring hoe gevoelig hcm ligt, zelfs in een ras waar hcm toch met een zekere regelmaat voor komt...

Ik ben ook al een paar keer bedreigd geweest omdat ik mijn mond erover durfde te openen, maar ik laat me nu eenmaal het zwijgen niet opleggen :p

Maar ik heb het dan over iets dat helaas een bekend probleem is bij de britten. Ik kan me alleen maar inbeelden hoe jij de wind van voren kan krijgen als je je mond open trekt over het feit dat hcm ook perzen kan treffen... want bij de britten zijn er af en toe nog wel fokkers die beweren dat hcm niet voorkomt, maar bij de perzenfokkers wordt er zelfs amper getest!

Ook andere tegenslagen vertel je bv hier over of staan zomaar open en bloot op je website. Ik vind jou dus juist een voorbeeld van een fokker die heel open is.
Wou ik toch even kwijt 8)
Dankje Hanne

Toch blijft er heel wat in mijn koppie gewoon hangen. die niet naar buiten worden gebracht.

Heb overigens ook al de nodige shit over me heen gehad betreffende de HCM.
En vooral toen ik elders een ander stuk plaatste.
Dan wordt je erg voorzichtig ook.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#64 Geplaatst 06 november 2009 - 20:44

jubikelcats zei:

Dankje Hanne

Toch blijft er heel wat in mijn koppie gewoon hangen. die niet naar buiten worden gebracht.

Heb overigens ook al de nodige shit over me heen gehad betreffende de HCM.
En vooral toen ik elders een ander stuk plaatste.
Dan wordt je erg voorzichtig ook.

Natuurlijk, het is logisch dat er af en toe iets in je eigen kopje blijft hangen. Niet alles heeft er belang bij om naar buiten gebracht te worden.

Maar de dingen die echt geweten moeten worden... ik geloof dat jij die nog niet eens zou kunnen verzwijgen ook al zou je het willen. En dat bedoel ik als een compliment hoor 8) Denk dat jij wat dat betreft gewoon doodeerlijk bent ;)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#65 Geplaatst 06 november 2009 - 21:07

Smitten Kitten zei:

Natuurlijk, het is logisch dat er af en toe iets in je eigen kopje blijft hangen. Niet alles heeft er belang bij om naar buiten gebracht te worden.

Maar de dingen die echt geweten moeten worden... ik geloof dat jij die nog niet eens zou kunnen verzwijgen ook al zou je het willen. En dat bedoel ik als een compliment hoor 8) Denk dat jij wat dat betreft gewoon doodeerlijk bent ;)

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Niet teveel doen dit Hanne, anders ga ik naast mijn schoenen lopen.
En die lucht is niet te harden.

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#66 Geplaatst 07 november 2009 - 12:03

jubikelcats zei:

Nou in dit geval mag het hoor. Je woont toch niet bij mij in de buurt duss ruikt toch niks. :LOL: :goofy:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#67 Geplaatst 07 november 2009 - 12:15

jubikelcats zei:

Als het goed is mag het ook gezegd worden 8)

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#68 Geplaatst 07 november 2009 - 12:18

Weet je , je hoeft niet elke scheet die een kat dwars zit te melden. Maar als je het hebt over erfelijkheidsfactoren, besmettingen etc vind ik het een ander verhaal.
Hoe vaak sta je niet in de rij bij een show en staan er mensen voor je met poezen waarvan de een nog harder niest als de andere. Of je weet dat er schimmel geweest is en men gaat gelijk na de derde test die vrij ( althans dat neem je aan )is naar show.
Toen men een tijd terug bij ons in een lijn de HCM gen 2 ontdekt werdt kwam ik hierachter door een forum, gelukkig maar want onze kater had ook kans op die gen, gelukkig ergens achter in de lijn. Een goed bevriende cattery had een directe lijn hieruit. Hadden we het forum niet gelezen en had men het daar niet gemeld weet ik zonet niet of ze het ons gemeld hadden. Werd namelijk gezegd dat de direct betrokkene hiervan op de hoogte gesteld is. Nou die bevriende cattery dus niet en die had een directe lijn.
Samen hebben we gelijk actie ondernomen en een test laten doen. Gelukkig alletwee vrij. Moet erbij vermelden dat diegene die het op het forum gezet heeft wel voor openheid is op dit gebied, gelukkig maar.

Blijft het zonde vinden dat men sommige dingen niet vermeld en het liever voorzich houdt. Waarom geen idee. Snappen doet ik het ook niet. Je maakt je kat niet ziek, die wordt ziek het overkomt je. Je stopt er geen HCMgen in middels een spuit. Je weet als je veel katten bij elkaar hebt dat je grote risico's loop op besmettelijke ziekte's.

Komt dit ten goede van je ras zelf denk ik van niet. Op den duur werkt het tegen je en je poezen. Dat is een eeuwige zonde.

Bewerkt door kailo, 07 november 2009 - 12:31.

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#69 Geplaatst 07 november 2009 - 12:20

Smitten Kitten zei:

Als het goed is mag het ook gezegd worden 8)

Absoluut ik heb liever iemand die het benoemt en zegt en direct is.
Hoe zegt men dat in belgisch sjapoo :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#70 Geplaatst 07 november 2009 - 15:40

Maar het ging volgens mij in eerste instantie dit topic over het meeleven met een ziek kitten en wanneer het kitten overleden is en de uitslag bekend is het niet willen vermelden.

Het HCM verhaal en andere erfelijkheids factoren staan hier denk ik volledig buiten.
Bij het overlijden van kittens, daar hoeven lang niet altijd erfelijksheidsfactoren in het spel te zijn.

Erfelijkheidkwesties, HCM, PKD en PL daar ben ik wel open over. Dat ik test is ook te lezen op mijn website, zelfs met de data's dat ze zijn getest.
Echter wat er speelt binnen mijn cattery, wanneer welke poes gedekt is, wat er bevallen is, wat er aan baby's rondlopen.
En wat er evt is gestorven, daar hou ik bijna altijd mijn bekkie over.
Ja wanneer het gewoon goed gaat, dan soms wordt het vermeld.
maar lang niet altijd.

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#71 Geplaatst 07 november 2009 - 15:57

jubikelcats zei:

Maar het ging volgens mij in eerste instantie dit topic over het meeleven met een ziek kitten en wanneer het kitten overleden is en de uitslag bekend is het niet willen vermelden.

Het HCM verhaal en andere erfelijkheids factoren staan hier denk ik volledig buiten.
Bij het overlijden van kittens, daar hoeven lang niet altijd erfelijksheidsfactoren in het spel te zijn.

Erfelijkheidkwesties, HCM, PKD en PL daar ben ik wel open over. Dat ik test is ook te lezen op mijn website, zelfs met de data's dat ze zijn getest.
Echter wat er speelt binnen mijn cattery, wanneer welke poes gedekt is, wat er bevallen is, wat er aan baby's rondlopen.
En wat er evt is gestorven, daar hou ik bijna altijd mijn bekkie over.
Ja wanneer het gewoon goed gaat, dan soms wordt het vermeld.
maar lang niet altijd.

Nee hoor, gaat over fokkers en doofpotjes. kan nog wel meer voorbeelden noemen maar denk dat jij dat ook wel kan ondertussen.
Gaat over dat het zo jammer is dat men bepaalde informatie niet deelt met elkaar. Je hoeft geen vriendjes te zijn of elkaar leuk en aardig te vinden.
Maar delen van info kan daar los van staan. Des te sterker sta je als fokker samen en kan men samen een gezond ras fokken. Niet dat je ineens elkaar dekkater mag gaan gebruiken ofzo nee puur info.
Als er een lijn niet goed is en men weet dat waarom niet melden. Waarom je mondje dicht houden. Iemand die het niet weet gebruikt die lijn en mischien wel met alle gevolgen van dien. Dat komt je ras en zijn gezondheid niet goed uit lijkt me.

Dit schreef ik net nog:
Komt dit ten goede van je ras zelf denk ik van niet. Op den duur werkt het tegen je en je poezen. Dat is een eeuwige zonde.

Guest_AngelCat_*
Guest_AngelCat_*

#72 Geplaatst 07 november 2009 - 16:08

Als ik een nest heb, of er één verwacht staat dit ook gewoon op mijn website en mocht er onverhoopt iets naars gebeuren tijdens de geboorte of het opgroeien van de kittens zou ik er ook niet voor schromen om dit erbij te vermelden, dit zijn dingen die iedereen kan overkomen. Ik ga er van uit dat ik dan al wat mogelijk is heb gedaan voor het beestje en vind dan niet dat ik iets heb om mij voor te schamen, het leven van een fokker gaat nu eenmaal niet altijd over rozen ;)

Maar dat is een keus die een ieder voor zich maakt natuurlijk, ook niks mis mee, als we allemaal hetzelfde zouden doen of denken wordt het ook maar een saaie boel :d

Toch vind ik het desbetreffende voorbeeld wel bedenkelijk, als je de keus maakt om het lief en leed van een nest/kitten of poes te delen waarom zou je het resultaat van een onderzoek/ uitslag of autopsie dan voor je houden ??

Guest_Sheily_*
Guest_Sheily_*

#73 Geplaatst 07 november 2009 - 17:05

AngelCat zei:

Toch vind ik het desbetreffende voorbeeld wel bedenkelijk, als je de keus maakt om het lief en leed van een nest/kitten of poes te delen waarom zou je het resultaat van een onderzoek/ uitslag of autopsie dan voor je houden ??
As je dat op een forum doet vind ik het niet meer dan gewoon dat je ook laat weten wat het nou was maar volgens mij gebeurd dat meestal ook wel.
Mensen die dat niet doen maar wel alles meel laten leven hebben denk ik wat te verberge dus die maken zichzelf alleen maar voor te betwijfelen want dan weten ze denk ik of dat ze niet alles uitgeprobeerd hebben vanwege geld of zo of het is iets met meer gevolgen voor de andere beesten. Dan nog niet handig om niet goed af te sluiten want dan geef je voer voor zulke gissen.
Lekker wereldje dus en lijkt wel overal gelijk :p

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#74 Geplaatst 07 november 2009 - 18:45

mijn god! Get a life! Mag een mens niet eens meer zelf beslissen wat die wel en niet op een forum gooit? en het tijdstip daarvan? Mag een mens niet eens meer zelf iets bepalen? en mag een mens niet eens meer rouwen en alles eerst zelf verwerken?

Ik denk dat iedereen hier wel weet dat dit topic over mij gaat. We zijn niet achterlijk ofzo.
Lekker hoor, zo'n trap na, daar zit een mens dan ook echt op te wachten!

soul had fip. zoe heeft het waarschijnlijk ook. Nu blij? nu gelukkig dat je het weet? nu trots op jezelf voor het leed dat je extra hebt veroorzaakt door dit topic? wees maar trots dat het nu op dit forum staat terwijl ik nog aan het rouwen ben en het nog steeds erg moeilijk heb. Bovendien heb ik een heel sterk vermoeden dat dit allang bij sommigen bekend is. Gezien het tijdstip van het topic en het tijdstip dat de uitslag kwam. Wel heel toevallig vind je niet? dat soul toch naar een bepaald lab werd gestuurd zonder onze medeweten en dat 'opeens' dit topic kwam? Fijn. Geniet er maar van. Nu gelukkig?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#75 Geplaatst 07 november 2009 - 18:53

Jammer Ginnie dat je je nu genoodzaakt ziet om dit zo op deze manier op het forum te smijten. Eerlijkheid is één ding, maar het is inderdaad een beetje dwaas om te verwachten dat mensen in volle rouw hun ziel uitgieten op een forum...

Kijk als het over een erfelijk iets gaat als hcm vind ik wel dat zo snel mogelijk eigenaars van verwanten op de hoogte moeten gebracht worden, op deze manier voorkom je mss dat een bepaalde verwant nog gedekt wordt uit onwetendheid. Maar iets als fip waar niemand schuld in treft en waar nog geen regelmaat in te vinden is... ik weet niet hoe ik zelf in zo'n situatie zou handelen. Misschien zou ik het juist wel meteen hier komen neerpennen omdat ik het van me af moet schrijven, misschien zou ik het eerst even zelf willen verwerken. Iedereen gaat er op zijn/haar eigen manier mee om, dit is geen kwestie van "leven of dood" voor andere fokkers.

Veel sterkte toegewenst Wendy...

Bewerkt door Smitten Kitten, 07 november 2009 - 18:54.