Spring naar inhoud

- - - - -

Vroegcastratie

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 04 november 2009 - 17:21

A.s zaterdag komt Kawan hier wonen en is dan ongeveer 14 weken oud. Ik wil hem als Bengaal-zijnde zo snel mogelijk laten castreren. Mijn eigen praktijk wil het niet doen (pas vanaf 6 maanden) en ik heb een aantal anderen gebeld en ook die willen het pas doen na 6 maanden.
Zijn ze hier nou toevallig zo lastig, of herkennen jullie dit? Er moet toch wel een praktijk zijn die het wil doen? Als ik lees dat sommige fokkers de kittens al bij henzelf laten castreren?

Bewerkt door Ester, 04 november 2009 - 17:22.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#2 Geplaatst 04 november 2009 - 18:00

ook onze da wil het niet doen voor 6 maand , maar er zijn in Belgie wel da's te vinden die het wel doen ,
ik persoonlijk vind het ook beter om wat later te castreren , ben wat bang dat de katjes in hun groei gaan belemmerd worden , heeft iemand er mischien ervaring mee??

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 04 november 2009 - 18:05

Hier zijn de meningen verdeeld over. Mijn ragdoll is ook al gecastreerd voor hij 3 maanden was. Mijn fokker staat daar helemaal achter, in Amerika doen ze het al jaren. Voor meer info : http://www.ragdoll.b...atie.htm</span>
Er zijn wel meer dingen waar artsen het niet over eens raken he, denk maar aan het gebruik van de pil voor de dames of het voorschrijven van antibiotica...

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 04 november 2009 - 18:37

Pietje zei:

ook onze da wil het niet doen voor 6 maand , maar er zijn in Belgie wel da's te vinden die het wel doen ,
ik persoonlijk vind het ook beter om wat later te castreren , ben wat bang dat de katjes in hun groei gaan belemmerd worden , heeft iemand er mischien ervaring mee??

Ik heb al een Bengaal, Zucchero, en die is bij de fokster al gecastreerd, op mijn verzoek na haar motivatie. En het is gewoon een grote mooie jongen geworden.

Bengalen kunnen nogal pieskatten zijn en Zucchero maakte toen hij 12 weken oud was al aanstalten om te sproeien.
En echt, een sproeiende Bengaal is geen pretje.

Sam (Somali) laat ik ook wat later castreren maar bij een Bengaal wil ik geen risico lopen. Als die eenmaal "wildplassen"..

Inmiddels heb ik een praktijk gevonden die het wil doen. 18 november staat de afspraak!

Bewerkt door Ester, 04 november 2009 - 18:37.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 05 november 2009 - 14:57

Ik ben onlangs op een lezing geweest en daar hadden ze het ook over vroegcastratie. Naar het schijnt zijn er al een boel onderzoeken naar gedaan met als conclusie dat vroegcastratie GEEN invloed heeft op groei of heupdysplasie of enig ander nadeel.

Het probleem met vroegcastratie is wel dat de narcose met gas dient te gebeuren en dat is de reden waarom niet alle DA dat doen. simpel omdat ze dit apparaat niet in huis hebben.

Tof dat je toch een DA hebt gevonden.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 06 november 2009 - 11:31

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 06 november 2009 - 11:57

geen ervaring mee veel succes en super dat hij gauw komt
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 06 november 2009 - 12:51

:geluk: 18 november ;)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#9 Geplaatst 06 november 2009 - 12:58

geen ervaring mee en ik zou het ook niet doen. ik sta er niet achter maar dat is mijn mening :oops: