Spring naar inhoud

- - - - -

naam kennen ...

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#1 Geplaatst 04 november 2009 - 22:03

Na hoeveel tijd herkende je kat zijn of haar naam eigenlijk? :catscratchhead

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 04 november 2009 - 22:06

Dat is een moeilijk te beatwoorden vraag. Naar mijn mening kies je best voor een naam bestaande uit 2 lettergrepen die makkelijk uit te spreken is. Sommige katten luisteren nu eenmaal niet naar hun naam of luisteren enkel als ze willen. Ik heb het geluk dat er hier 2 luisteren naar hun naam zoals een hond.

Ons Yumi reageert perfect, Taiga kent haar naam ook heel goed (enkel als ze wil, maar ze kent hem erg goed), zelfs MoucheMouche kent haar naam perfect (wel een lange en vrij moeilijke naam), Mystic reageert ook goed en Feareke niet altijd

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#3 Geplaatst 04 november 2009 - 22:07

Soms kijken ze op als ze hun naam horen maar toch denk ik dat het toeval is en dat ze gewoon op het geluid reageren... Dus ik denk dat het nog niet zover is dat ze hun naam kennen. 8)

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#4 Geplaatst 04 november 2009 - 22:25

Spanishke zei:

Dat is een moeilijk te beatwoorden vraag. Naar mijn mening kies je best voor een naam bestaande uit 2 lettergrepen die makkelijk uit te spreken is. Sommige katten luisteren nu eenmaal niet naar hun naam of luisteren enkel als ze willen. Ik heb het geluk dat er hier 2 luisteren naar hun naam zoals een hond.

Ons Yumi reageert perfect, Taiga kent haar naam ook heel goed (enkel als ze wil, maar ze kent hem erg goed), zelfs MoucheMouche kent haar naam perfect (wel een lange en vrij moeilijke naam), Mystic reageert ook goed en Feareke niet altijd

Boef en Polis ... ni zo moeilijk he ... ;)
We gebruiken hun namen telkens als we tegen hen spreken maar ik vroeg me af wanneer ze die zouden kennen?  Nu is dat uiteraard nog te vroeg! Die twee schatjes zijn hier ook nog niet zo lang ...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 04 november 2009 - 22:28

beetle zei:

Boef en Polis ... ni zo moeilijk he ... ;)
We gebruiken hun namen telkens als we tegen hen spreken maar ik vroeg me af wanneer ze die zouden kennen?  Nu is dat uiteraard nog te vroeg! Die twee schatjes zijn hier ook nog niet zo lang ...

Nee das waar en ze zijn zeker verschillend genoeg van klank.
Een termijn valt daar niet echt op te plakken, is voor elke kat anders. Ze zouden hem wel vroeger kunnen kennen dan je denkt of dan ze laten uitschijnen (de boefjes :) ) :twisted:
Wat je ook kan doen is eventueel je katten trainen? Dat is ook een goeie manier om hun meer te leren luisteren en niet enkel naar hun naam

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#6 Geplaatst 04 november 2009 - 22:30

trainen? Nu ben ik curieus!
Hoe begin ik daar aan? Dat interesseert me wel!!

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 05 november 2009 - 18:02

Ik heb me dat ook lang afgevraagd: wanneer kent Shiva zijn naam? Dat heeft toch wel vrij lang geduurd. Hij is nu bijna 9 maanden oud en 6 maanden bij mij. Zijn fokster heeft hem vanaf 6 weken ook met zijn naam aangesproken. Ik heb hem veel geconfronteerd met zijn naam: in alles wat ik tegen hem zei, kwam zijn naam wel 1 of 2 x voor. En eigenlijk is het pas sinds een maand dat ik merk dat hij echt zijn naam kent: hij komt wel niet altijd afgerend als ik hem roep. En als hij wel komt dan vraag ik me af of het toeval is.
Vorige week was ik met mijn moeder aan het bellen en ik laat zijn naam vallen in het gesprek. Mijnheer lag te soezen op zijn kussen, ogen halfdicht maar bij het horen van zijn naam: kopje recht , oogjes open en oortjes gespitst. Dus ik denk dat hij na 7 maanden zijn naam wel kent...
In alle geval: veel plezier met jouw schatjes :)

Bewerkt door Fieke, 05 november 2009 - 18:13.

Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 05 november 2009 - 18:12

Hier hebben ze soms last van selectieve doofheid, nochtans is dit meer een mannelijke eigenschap :ha :ha :ha :ha .  Als ze iets willen horen, dan kijken ze wel om, maar er zijn andere keren, precies of je lucht bent.

Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 05 november 2009 - 18:14

Marieke zei:

Hier hebben ze soms last van selectieve doofheid, nochtans is dit meer een mannelijke eigenschap :ha :ha :ha :ha . Als ze iets willen horen, dan kijken ze wel om, maar er zijn andere keren, precies of je lucht bent.

Hier ook! Maar Shiva is een katertje, dus dan is dat normaal zeker :lachen:
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#10 Geplaatst 05 november 2009 - 18:20

hier begint dat nu pas zo dat ze hun naam herkennen ik vind zelfs dat casper zijn naam sneller herkent en charlie reageert ook op de naam van casper :ha maar charlie luistert ook wel als ik hem roep alleen niet als hij geen zin heeft :ha

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 05 november 2009 - 18:24

Hier hebben ze ook last van selectieve doofheid. :louche:

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 05 november 2009 - 18:52

ja hier ook :)
Thaira ken haar naam goed , vooral Thai Thai
Syrai Sisi
Iruna ook
en Dan Inty volledig in de ban van zijn naam :LOL:
De rest maar half en half
Loki weet ik nog niet....
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Dré_*
Guest_Dré_*

#13 Geplaatst 05 november 2009 - 18:59

Joloka zei:

Hier hebben ze ook last van selectieve doofheid. :louche:

Dat was net ook wat ik dacht bij dit topic in exact dezelfde bewoording ...
en eigelijk geldt dat niet alleen voor het luisteren naar de naam maar voor zowat elk "bevel" of poging tot "corrigeren".
Misschien is dat dom van slimmigheid of zoiets ... :LOL:

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#14 Geplaatst 05 november 2009 - 19:31

awel misschien ben ik gek, maar als ik Faizu roep, zal Indy of Elias niet komen. Roep ik Indy zal Noa niet komen enz enz.

Mijn eerste hond destijds heette Ilja, wij noemden hem ook wel Billy, hij luisterde ook naar "stommerik", "mottigaard" en meer van dat fraais als je het maar met een vrolijke hoge stem uitsprak. Riep je Billy met een lage grafstem, sliep hij gewoon door.

Dussss, katten zijn slimmer dan honden en de stem is belangrijk.
Je moet ook maar eens met een lage neutrale stem je kat roepen, die komt niet hoor!

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#15 Geplaatst 05 november 2009 - 21:14

Hier zijn het ook katers ... ik vrees dus het ergste :d

Wel raar dat als ze de kelderdeur open horen gaan, dat ze dan weten dat er misschien eten volgt! Maar als ik hun naam roep, die ik toch meer zeg dan dat ik de kelderdeur opendoe waarna ze iets krijgen, dat ze die dan nog niet kennen ... :trance:
Inderdaad, selectieve doofheid ... het zal er wel in zitten!
Volgens mij moeten ze toch al vroeg door hebben dat die naam aan hen gekoppeld is , maar ze houden zich gewoon allemaal van den domme :LOL: