Spring naar inhoud

- - - - -

naam kennen ...

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_Peggie_*
Guest_Peggie_*

#16 Geplaatst 05 november 2009 - 21:23

Heel snel. Dat is het eerste wat ik ze heb geleerd. Naam zeggen, snoepje geven, naam zeggen, snoepje geven enzovoort. Dag later nog eens. Dan zijn ze ineens heeeeel snel van begrip. :d
Heel handig, want 's avonds roep ik ze en dan staan ze binnen 1 minuut alletwee op de stoep. Nu zijn ze zo goed getraind dat ik ze niet iedere keer wat hoef te geven als ze komen als ik ze roep. IDEAAL!

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#17 Geplaatst 05 november 2009 - 21:31

Peggie zei:

Heel snel. Dat is het eerste wat ik ze heb geleerd. Naam zeggen, snoepje geven, naam zeggen, snoepje geven enzovoort. Dag later nog eens. Dan zijn ze ineens heeeeel snel van begrip. :d
Heel handig, want 's avonds roep ik ze en dan staan ze binnen 1 minuut alletwee op de stoep. Nu zijn ze zo goed getraind dat ik ze niet iedere keer wat hoef te geven als ze komen als ik ze roep. IDEAAL!

Aha! Zoals bij de honden ... herkenbaar! Daar ga ik morgen eens mee beginnen se! Dank je wel voor de tip!!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 06 november 2009 - 10:00

Floreke kent haar naam heel goed,
Flanelleke ????????
Yumi reageert ook, maar of dit al bewust is ? lijkt mij vlug

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 06 november 2009 - 10:03

Ze kennen bij ons allemaal hun naam, maar reageren er alleen maar op als het hun zint... :roll:
Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 06 november 2009 - 10:19

Bas kent haar naam goed, Tuur vroeger ook.  Een tijdje terug vond ik thuis Bas niet, met een ongeruste stem riep ik haar naam en met kleine slaapoogjes kwam ze van ik-weet-niet-waar...  Lies hebben we nog maar twee weken dus die doet niks als ik haar roep.  Maar 't geklingel van de sleutelhanger die aan 't laserlichtje hangt, dat herkent ze uit duizend en begint al direct rond te kijken en te zoeken, waar is dat rode vlekje... ?  :)

Guest_Peggie_*
Guest_Peggie_*

#21 Geplaatst 06 november 2009 - 11:06

beetle zei:

Aha! Zoals bij de honden ... herkenbaar! Daar ga ik morgen eens mee beginnen se! Dank je wel voor de tip!!

You're welcome ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 06 november 2009 - 12:07

Hier kennen ze hun naam ook wel, maar weet niet echt hoelang het duurde alvorens ze hem kenden. Maar ze komen wel als ik hun roep en ze zin hebben om te reageren O:) .
Ik had wel de indruk dat Het bij Angel en Simba langer duurde omdat ze met 2 waren. Ze waren vaak samen en ja, dan begrijp ik wel dat het langer duurt voor ze weten wie wie is. Zelfs mijn man weet niet welke naam bij welke poes hoort :onzeker:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#23 Geplaatst 06 november 2009 - 13:58

PeggyJ zei:

Zelfs mijn man weet niet welke naam bij welke poes hoort :onzeker:

:LOL: :LOL: :LOL:

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#24 Geplaatst 07 december 2009 - 22:56

Boef kent ondertussen zijn naam! Super!!!!! Alleen, hij kijkt alleen om als ik zijn naam zeg.  De kinderen of mijn man mogen zijn naam zeggen, ze mogen hem zelfs proberen te lokken met eten of drinken ... hij reageert ni!
Als ik zijn naam uitspreek, dan mag hij zelfs liggen te slapen, dan kijkt hij op ... Ik heb nochtans niet getraind met 'snoepjes'. Enkel telkens aangesproken voor ik hem eten gaf, een aai gaf, ... Ja, misschien is het onbewust toch een training geweest ;)
Naam, iets leuks, naam, iets leuks, ...
Mijn euro valt nu pas, nu ik het hier getypt zie staan ;)
Morgen de tip eens doorgeven aan man en kinderen.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#25 Geplaatst 07 december 2009 - 23:03

hier zijn ze ook selectief doof, maar als er eten is maakt het niet uit wie of wat je roept, dan zijn ze snel :x

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#26 Geplaatst 08 december 2009 - 06:23

hier luisteren ze heel goed naar hun naam. Ik kan hun roepen als ze beneden zijn, dan komen ze boven, aai ik over hun kopje en zeg ik dat het schatjes zijn en dan gaan ze verder spelen :loveshower:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#27 Geplaatst 08 december 2009 - 06:27

geen idee eigenlijk.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#28 Geplaatst 08 december 2009 - 09:18

Toen ik Snowball,ging halen in het asiel zeiden ze dat hij Minou heette :o :s :louche:
Als ik dat roep heb ik de indruk dat hij hem kent,maar idd,als ik eender welk woord op de juiste toon uitspreek komt hij ook(soms :d )dus ik denk dat hij gewoon aan de toon hoort dat ik tegen hem bezig ben.)En degene die vroeger het lumineuze idee gehad heeft om deze mooie flinke kater Minou te noemen :zweep:

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#29 Geplaatst 08 december 2009 - 09:44

Ik geloof wel dat Mélina haar naam kent maar soms weigert ze wel op te kijken hoor als k hem zeg ;) Selectieve doofheid zoals bij mannen soms

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#30 Geplaatst 08 december 2009 - 11:08

Mélina zei:

Ik geloof wel dat Mélina haar naam kent maar soms weigert ze wel op te kijken hoor als k hem zeg ;) Selectieve doofheid zoals bij mannen soms

:LOL: :LOL: :LOL: